Stationairsproeier blijft verstoppen

Axxis rider

Rookie
5 mrt 2016
16
0
Beste forumleden

Ik heb een Yamaha DT125 van '82 gekocht met elektrische problemen, deze zijn nu reeds opgelost en ik heb er een halve dag mee kunnen rijden. Hierna begonnen de problemen, de carb verstopt elke keer op nieuw. Soms verstopt de hoofdsproeier maar meestal is het enkel de minieme stationairsproeier. Ik krijg de motor gestart op hoge toeren maar vanaf ik in toeren iets minder valt hij uit en als ik dan de carb open is het sproeiertje keer op keer verstopt. Ik blaas hem uit en soms wanneer ik hem even terug in de carb vijs is hij al terug verstopt.

Voor mij is het echt een raadsel, jullie andere ideen?
 
Hoho, je moet eerst controleren of het vlotterniveau goed is volgens het werkplaatshandboek.
Niet zomaar verhogen zonder andere dingen uit te sluiten. Het beste is stap voor stap dingen nakijken en eventueel aanpassen en proefrijden. Niet alles in 1 keer.
 
Bedankt voor het compliment, het geeft hoop!

ik zal het snel genoeg vullen van de vlotterkamer controleren door een directe leiding te leggen en het vlotterniveau te verhogen. Ik hoor hier net van mijn buurman dat ik de uitlaat ook eens moet nakijken of die niet dichtgekoold is, kan dit zo plots na dat ik er een dag wel fatsoendelijk heb mee kunnen rijden?

Ooh, je praatte eerst over een halve dag?

Geen idee meer wat zo'n uitlaat doet, brommers is al 25 jaar geleden voor mij.
 
Maar ik ben het wel eens met de rest, via de tankopening koekeloeren in de tank of er rotzooi inzit, dat heeft geen zin.
Heb ik mezelf ook een keer op verkeken, er kwam later met spoelen een hoop slierten blanke lak en bruine roestdrap uit.
De slierten zweefden rond het grove brandstoffilter op de brandstofkraan in de tank.
Goh wat raar, de ene keer geen last, de andere keer opeens weer wel, geen peil op te trekken.
Achteraf is het dan opeens allemaal heel logisch *O*
 
Laatst bewerkt:
Maar ik ben het wel eens met de rest, via de tankopening koekeloeren in de tank of er rotzooi inzit, dat heeft geen zin.
Heb ik mezelf ook een keer op verkeken, er kwam later met spoelen een hoop slierten blanke lak en wat bruine drap uit.
De slierten zweefden rond het grove brandstoffilter op de brandstofkraan in de tank.
Goh wat raar, de ene keer geen last, de andere keer opeens weer wel, geen peil op te trekken.
Achteraf is het dan opeens allemaal heel logisch *O*
 
Laatst bewerkt:
ik zal het snel genoeg vullen van de vlotterkamer controleren door een directe leiding te leggen en het vlotterniveau te verhogen.

nergens voor nodig.
maak gewoon je leiding aan de carburator los en laat je tank eens leeglopen in een proper recipient. Hou ondertussen in de gaten hoe snel de benzine eruit loopt. als je tankontluchting verstopt is zal het debiet dat eruit komt kleiner worden en misschien zelfs volledig stoppen.
en daarna kan je eens kijken of er vuil in je tank zit.


Ik hoor hier net van mijn buurman dat ik de uitlaat ook eens moet nakijken of die niet dichtgekoold is, kan dit zo plots na dat ik er een dag wel fatsoendelijk heb mee kunnen rijden?

nope, kwasi onmogelijk.
 
Laatst bewerkt:
Zet er eens een nieuw extern benzinefilter in de benzineleiding, tank volgooien, beste met super 98 en 2-takt olie mengverhouding 1:40 en carburateurcleaner erbij ingooien. Daarna rijden en kijk onderweg eens in het filter.

Heb je trouwens de cdi gebouwd volgens het schema wat ik je gestuurd hebt?

Mvg Rob
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de tank uitgekuist, zou nu echt geen enkel vuiltje meer te zien mogen zijn.

Daarna de doorstroom gecontroleerd: een dikke straal en stevig debiet onderaan de benzinedarm dus dit lijkt me oke.

Zelfs een nieuwe carb geprobeerd vandaag, van een wrak gehaald van hetzelfde model maar toch was het een andere carb, deze had een veel grotere luchtschuif maar voor de rest helemaal hetzelfde (mss is een van de 2 namaak). De nieuwe carb ook helemaal uitgekuist en exact hetzelfde probleem doet zich voor: heel even met volgas blijft hij draaien maar direct erna valt hij stil, als ik het even later probeer identiek hetzelfde...
 
Terug
Bovenaan Onderaan