Post hier foto's van jouw sleutelplek

deejay

Die hard MF'er
9 mrt 2008
546
1
Dokkum
Ik ben op dit moment druk bezig om in een hoekje van mijn loods een heuse motor sleutelplek in te richten.

Vandaag nog deze gekocht...

P1010770.jpg


ik wil deze aanpassen zodat hij ongeveer zo wordt als op deze afbeelding..


FT_133_M_a_PP.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: wyb
Ziet er idd wel gaaf uit maar is dat sterk genoeg om motorfietsen te stapelen. Ik had er wat dikker materiaal voor gebruikt en ws. ook geen hout maar metaal. Aan de andere kant, als het heel blijf tis het wel een mooi goedkope manier om stelling te bouwen.

Benno
 
Ziet er idd wel gaaf uit maar is dat sterk genoeg om motorfietsen te stapelen. Ik had er wat dikker materiaal voor gebruikt en ws. ook geen hout maar metaal. Aan de andere kant, als het heel blijf tis het wel een mooi goedkope manier om stelling te bouwen.

Benno


Zolang die platen droog blijven zijn ze sterk zat. En er zitten vast nog wat dwarsbalkjes onder die op de foto niet te zien zijn. Vind het wel een idee voor de winterstalling. Maar hoe krijg je die fiets zo hoog? Met een takel, of verrijdbare heftafel oid?
 
Zolang die platen droog blijven zijn ze sterk zat. En er zitten vast nog wat dwarsbalkjes onder die op de foto niet te zien zijn. Vind het wel een idee voor de winterstalling. Maar hoe krijg je die fiets zo hoog? Met een takel, of verrijdbare heftafel oid?

Er zitten inderdaad genoeg dwarsbalken onder ;) die platen alleen buigen zo door.
Zolang je de verticale balken goed verticaal belast en met een achterwand er voor zorgt dat de boel niet kan gaan scharen dan zit je goed, deze kast zit ook vast aan de muur.
Er komt ook nog een derde verdieping op voor onderdelen.

Ik heb deze motor er op gekregen met twee motor heftafels, zou je in je eentje kunnen doen.
Deze cagiva weegt ook maar 120 kilo ;)
 
Al gedacht aan een diesel-kanon ?
Stookt een hok razendsnel warm, meestal ben je toch geen uren aan het werk.
( ok , ok.. meestal hé :p )

voordelen:

- Mobiel
- Goedkoop ( goeie gebruikte )
- Makkelijk in onderhoud, makkelijke brandstof

Nadelen:

- Lawaai
- Geur ( je moet wel ventileren, het is een open vuur )

Ben zelf van een afgewerkte olie kachel afgestapt, leuk , handig, goedkoop,
maar erg langzaam om warmte in je hok te krijgen.
En, afgewerkte olie is tegenwoordig geld waard.

( dat, en die van mij veroorzaakte brand in het hok dus was em wel heel rap beu )


Maatje van me gebruikt een gaskachel, leuk.. maar erg langzaam en je hebt
echt een serieuze kachel nodig om een "hobbyhok" warm te stoken.

Wij kregen eerder op het werk idd de afgewerkte olie betaald maar sinds kort moeten we wel weer betalen om het op te laten halen. :/
 
Wij kregen eerder op het werk idd de afgewerkte olie betaald maar sinds kort moeten we wel weer betalen om het op te laten halen. :/

Olieprijs is gezakt als een baksteen , met als gevolg ook de waarde van
afgewerkte olie.

Veel bedrijven hebben nu ook registratie plicht, ook wat lastiger om
aan een drum afgewerkte olie te komen. ( kan nog wel, maar lastiger )

Het lastiger te krijgen, in combinatie met m'n hok in de fik was genoeg
om er vanaf te stappen.
 
Stook ook op afgewerkte olie. Steek de kachel aan en half uurtje later aangename sleuteltemperatuur in de werkplaats (ongeveer 70 m² met alleen dakisolatie). Olie krijg ik overal vandaan.
 
Olieprijs is gezakt als een baksteen , met als gevolg ook de waarde van
afgewerkte olie.

Veel bedrijven hebben nu ook registratie plicht, ook wat lastiger om
aan een drum afgewerkte olie te komen. ( kan nog wel, maar lastiger )

Het lastiger te krijgen, in combinatie met m'n hok in de fik was genoeg
om er vanaf te stappen.
heb nog wel wat staan
 
Al gedacht aan een diesel-kanon ?
Stookt een hok razendsnel warm, meestal ben je toch geen uren aan het werk.
( ok , ok.. meestal hé :p )

voordelen:

- Mobiel
- Goedkoop ( goeie gebruikte )
- Makkelijk in onderhoud, makkelijke brandstof

Nadelen:

- Lawaai
- Geur ( je moet wel ventileren, het is een open vuur )

Ben zelf van een afgewerkte olie kachel afgestapt, leuk , handig, goedkoop,
maar erg langzaam om warmte in je hok te krijgen.
En, afgewerkte olie is tegenwoordig geld waard.

( dat, en die van mij veroorzaakte brand in het hok dus was em wel heel rap beu )


Maatje van me gebruikt een gaskachel, leuk.. maar erg langzaam en je hebt
echt een serieuze kachel nodig om een "hobbyhok" warm te stoken.

Bedankt voor je reactie.
Nadelen zijn voor mij ook echt grote nadelen, en ik wil geen open vuur (schoonbroertje is brandschade-expert...ik ken inmiddels te veel uit 'bijna' 1ste hand wat er mis kan gaan).

Gasleiding is reeds aangelegd onder de vloer, het wordt een gesloten gevelkachel (ik denk aan een Dru) en dit laat ik installeren.
 
Goed isoleren is het belangrijkste.
Ik heb gaskanon van 17kw verwarmend vermogen, (met elektrische ventilator) nar 3 min volgas is het al warm zat!
Heb ook een klein straalkacheltjenvoor op de gasfles zelf, meest zet ik die centraal neer en dat is al voldoende

Mijn hok is 8x4x2.65 wel goed geisoleerd.

Zodra ik mijn bestating van de tuin eruit heb ga ik nieuwe voeding leggen naar mijn garage. Garage is Inmiddels voorzien van 8 zonnepanelen en wil elektrisch gaan verwarmen met opgewekte stroom.

@MICPEC
Ik zal voor.vloertegels gaan, coating ziet er leuk uit (goetvloer) maar brandpitten van het lassen doe je niks meer aan.

Dank je voor je reactie! En goede tip mbt brandpitten van het lassen.

Ik heb een offerte opgevraagd voor vloertegels (hard gebakken, als garagevloer). Een coating ligt nu in mijn huidige dubbele garage (huur) en daar ben ik niet zo tevreden over. En Racedeck vloeren of soortgelijk ziet er leuk uit maar is ook duurder, mijn vloertegels mogen gerust de komende 20-30 jaar blijven liggen, was niet van plan om straks weer te gaan verhuizen. :N

Zonnepanelen om daarmee energie op te wekken staat nog op wensenlijstje. Evenals een tig lasapparaat.
 
Nog één ding waar je op moet letten is dat de tegels tegen vorst kunnen (neem aan dat je niet 24/7zal stoken). Anders kunnen ze kapot knappen met vorst, al stelt dat laatste niet veel voor in nl maar beetje centen meer meteenngoed spul en het leggen is goed zelf te doen.
Racedeck vloeren ook voor zitten kijken
maar is stuk duurder en denk dat dat ook niet mooi blijft.
 
Nog één ding waar je op moet letten is dat de tegels tegen vorst kunnen (neem aan dat je niet 24/7zal stoken). Anders kunnen ze kapot knappen met vorst, al stelt dat laatste niet veel voor in nl maar beetje centen meer meteenngoed spul en het leggen is goed zelf te doen.
Racedeck vloeren ook voor zitten kijken
maar is stuk duurder en denk dat dat ook niet mooi blijft.

Jep, vloertegels zijn prima ook tegen eventuele vorst. Maar me hobbyhok/garage wordt nog verder geisoleerd en bedoeling is om 's winters een gevelkachel op minimaal vorst stand aan te laten.

Racedeck vloer wordt het voor mij zeker niet, is te duur en idd denk ik ook dat dit niet mooi blijft.
 
Werd ook gek van mijn andere garage dat die net te smal was.
Moet nog beetje verder met inrichten, wil het er lekker schoon en opgeruimd houden.

Keuze gemaakt garage bij te bouwen, nog beetje afwerken links en rechts maar dat doe ik lekker in het voorjaar beetje buiten zagen . Helaas mocht het niet breder,hoger van gemeente. Ivm aanbouw andere garage aan het huis zit ik op 50% wat bebouwd isvan mijn grond en meer mag niet
Nu effe sparen voor een schaar/poetsbrug.. twijfel om voor een chineesje van mp te gaan. Bijna geen auto weegt meer dan 1800 kg en die bruggen zouden 3 ton moeten kunnen dragen ( zal er zelf toch nooit geen 3 tond op zetten )
[afbeelding][afbeelding]

Slaapkop van een maatje :p

vraagje

Waar heb je die werkbank weg?? die vind ikleuk
 
Terug
Bovenaan Onderaan