Carburateur bst31ss mikuni suzuki gsx 600f 1989

Martijnwuck

MF'er
14 mrt 2016
59
0
Hoi. Ik heb gisteren het werkplaatshandboek van haynes binnen gekregen.

Waarom worden er 2 soorten hoofdsproeiers gebruikt ,cilinder 1 en 4 137.5 , cilinder 2 en 3 135. Ik heb hem laatsts opengehad en schoongemaakt en er zaten 4 x 137.5 in.

Dan bij pilot screw staat 1-7/8 back. Maar is dat 1 tot 7/8 slag open of 1 tot 1 7/8 open. Of 1 7/8 open. Pilot schroef zit aan de intree zijde van de cilinder. Staat helaas niet in het boek wat in en uitdraaien doet voor je mengsel

Staan nu op 1.5 maar ruikt erg naar benzine. Bij 2 slagen open viel hij uit bij stationair dus volgens div pagina's op 1.5 slag gezet. Maar naar mijn gevoel staat hij nog te rijk afgesteld. Houd in met optrekken tot 3500 toeren dus lijkt mij de stationair instelling .

Vanmiddag ook vlotterhoogte effe nameten
 
Hoi. Ik heb gisteren het werkplaatshandboek van haynes binnen gekregen.

Waarom worden er 2 soorten hoofdsproeiers gebruikt ,cilinder 1 en 4 137.5 , cilinder 2 en 3 135. Ik heb hem laatsts opengehad en schoongemaakt en er zaten 4 x 137.5 in.

Dan bij pilot screw staat 1-7/8 back. Maar is dat 1 tot 7/8 slag open of 1 tot 1 7/8 open. Of 1 7/8 open. Pilot schroef zit aan de intree zijde van de cilinder. Staat helaas niet in het boek wat in en uitdraaien doet voor je mengsel

Staan nu op 1.5 maar ruikt erg naar benzine. Bij 2 slagen open viel hij uit bij stationair dus volgens div pagina's op 1.5 slag gezet. Maar naar mijn gevoel staat hij nog te rijk afgesteld. Houd in met optrekken tot 3500 toeren dus lijkt mij de stationair instelling .

Vanmiddag ook vlotterhoogte effe nameten

Die van jou heeft het zo te zien niet, maar het komt wel vaker voor dat een paartje een 1 maat grotere sproeier heeft.
Er word wel eens beweerd dat het is voor extra koeling van de cilinders die uit de rijwind liggen. Maar dat is helemaal niet zo want andersom komt ook voor.

Het zou kunnen dat iemand er bij die van jouw grotere proeiers in heeft gezet, of het handboek klopt niet.
 
Optrekken tot 3500 kan ook met naalden te maken hebben.
Volgens mij betekent 1-7/8 gewoon 1+7/8 uit, niet ertussen.
Uitdraaien van de pilotscrews bij mikuni is vaak rijker.
Weet je zeker dat ze aan de zijkant zitten? Bij de BST33SS zitten ze aan de onderkant.

Hij kan ook erg naar benzine stinken als hij wel goed afgesteld staat maar op 3 poten loopt.
Voel eens voorzichtig aan de uitlaatbuizen of ze 4 even heet worden.

Verder inderdaad even vlotterhoogte controleren.
 
Laatst bewerkt:
Als ik het goed lees komt jouw fiets uit 1988/1989?

Later zijn er vier 110 sproeiers ingezet. De vraag is uit welk jaar komen jouw carbs, en uit welk jaar je fiets?
 
sproeiers nogmaals gecontroleerd en er zitten idd in cilinder 2 en 3 135 in. de vlotters zaten nogal verschil in. 12.2 tot 13.9 mm ipv 14.6. staan nu op bijna 14.6 .
mengsel schroeven eerst terug gezet naar 1.25 slag uit. leek al betere te gaan. bij stoplicht ging de motor al beter terug naar stationair , maar trok nog niet geheel goed op wel was de toeren verplaatst nu vanaf 2500 tot 3000 toeren. nu mengsel schroeven 1 slag uit. nu rijd hij echt lekker , ook in lage toeren trekt hij lekker op. ook bij een stoplicht zakt de toeren niet meer in.

motor komt idd uit 1989 maar wat er intussen aangepast is weet ik niet @ Dnereb

@squishy ze zitten idd aan de onderzijde, maar volgens mij had ik alleen gezegt dat ze aan de cilinder zijde zaten.
 
Oh sorry woordje "intree" niet gezien.
Lukt het jou om de mixture screws te veranderen met carbs op de motor? Ik krijg het niet voor elkaar bij mijn katana (wel BST33)... gewoonweg geen ruimte.

Wel grappig, mijn 93 katana heeft hetzelfde .. lijkt wat rijk te staan, toeren zakken in voordat ze weer stabiliseren. Houdt ook een beetje in bij wegrijden. (heb em nog niet zo lang). Mixture screws staan nu bijna op standaard (1.5x uit bij mij)... vind het vreemd om carbs armer te zetten dan fabrieksaf, normaal moeten ze juist iets rijker m.b.t. emissiegezeur.
Misschien allebei last van beetje versleten naalden... of lekkende vlotternaalden?

Hebben jouw carbs nog wel de 4 plugjes op de stationairschroef?
 
Laatst bewerkt:
Ik moet alles eraf slopen komner niet bij. Zal idd met inwendige slijtage en lekkage te maken hebben . 1 slag uit werkt bij mij nu goed. Binnenkort wel revisie setje halen .
 
Terug
Bovenaan Onderaan