achterrem probleem suzuki 750 gsx ,86 es

zwarte lola

Die hard MF'er
13 mei 2014
353
72
Heerlen
afgelopen zaterdag hoofdrem cilinder achter vervangen voor bediening schijfrem achter,de cilinder die ik nog had liggen was goed,op de suzuki was lek,vervangen en rem ontlucht de blokken waren nog goed,zondag gaan rijden en na 10km achterrem vast schijf was behoorlijk heet na even wachten de vrije slag van rempedaal groter gemaakt en probleem was weg dacht ik na 15 km weer vast,na afkoelen weer los en rustig naar huis geen probleem.vandaag maandag morgen de hele remklauw er af gehaald aan de binnenkant goed schoongemaakt waar de remblokken zitten en ook de keerringen bekeken zag er niet verontrustend uit 1 keerring had een kraag en onder de kraag zat een heel klein beetje oxidatie eigenlijk niks, schoongemaakt alles in goede orde weer gemonteerd en van middag weer een proefrit dezelfde rit zoals zondag,alles was goed paar keer waar hij zondag vastliep gestopt en achterrem was los dus met een pittige rijstijl naar huis met de achterrem goed gebruikt,thuis gekomen was hij weer een beetje vast en geen vrije slag op het rempedaal zoals zaterdag (was ik vergeten te vermelden) wat ik gedaan heb daarna , druk op het rempedaal en ontluchtings nippel open gedraaid en toen het rempedaal helemaal beneden was ontluchtings nippel dicht gedraaid en de remblokken waren gelijk los en achterwiel draaide zoals het hoort, misschien zie ik iets over het hoofd graag aanvullen dan maar morgen ochtend ga ik weer proefrijden
 
inderdaad het compensatie gaatje zat dicht,heb nu alles even voor de zekerheid uit elkaar gehaald en schoongemaakt,alles werkt naar behoren,ik begreep maar niet waarom de speling op het rem pedaal weer terug kwam als ik ontlucht had ja ja compensatie gaatje bedankt robinjo..
 
Terug
Bovenaan Onderaan