Verbruik Hayabusa

Rebel007

Rookie
29 nov 2008
29
0
Ik heb even een vraag

ik las dat het verbruik van een Hayabusa op de pagina van verbruik 200 motoren
Verbruik 400 motoren

1 op 20 a 1 op 21 bij 130 km is en ik lees vaak dat het verbruik bij normaal rijden 1 op 12 is en zelfs minder wie heeft daar ervaring mee of dat wel eens gehaald is 1 op 20 of niet ?

deze pagina is wel leuk om te lezen maar of het ook klopt ???
 
full


als je motor niet zuinig genoeg is laat je hem/haar afstellen of je koopt iets zuinigers.
 
Stationair onder de 1000 rpm is wel (te) laag voor een 4-pitter.


Ik heb dan ook de rpm nu op 1100rpm, maar het verbruik meet ik over 3 tankbeurten bij woon/werk verkeer. dat gemiddelde kan ik (nog) niet posten dus. Maar deze topic lag al een tijdje stil en ik wou er daarom niet meer mee wachten.

@vanishingpoint
Dat vind ik nu eens een voorbeeld van informatie delen zie.Ik overwoog al even eens een hayabusa tweedehands aan te schaffen (al mijn motorfietsen zijn tweedehands). De FZ1 is altijd gulzig. En zonder die catalysator behoorlijk luidruchtig. Maar dat is voor vele motorrijders geen punt.
Mijn idee is dat er door verminderde tegendruk in de uitlaat te veel onverbrande benzine ontsnapt via de uitlaatkleppen vanwege de enorm grote overlap (kleppen gelijktijdig geopend). een punt waarop ik in het vervolg beter ga letten.
 
De Hayabusa is behoorlijk gevoelig voor de manier van rijden;
als je er echt op let, dus tijdig schakelen met niet teveel toeren, is 1/17 haalbaar.
Trek je wat feller door in de versnellingen, wat meer afremmen en optrekken levert al snel 1/12 op.
Ik rij gemiddeld 1/14, en dat is deels snelweg, stad en 80- of 100 km wegen.
Voor wat het waard is....
Hans
 
Met mijn GSXR750 haalde ik door de weeks met woon \ werk ook wel 1 op 17 \ 18. Kwam dan nagenoeg de hele week niet boven de 100 km\h in die gverdomde drukte.

Bij normaal rijgedrag :')

Dat klopt wel ergens. Ik denk alleen niet dat het nog zuiniger kan zodat je 1 op 24 haalt. Dat is bullshit. :')

Ik heb nu een 600RR en ik heb niet het idee dat deze zuiniger is. Ik moet het nog eens nameten maar de knopjes op mijn display zijn defect. Ik rijd ook geen woon \ werk meer en een hele tank leeg rijden met een slakkengangetje lukt mij denk ik niet zo 1,2,3 als niet verplicht is :o

Bij mijn oude CBR600RR (2005) klopt het wel aardig (heb deze overigens niet meer). Toertochten reed ik 1:20 / 1:21. Op het circuit daarentegen reed ie 1:7. Ook wel logisch met het aan het gas hangen _O- .
 
Suzuki GSR600 1 op 17,5 1 op 22,7
Dat is een hoger gemiddelde dan Suzuki zelf opgeeft en dat is volgens de meeste gebruikers al erg ruim ingeschat _O-

Vind het overigens ook niet echt een vraag die bij een (potentiële) Hayabusa koper hoort :N
 
Ik blijf dit 1 van de topics met de mooiste titel vinden, het verbruik van een Hayabusa _O- , als je zo'n motor koopt dan is dat wel het laatste waar je je druk over maakt......
 
Laatst bewerkt:
Ik blijf dit 1 van de topics met de mooiste titel vinden, het verbruik van een Hayabusa _O- , als je zo'n motor koopt dan is dat wel het laatste waar je je druk over maakt......
Wat als je niet gewoon het stereotypisch hayabusa gedrag vertoont en gewoon graag een snelle sporttouring motor zoekt? En hem meer dan 20k per jaar wil gebruiken?
Dan wil je toch graag op voorhand weten wat het verbruik is van de motoren die je op het oog hebt.
 
Wat als je niet gewoon het stereotypisch hayabusa gedrag vertoont en gewoon graag een snelle sporttouring motor zoekt? En hem meer dan 20k per jaar wil gebruiken?
Dan wil je toch graag op voorhand weten wat het verbruik is van de motoren die je op het oog hebt.

Kan hoor maar ik heb bij de aankoop van een (sport)motor nog nooit bezig gehouden met het verbruik......
 
Tja als jij de ooit snelste motor ter wereld een sport touring motor wilt noemen.......een Hayabusa koop je niet omdat ie zo zuinig is, daar zijn andere motoren voor.....
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe update;)

Welkom in 2023 het is hier lezen in een tijdmachine.

Ik rijd elke dag 80km woon werk
Hayabusa gen 1.
Zit een kastje tussen die de weerstand veranderd bij de versnellingsbak voor de computer. Zodat hij de computer fopt. Dan denkt hij steeds dat hij een versnelling lager zit. En in zijn 6 dus denkt dat hij in zijn 5 zit en niet begrensd. Hij is dus onbegrensd.

Mijn verbruik met redelijk vlot rijden en 70 procent snelweg.

Waarbij ik niet tot nauwelijks boven de 6000-7000rpm uit kom. Dan trekt hij ook wel fkn hard door hoor hoor.. geen aanrader met wat drukker woon werk racen.

Verbruik ik makkelijk 1 op 15 met lekker pittig inhalen. Tussen de 5000-Max 6000rpm door trekken.
Met snelweg cruise 4000rpm

met wel meer slinger weg wisselend gas, 1 op 14,5 trek ik hem wat verder door. 7000-8000 Max

Denk als je goed blijft door blazen je vast 1 op 12 kan halen, maar dan zit je wel Max hoog in rpm denk aan 8000-10.000

Dan ben je echt dik aan het racen 138nm 7000rpm 175pk 9500rpm

Mijn voorkeur is rijden tot Max 5000-6000 rpm Easy fast. Met soms een uithaal momentje op rechte stukken.

Fijn 2023! Laat de zomer maar komen!
 
Die van mij maakt nogal een verschil, of eigenlijk voornamelijk, wat voor benzine ik er in giet.

Iemand anders die dit is opgevallen?
Misschien was het gemixt. Wat benzine geschikt voor boven de evenaar en voor onder de evenaar. In rust separeert het en dan heb je benzine zowel boven en onderin je tank :P
 
Hey daar ben ik weer;)

Heb een tandje groter voor gezet, met cruise haal ik nu bijna 1/17
Heb ook de lucht inlaat laten synchroniseren. Toen kwam ik al meteen meer richting 1/16 ipv 15
Nu met tandje meer nog beetje zuiniger.
:)

Je merkt het wel echt hoor zo een tandje extra. Alsof je elke keer een 0,5 versnelling hoger rijd. Het scheelt 250rpm

Voor cruise woon werk dus net even een tikje zuiniger. Voor de toekomst vind ik het zelf net niet… hij is in zijn 3 en 4 enz net even wat slomer. 1 en 2 trekt hij makkelijk door, de rest moet je nu boven de 3500 rpm op pakken.

En in zijn 6 voelt hij nu lui… met 80 even inhalen kun je beter even terug schakelen..

Toekomst weer tandje terug. Ben te lui om terug te schakelen:) wist niet dat je dat zo goed kon merken. Dan maar een beetje hoger verbruik:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan