Tik bij remmen en inveren en bij gas los en gas geven

Mr. R.

MF veteraan
20 jan 2007
9.561
957
Zevenhoven (Zuid Holland)
Wie heeft advies, ik heb een tik in de voorkant van de motor, bij optrekken en gas los op lage snelheid.

Even getest en gefilmd, met voorrem ingeknepen in het begin van het filmpje en even later vanaf 22 seconden tegen de muur op en neer zonder voorrem, behalve aan het einde.

Af en toe hoor je gekraak maar dat is mijn zadel.


Ik denk zelf het balhoofd lager, is wel vorig jaar vervangen...
Het lijkt in het filmpje harder te worden als ik de camera met naar het balhoofd breng.
Vorkpoten zat ik ook aan te denken, maar dan moet je het altijd horen lijkt me... Dus met en zonder rem in knijpen.

Wie heeft advies?
 
Het probleem doet zich nog steeds voor en is eigenlijk alleen maar verergert.

Wat ik denk is dat het uit de voorvork komt, nu wil ik deze openmaken en checken maar waar moet ik opletten als bijvoorbeeld de glijbussen versleten zijn, is dit allen visueel te zien of ook te meten?
 
Probleem dat ik ooit aanhaalde hier over het tikken / kraken op lage snelheid bij wisselende snelheid, is gevonden.

Ik kwam er achter toen ik de ketting moest spannen en iets tussen de ketting en het kettingwiel deed om zo het wiel naar voren te trekken...

Het komt van de 2 blok ophangpunten met het frame, het lijkt wel of deze rubber pluggen uitgehard zijn door de warmte / ouderdom en daarom speling oid hebben.

De 2 aan de linkerkant heb ik er al uitgehaald en schoongemaakt, echter de 2 aan de rechterkant krijg ik er niet uit.

Ik heb de bouten die door die "pluggen" lopen ook al strakker aangedraaid maar dit maakt niks uit.

Vreemd verhaal of is het normaal dat deze pluggen op den duur hard worden?

Graag wil ik het oplossen maar ik weet even niet hoe....
 
Probleem dat ik ooit aanhaalde hier over het tikken / kraken op lage snelheid bij wisselende snelheid, is gevonden.

Ik kwam er achter toen ik de ketting moest spannen en iets tussen de ketting en het kettingwiel deed om zo het wiel naar voren te trekken...

Het komt van de 2 blok ophangpunten met het frame, het lijkt wel of deze rubber pluggen uitgehard zijn door de warmte / ouderdom en daarom speling oid hebben.

De 2 aan de linkerkant heb ik er al uitgehaald en schoongemaakt, echter de 2 aan de rechterkant krijg ik er niet uit.

Ik heb de bouten die door die "pluggen" lopen ook al strakker aangedraaid maar dit maakt niks uit.

Vreemd verhaal of is het normaal dat deze pluggen op den duur hard worden?

Graag wil ik het oplossen maar ik weet even niet hoe....

Op zoek naar een wphb is vaak de beste remedie.
een parts list is ook wel te vinden om met de juiste nummers onderdelen te bestellen.
Misschien kun je een foto plaatsen zodat iemand het herkent, ik heb geen idee waar je het over hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan