Oliefilter muurvast en helemaal kapot

Dvanbavel

Rookie
19 feb 2016
7
0
Tilburg
Hallo, ik ben op zoek naar advies.
Ik wilde mijn oliefilter vervangen van mijn suzuki V-strom650
Maar toen ik deze los wilde maken bleek hij muurvast te zitten.
Ik heb hem los proberen te maken met zo'n dop die je erop zet met een ratel maar deze draaide al snel door. Daarna geprobeerd met zo'n tang en stalen riem alleen hier kneep ik de filter helemaal mee kapot. Nu zit hij nog steeds vast en heb ok nog geprobeerd om hem los te tikken met een priem. Maar tot op heden nog geen beweging in te krijgen. Heeft er iemand nog een tip.

Bvd
 
Nee, er staat geen aanhaalmoment voor, het gaat namelijk om de indrukking van de o-ring en dat is veel beter te meten met slagen. Aanhaalmoment is onnauwkeurig omdat iets verschil in weerstand van de rubber ring een enorm verschil kan maken. Hoe haynes eraan komt is mij ook niet duidelijk, maar die hebben wel vaker veel fantasie.

Vandaag het onderhoud van de SV afgerond..
Ook het filter vervangen en nu weet ik weer hoe ik aan het aanhaal moment kwam; het is overigens 12nm in dit geval; dat stond voorheen op het K&N filter gedrukt;
KN138.jpg


Maar stond; tegenwoordig staat er alleen 3/4 -1 voor montage vermeld
Kreeg mijn filter na zo'n 2,5 jaar zonder moeite los
 
Dat hangt af van hoe je je handen houdt :')

Daarom ook de aanvulling van de "los / vast" gravering op m'n ratels *D

Ah, ieder heeft zo z'n mankementjes, het is voor mij onmogelijk om te onthouden
welke kant draaien los , en welke kant vast is op een of andere duistere manier.


Het is nog vrij extreem ook, extreem vastzittende bouten van een remklauw losmaken ?
Stap 1:
Met ratel ( zie gravering ) controleren welke kant ik moet trekken voor los ,
Stap 2:
Dan met wringijzer los maken, dezelfde kant op als ik met de ratel moest trekken.

Breek genoeg bouten af, ga je vanzelf iets verzinnen om de eerste keer meteen de goeie kant op te draaien :9
 
Met de wijzers van de klok mee is vast , tegen de wijzers is los
Heb je een digitale klok dan werkt het niet
En met links draad werkt het ook niet
En oppassen met een blind draad gat , komt de bouwt tot onderaan is de kans
Dat je de bout makelijk kapot draait,
 
Daarom ook de aanvulling van de "los / vast" gravering op m'n ratels *D

Ah, ieder heeft zo z'n mankementjes, het is voor mij onmogelijk om te onthouden
welke kant draaien los , en welke kant vast is op een of andere duistere manier.


Het is nog vrij extreem ook, extreem vastzittende bouten van een remklauw losmaken ?
Stap 1:
Met ratel ( zie gravering ) controleren welke kant ik moet trekken voor los ,
Stap 2:
Dan met wringijzer los maken, dezelfde kant op als ik met de ratel moest trekken.

Breek genoeg bouten af, ga je vanzelf iets verzinnen om de eerste keer meteen de goeie kant op te draaien :9

Doet me denken aan m'n militaire diensttijd,ik was tankchauffeur op een Centuriontank.De wielmoeren van de loopwielen moesten af en toe nagetrokken worden.Rechts was rechtse draad en links was linkse draad,zodat de (niet zo snuggere)soldaat niet na hoefde denken en altijd de sleutel naar vóór moest bewegen om de wielmoeren na te trekken.

ps ik suggereer beslist niet dat jij niet snugger bent :+
 
Doet me denken aan m'n militaire diensttijd,ik was tankchauffeur op een Centuriontank.De wielmoeren van de loopwielen moesten af en toe nagetrokken worden.Rechts was rechtse draad en links was linkse draad,zodat de (niet zo snuggere)soldaat niet na hoefde denken en altijd de sleutel naar vóór moest bewegen om de wielmoeren na te trekken.

ps ik suggereer beslist niet dat jij niet snugger bent :+

Moest je wel de kanonsloop in de goede richting zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan