Op zoek naar kraantje: wat voor tank is dit?

Nickel89

MF veteraan
24 feb 2008
19.887
10
Eindhoven
Twitter
Fijn Pasen! :W

Heb ooit deze Honda CB-tank gekocht, maar zonder kraantje. En het passende kraantje vinden blijkt nu best ingewikkeld nu ik niet specifiek weet wat voor CB het was. Een 750, een 900, een 1100? Geen idee... :/

882654_10200417452066210_1322750650_o.jpg


Iemand een idee? Draad is 19mm in doorsnede, wat ik eigenlijk best een vreemde maat vind... een universeel kraantje in die maat of van een andere motor doe ik het ook voor! :P
 
Is volgens mij ook een tank van een CB 750/900/1100, want die waren volgens mij hetzelfde. Maar bij het exemplaar op de foto van TS lijkt wel een zaag te zijn gehanteerd, want ik mis aan de achterzijde van de tank het deel met het gat waar je de voorste bevestigingspin van het zijkapje indrukte.

V.w.b. benzinekranen, staat hier wat tussen: klik ?
 
Laatst bewerkt:
Is volgens mij ook een tank van een CB 750/900/1100, want die waren volgens mij hetzelfde. Maar bij het exemplaar op de foto van TS lijkt wel een zaag te zijn gehanteerd, want ik mis aan de achterzijde van de tank het deel met het gat waar je de voorste bevestigingspin van het zijkapje indrukte.

V.w.b. benzinekranen, staat hier wat tussen: klik ?
Inderdaad dat gat eraf geslepen voor een iets gestroomlijnder overkomen.

Maar blijkbaar zijn die dus niet állemaal hetzelfde... :/

Juiste kraantje blijkt dus nog moeilijk vindbaar -O- Ga nu maar even het M18 kraantje bestellen bij Roukema. Wie weet...
 
Inderdaad dat gat eraf geslepen voor een iets gestroomlijnder overkomen.

Maar blijkbaar zijn die dus niet állemaal hetzelfde... :/

Juiste kraantje blijkt dus nog moeilijk vindbaar -O- Ga nu maar even het M18 kraantje bestellen bij Roukema. Wie weet...

De buitendiameter is 19mm zeg je in de openingspost, en nu ga je van armoe maar een M18 kraantje bij Roukema bestellen :?

Vink wel grappige logica :+
 
Inderdaad dat gat eraf geslepen voor een iets gestroomlijnder overkomen.

Maar blijkbaar zijn die dus niet állemaal hetzelfde... :/

Juiste kraantje blijkt dus nog moeilijk vindbaar -O- Ga nu maar even het M18 kraantje bestellen bij Roukema. Wie weet...
Je zou eventueel nog kunnen informeren bij Blauwe Plaat Motoren, of David Silver Spares (even googelen), beide doen veel met oude Honda's.
 
Bovengenoemde tanks zijn allemaal hetzelfde. 750,900 of 1100, allemaal gelijk.
Kraantje moet dus niet zo moeilijk zijn. De eerste bouwjaren hadden een gewoon on-off-reserve kraantje, de latere hadden een vacuumbediend kraantje.

Maar informeer even bij vanlunteren, hier op het forum.
 
Terug
Bovenaan Onderaan