Probleem remschijf/remblokken R1200RT

4 jan 2016
34
0
Limburg
Hoi allemaal,

Na het reviseren van gedeelten van mijn cardan, wil ik de remschijf achter terug zetten.
Bij het plaatsen van de remschoen/blokken, wordt het erg lastig, want de remschoen wil
bij het ronddraaien van de schijf op bepaalde plekken omhoog.

De twee bouten die de remschoen vasthouden, voorkomt het omhoog gaan waardoor de remschijf
niet meer vrij rond kan draaien en je deze dus met de hand niet meer kan laten ronddraaien.
720.jpg



Iemand een idee wat ik nu mis? Het gaat altijd bij de simpele dingen fout :-(
 
Hoi allemaal,

Na het reviseren van gedeelten van mijn cardan, wil ik de remschijf achter terug zetten.
Bij het plaatsen van de remschoen/blokken, wordt het erg lastig, want de remschoen wil
bij het ronddraaien van de schijf op bepaalde plekken omhoog.

De twee bouten die de remschoen vasthouden, voorkomt het omhoog gaan waardoor de remschijf
niet meer vrij rond kan draaien en je deze dus met de hand niet meer kan laten ronddraaien.
[afbeelding]


Iemand een idee wat ik nu mis? Het gaat altijd bij de simpele dingen fout :-(
Ik weet het al. Er horen geen remschoenen op die motor.
;)
 
Wat betreft klauw vastzetten:
Je kan de klauw eigenlijk niet verkeerd vastzetten als die twee bouten passen. Dan zit de klauw
goed, omdat er maar een manier mogelijk is om dat zo te monteren.


Maar ik begrijp het zelf ook niet meer. Heb helaas niks aan beide filmpjes. Het tweede filmpje heeft ook een volledig andere remschijf.
 
Laatst bewerkt:
Je kan de klauw eigenlijk niet fout vastzetten als die twee bouten passen. Maar ik begrijp het zelf ook niet meer. Heb helaas niks aan beide filmpjes. Het tweede filmpje heeft ook een volledig andere remschijf.
Dat bij een losse remklauw deze omhoog komt is normaal. Doordat je remblokken iets aanlopen op de remschijf wordt de klauw omhoog gedrukt.

De remcilinders iets verder naar binnen duwen en je remklauw vastzetten en het euvel is verholpen.
 
Laatst bewerkt:
Het is geen rocket science. De klauw zit met twee glijpennen aan de ankerplaat en de ankerlaat monteer je met twee boutjes aan het cardanhuis. Zit het drukplaatje boven de blokken in de klauw goed? Zitten de blokken met het voetje (tegenovergestelde kant van het gat waar de pen doorheen gaat om de blokken op hun plek te houden) in de ankerplaat?

Monteer de ankerplaat met klauw aan het cardan, zet de twee bouten vast en schuif dan pas de remblokken er in.
 
Laatst bewerkt:
Kan het zijn dat je de schijf verkeerdom hebt gemonteerd?
Waardoor de bevestigings bouten nu op de schijf liggen ipv dat ze verzonken zijn in de schijf?
Het lijkt alsof de klauw wordt opgebeurd door de schijf bouten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan