Mechanical seal + Oil seal

harryv8

MF'er
1 mrt 2015
141
0
Goedemiddag

Ben bezig de "mechanische" keerring en olie olie keerring van me waterpomp te vervangen, maar weet niet hoe deze te verwijderen.

Erover heen zat een kogellager welke ik eenvoudig vanaf de andere kant eruit kon tikken, alleen deze gaat wat lastiger B| .

Heb een dop gevonden welke er precies op past en ik dus zou kunnen gebruiken om hem eruit te tikken maar vraag me af of dit wel een goed idee is? :')

Andere tips zijn altijd welkom. :)
Hier het kogellager wat er al wel uit is.


Welke er nu nog uit moet:
 
ik neem aan dat je de nieuwe seals al in huis hebt. dan kan je gewoon kijken of er niet ergens een vergrendelingsrand zit. als die er niet zit kan je hem gewoon er uit tikken de zelfde kant op als het lager. en je kan hem natuurlijk ook kapot snijden en in stukken er uit peuteren vervangen ga je hem toch al. of een paar parkers er in draaien en dan kan je aan die parkers hem er uit trekken
 
Wat ik op de foto's zie is dat ie er iig vanaf die kant uit moet.

Dus ja, dopje erin zetten en eruit tikken. Let wel effe op dat je de dop niet op de alu rand zet maar echt op de seal. En dat je de dop niet klem slaat in het gat. Dat kan ook nog.

Merk en type motor vermelden blijft ook verrekte handig trouwens. Dan kunnen we nog eens iets voor je opzoeken.
 
Hierbij een foto van de andere kant:


Gaat trouwens om een Kawasaki KLX R uit '94.

Dit is wat het wph erover zegt:


Moet dus van binnenuit eruit gedrukt worden, met de speciale tool die ik natuurlijk niet heb :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan