Carburateur pakking op zijn plek lijmen?

Paul Z

Die hard MF'er
5 apr 2015
560
0
Ede
Met de carburateur van mijn Hyosung GS125 heb ik het volgende probleempje: nadat ik de vlotterbak er af heb gehaald loopt mijn vlotterbak over.
De reden lijkt dat de pakking van de vlotterbak tijdens de montage naar binnen valt waardoor de vlotter niet meer vrij kan bewegen.

Nu zoek ik een manier om de pakking voor montage op zijn plek te houden. Het is een rubberen pakking. Kan ik dat gewoon met een beetje (flexibele) secondenlijm op zijn plek zetten? Het gaat er dan uiteraard alleen om dat de pakking tijdens montage goed blijft zotten, als de vlotterbak eenmaal op zijn plek zit zit de pakking weer netjes klem.
 
Geen secondenlijm.
Probeer een heel klein beetje siliconenpakking voor motoren.
Plak wss voldoende om t op de plek tehouden, kan tegen de temp en benzine.
 
een pakking klemt tussen 2 vlakken. en bij een carb zijn dat meestal horizontale vlakken. dus als je de pakking neerlegt en dan horizontaal houdt dan blijft hij liggen waar je hem hebt neergelegd. ik zou niet met lijm gaan knoeien dat komt de dichting niet ten goede. wat nog wel eens wil werken is een heel klein beetje vet of vaseline op het pasvlak smeren. dat kleeft ook en is weer makkelijk te verwijderen.
 
Laatst bewerkt:
Thanks beiden!

Geen secondenlijm.
Probeer een heel klein beetje siliconenpakking voor motoren.
Plak wss voldoende om t op de plek tehouden, kan tegen de temp en benzine.

Oke, is siliconenpakking wat ook wel "vloeibare pakking" wordt genoemd?


een pakking klemt tussen 2 vlakken. en bij een carb zijn dat meestal horizontale vlakken. dus als je de pakking neerlegt en dan horizontaal houdt dan blijft hij liggen waar je hem hebt neergelegd. ik zou niet met lijm gaan knoeien dat komt de dichting niet ten goede. wat nog wel eens wil werken is een heel klein beetje vet of vaseline op het pasvlak smeren. dat kleeft ook en is weer makkelijk te verwijderen.

Dat zou je denken, maar nee. De pakking is van rubber er neemt een soort trapeze-achtige vorm aan De hoeken zitten wel allemaal op hun plek, maar de zijkanten vallen aan de binnenkant van de randjes af. Dat met dat vet is te proberen, dat heb ik in huis.
 
Thanks beiden!Oke, is siliconenpakking wat ook wel "vloeibare pakking" wordt genoemd?Dat zou je denken, maar nee. De pakking is van rubber er neemt een soort trapeze-achtige vorm aan De hoeken zitten wel allemaal op hun plek, maar de zijkanten vallen aan de binnenkant van de randjes af. Dat met dat vet is te proberen, dat heb ik in huis.

Ja. Vloeibare pakking.
 
Beetje vet in de uitsparing waar de o-ring invalt daar de o-ring inleggen en monteren.
Zo deed ik dat ook altijd met mijn olie filter van mijn cb waar nog een inleg filter gebruikt werd. En dat ging altijd prima.
 
..Je hebt uit die druk-spuiten 'gasket maker'
Erg goed spul..
Voor carterafdichtingen doet de transparante siliconenkit van de action het ook prima..
Juist, carters plak ik ook dicht met gewone badkamer siliconen. Dat kan tegen de temperaturen en de olie. Als het goed is zijn de pasvlakken zo schoon dat ze vrijwel zonder kit al dicht zijn.
Siliconenkit is wel vloeibare pakking, maar vloeibare pakking is geen siliconen. In de pijpfitterij wordt een zwarte stroperige vloeibare pakking gebruikt. Dat werkt niet samen met benzine en olie.
De vlotterkamerpakking zou zonder hulpmiddelen moeten blijven zitten, daar zou ik hogstens wat vet aan smeren.
 
ff een tijdje laten zwellen in de benzine tot ie goed op maat is. Let op, bij te lang zwellen groeit ie teveel en het duurt heel lang voor hij weer gekrompen is
 
Bedankt voor alle input. Ik ga het in eerste instantie proberen met wat brandstofbestendige vloeibare pakking die ik in een motorshop heb besteld. Dat zou genoeg moeten zijn. Ik maak wel wat fotootjes van als het los ligt en hoe het weer dicht gaat.
 
Bedankt voor alle input. Ik ga het in eerste instantie proberen met wat brandstofbestendige vloeibare pakking die ik in een motorshop heb besteld. Dat zou genoeg moeten zijn. Ik maak wel wat fotootjes van als het los ligt en hoe het weer dicht gaat.
niet doen. Er hoeft maar een klein beetje los te laten en je stationair sproeier zit dicht.
 
De adviezen zijn blijkbaar wat tegengesteld, maar ik ga zeer weinig vloeibare pakking gebruiken: Net genoeg om de pakking op zijn plek te houden gedurende de montage
 
..Je hebt uit die druk-spuiten 'gasket maker'
Erg goed spul..
Voor carterafdichtingen doet de transparante siliconenkit van de action het ook prima..
Maar wel goed opletten dat het benzine bestendig is.
Komt al teveel troep in carbs.

En zeker niet teveel, maar juist erg weinig. Je perst er zo een sliert tussen uit.
 
Waarom bestel je geen nieuwe pakking ipv zo`n gekloot?
Te bestellen bij je lokale suzuki dealer.



Overigens heeft die pakking na een tijdje weer zijn juiste afmeting en kan je hem zo weer monteren.
 
Het probleem zit hem niet in de afmeting, net zo min als in de staat. De carburateur en de pakking zijn nieuw. We hebben het hier alleen over een klein 125cc blokje met een heel klein carburateurtje met dito pakking. De pakking is (zo uit mijn hoofd) een paar millimeter breed en dat is gewoon te smal om lekker te blijven liggen. Er is dus ook niks mis met de afmeting, de pakking heeft van zichzelf gewoon te weinig vormvastheid.
 
Update zonder foto's -O- (vette handen, gedoe): een beetje vet was genoeg de pakking te overtuigen om op zijn plek te blijven zitten! Het slechte nieuws is dat de sproeier nog steeds te klein lijkt, dus het mag weer los |( :X

Thanks voor de tips allen!
 
Laatst bewerkt:
Is wel slim dat je het vet doet. Vloeibare pakking is geen fijn spul zoals een paar anderen al zeiden.
Je gebruikt toch gauw te veel.

Ik heb al eens een motor gehad waarvan het zeefje voor de oliepomp, in het carter, voor de helft dicht zat met slierten vloeibare pakking die iets te gulzig op de kleppendekselpakkingen was gesmeerd ;(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan