Tweetakt andere carb, carb rubber, zelfde spruitstuk

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.087
8.230
Assen
Hoi Mensen,
Ik ben van plan een andere carb op mijn 1991 jawa 350-twin te proberen.
Hiervoor heb ik een inlaatrubber( ik denk imi-mikuni) die ik op deze carb aan kan sluiten.

Het alu inlaat-spruitstuk heeft een diam. van ca 29mm, waarachter het zich splitst in 2 kanalen(voor ieder cylinder een inlaatkanaal)

Het inlaatrubber heeft een veel grotere binnendiameter( nl. 36mm), waardoor de rand van het alu inlaatspruitstuk oversteekt.(zie foto)
Er is dan ca 11mm.lengte tussen carb(indien gemonteerd in dit rubber) en alu spruitstuk met deze 'overmaat'.
Ik heb al begrepen dat dit geen exacte wetenschap is maar wat kan ik doen;

1- zo laten, meer wervelingen, homogener mengsel, en meer euimte tussen carb en inlaat geeft meer koppel?
2- alu inlaatspruitstuk dremelen zodat deze dezelfde diam. heeft als het inlaatrubber.

3- een rubber ring in het inlaatrubber lijmen, zodat de overgang zo vloeiend moeglijk is(alleen lukt het me nog niet zon'n opvulring te vinden.
 
Laatst bewerkt:
Even langs een mechanisatiebedrijf gaan, die hebben vaak veel maten slang, en evt ook wel een draaibank en materiaal om een busje te draaien.

Heb ik ook gedaan, niet de juiste maten slang, geen gronddinges om ring van te maken.
Ik geef het op en zet 't oude spul er weer op. kan de carb op MP zetten of wachten totdat ik later toevallig iets vind.
 
als ik jouw was, had ik al lang een waterdarm gebruikt. als je geen met de exacte juiste maat vindt, 1 die iets te groot is en doorlangs snijden en bij schuren tot het net past. Al was het maar om te testen of het een verbetering gaat zijn tov origineel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan