Vonk, compressie en benzine en toch niet starten!

Axxis rider

Rookie
5 mrt 2016
16
0
Ik heb pas een Yamaha DT125 gekocht met ontstekingsproblemen. Na het hele elektrisch circuit onderzocht te hebben, kreeg ik uiteindelijk een vonk door alle andere elektrische zaken af te koppelen. Hierna heb ik een beetje nieuwe benzine in de tank gedaan en proberen te starten maar er gebeurt niets. Na verschillende keren proberen de bougie eruit gehaald en die blinkt van de benzine en vonkt nog steeds (dus ook niet verzopen...) maar hij wil niet starten. Ook al op straat in gang gelopen in 2e versnelling maar opnieuw wil hij niet aanslaan!

Jullie enig idee wat ik nog kan proberen?

Alvast bedankt!
 
Ondertussen een kleine update:

Na echt alles geprobeerd te hebben bleek het volgende te helpen. De punten van de bougie iets dichter tegen elkaar gezet voor een krachtigere vonk en een klein beetje benzine in de cilinder spuiten. Ineens sloeg de moto 2 seconden aan!

Daarna met 2 personen in gang gelopen terwijl er een iemand zijn hand voor de luchtinlaat van de carbu hield en zo 'handmatig' gas kon geven. Ineens vloog hij in gang, OEF! Daarna de carbu een beetje afgesteld en een namiddagje gereden.

Ondertussen wel nieuwe problemen, ik kan hem nog wel in gang krijgen maar slechts voor 2-3 seconden. Daarna check ik de sproeiers en zijn deze allebei verstopt. En zo elke keer op nieuw. Ik gebruik nochtans een brandstoffilter.

Daarnaast heb ik tijdens de zoektocht de grondplaat van de ontsteking eraf gehaald en terug opgezet. Nu weet ik wel niet meer of deze goed is afgesteld, valt dit alleen te checken met timinglicht of kan dit ook anders (en soort fabriekswaarde instellen of voelen aan de moto? )

Alvast bedankt aan iedereen die heeft meegedacht!
 
Terug
Bovenaan Onderaan