Samsung S5/Zumo 390/Sena SMH5 combinatie instabiel

Ultimato

MF'er
11 mrt 2007
186
1
Oosterhout
Ik gebruik nu zo'n 9 maanden een Zumo 390 in combinatie met een Sena SMH5 headset.
Deze heb ik als volgt met mijn telefoon gelinkt:
Sena - Zumo --> Phone selective pairing
Sena - Samsung S6 --> Media Selective Pairing
Zumo - Telefoon --> verbonden (oproep audio aan, media uit)

Hiervoor het ik onderstaand stappenplan gebruikt:
Overgenomen van: https://forum.gps.nl/viewtopic.php?p=369217&sid=ff2adac54cbbe487a94a253562569c09#p369217

Doe eerst een factory reset van de sena (Phone knop 12 sec en dan Jog Dial, je hoort dan headset reset, goodbye).
Dan eventuele oude koppelingen vanaf de telefoon en garmin verwijderen.

Vervolgens eerst Sena met Garmin koppelen. Middels Phone Selective pairing (Phone knop 5 sec en dan nogmaals Phone knop) Testen of dat goed gaat.
Dan Sena met telefoon koppelen Middels Media Selective pairing (Phone knop 5 sec en dan jog dial) . Testen of dat goed gaat en of muziek gepauzeerd wordt voor navigatie.
Vervolgens op de telefoon bij Bluetooth instellingen voor de Sena, audio telefoon uitzetten en media aan laten staan.
Dan de Garmin met de telefoon koppelen. En bij Bluetooth instellingen voor de Garmin, media uitzetten en audio telefoon aan laten staan.
Dan kan de driehoeksverhouding verbinden.

Je hebt dan telefonie via telefoon-garmin-sena
en media (muziek, e.d.) via telefoon-sena

Als ik dit doe heb ik keurig netjes mijn oproepen die binnenkomen op de Zumo, ik kan ze dan accepteren of afwijzen, eventueel kan ik ook een contactpersoon bellen zonder mijn telefoon op te graven uit mijn zak.

Het probleem zit hem er eigenlijk in dat dit maar voor korte duur werkt, ik ben nu 2 a 3x per week mijn Sena een factory reset aan het geven en alle bluetooth verbindingen overal aan het verwijderen om ze opnieuw in te stellen.

Is er iemand die dit probleem herkent en er een oplossing voor heeft?
 
Laatst bewerkt:
Ik herken niet exact hetzelfde probleem. Ik gebruik dan ook geen media.
Bij mij is de situatie als volgt:

Sena SMH5FM verbonden met Garmin Zumo 390.
Samsung Galaxy S5 verbonden met Garmin Zumo 390.

Zodra de Samsung erbij komt, zit er ergens een giga vertraging in de verbinding. De telefoon is ca. 2 a 3 seconden vertraagt. Route-aanwijzingen komen pas door als je al 300m voorbij de afslag bent. Op het scherm van de Garmin gaat het wel allemaal goed.

De oplossing voor mij is om de Samsung niet meer te koppelen, verder heb ik er geen aandacht aan besteed. Als iemand heeft gebeld bel ik wel weer terug als ik even gestopt ben met rijden.
 
Aangezien ik bereikbaar dien te zijn voor mijn werk is het weglaten van mijn telefoon helaas geen optie.
Het is vooral vreemd dat hij het 1 of 2x doet en daarna ineens het geluid van mijn telefoon weglaat.
Overigens heb ik met mijn dikke vingers een typefout gemaakt in de topictitel en betreft het een galaxy S6 in plaats van de S5 maar dat zal denk ik het probleem niet zijn.
 
Aangezien ik bereikbaar dien te zijn voor mijn werk is het weglaten van mijn telefoon helaas geen optie.
Het is vooral vreemd dat hij het 1 of 2x doet en daarna ineens het geluid van mijn telefoon weglaat.
Overigens heb ik met mijn dikke vingers een typefout gemaakt in de topictitel en betreft het een galaxy S6 in plaats van de S5 maar dat zal denk ik het probleem niet zijn.

Ik herken jouw probleem deels. Dat soms het geluid van de telefoon het niet doet of een oproep niet door komt.

Ik heb een SMH10 en een zumo 390 met een iPhone6.
Bij mij ligt het aan de volgorde van pairing. Eerst moet de headset met de zumo verbonden zijn en daarna pas moet de telefoon een verbinding maken met de zumo.

Ten aanzien van de route aanwijzingen heb ik ook nog wel wat uitdagingen. Als ik met duo rij en de Sena moet continu switchen tussen de duo en de navigatie, dan stopt de navigatie stem gedurende de dag ergens. Dit had ik ook met de Sena en een Garmin 220. Denk dat het iets met de Sena te maken heeft die zo af en toe moeite heeft met het switchen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan