Post hier foto's van jouw sleutelplek

deejay

Die hard MF'er
9 mrt 2008
546
1
Dokkum
Ik ben op dit moment druk bezig om in een hoekje van mijn loods een heuse motor sleutelplek in te richten.

Vandaag nog deze gekocht...

P1010770.jpg


ik wil deze aanpassen zodat hij ongeveer zo wordt als op deze afbeelding..


FT_133_M_a_PP.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: wyb
Ben al een tijdje bezig met verhuizen, samen met me opa in een loods te Westkapelle (Zeeland).
Iets meer dan 50m2 met zolder dus dat maakt iets van 75/80m2 denk ik, met electra, krachtstroom, eigen toilet en verlichting *D

Mijn vorige mancave:
20151210_215701_zpsrzpxeopp.jpg


En mun nieuwe stekkie, die auto (MG A) onder de dekens moet verplaats worden naar een andere loods, en er komt nog een tweede heftafel.
12525100_182995305418846_8211158516146564774_o_zpslibkuym8.jpg


:]
 
Vandaag huurcontract getekend voor mn nieuwe sleutehok!
7 Meter diep, 6 meter breed.

Afgesproken dat de verhuurder een nieuwe laag beton laat storten,en dat gebeurt dinsdagochtend!

b6car8.jpg


Binnenkort foto's als het is ingericht.
 
De vloer is niet geisoleerd, maar dat hoeft van mij ook niet.
Ik sleutel namelijk al bijna 10 jaar open en bloot in de tuin, dus dit is al een sprong vooruit!

Afgelopen weekend alles maar eens verhuisd, en voor het grootste gedeelte een plekje gegeven!

2b5t3k.jpg


331p1y8.jpg


2zxtp5j.jpg


14b2ixv.jpg


Volgende maand ofzo maar eens een Motorhefbrug bestellen! Lang leve HBM!
 
Laatst bewerkt:
in de trend van rubber tegels in de garage zag ik dat erbij de Aldi een aanbieding was m.b.t. zwembad ondertegels. Zou dit een goede vervanger zijn voor de wel bekende PVC garage vloer tegels? Prijs technisch is het iig wel een winstpakker :Y
Ik betwijfel echter of het hetzelfde materiaal is, als ik bijv olie mors en het bijt dwars door die tegel heen, schiet het nog niet op :/
Idd cheap de cheap!

Vraag het even na bij Aldi. Of het olie en benzine bestendig is, of niet.
 
Het lijkt me EVA-foam en dat spul is redelijk resistent tegen olie, benzine en andere chemische meuk.

What is an EVA foam and its common uses? | Foam Sealant

Ik ga zaterdag es langs, als het daadwerkelijk zachte foam is dan gaat het hem niet worden icm mijn hefttafel. Die weeg gruwelijk zwaar en drukt waarschijnlijk dwars door deze foam heen. Ik denk dat daar het verschil in zit met die garage matten die zijn meer solide dan de Aldi Foam? matten.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga zaterdag es langs, als het daadwerkelijk zachte foam is dan gaat het hem niet worden icm mijn hefttafel. Die weeg gruwelijk zwaar en drukt waarschijnlijk dwars door deze foam heen. Ik denk dat daar het verschil in zit met die garage matten die zijn meer solide dan de Aldi Foam? matten.

Nog ff langs geweest en ze hadden flink wat matten voorradig, echter was het wat ik al verwachtte, zeer zacht kunststof materiaal. Icm zware voorwerpen minder geschikt voor een garagevloer.
 
Nog ff langs geweest en ze hadden flink wat matten voorradig, echter was het wat ik al verwachtte, zeer zacht kunststof materiaal. Icm zware voorwerpen minder geschikt voor een garagevloer.
Is idd een goedkope onderlaag voor kleine kinderen. En ook dan gaat het max een week mee...
 
Zo ziet ongeveer mijn knutselhokkie er uit:
full


Zonder rekken, en de verdiepingsvloer loopt verder door na voren (11 meter ipv 5,5 mtr).
9 mtr breed, 22 diep.

Leeg lijkt het verschrikkelijk groot. Zodra de zooi er in staat, zal het wel weer te klein blijken :')
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aan de schuur/hokbouwers hier...

Ik heb een tuin met een klein schuurtje (wat in A'dam al een hele luxe is) van iets minder dan 3x2m. Ik zit er aan te denken om deze op een simpele manier uit te breiden met 3x3m. (hout, plat dak, misschien een schuifpui als voorkant oid)
Naast en voor het schuurtje ligt nu een houten terras waarvan de bovenkant gelijk ligt met de vloer van het schuurtje. De rest van mijn tuin ligt zo'n 25cm lager. Het houten terras is dan ook zwevend.
Ik wil dus een gedeelte van het terras opofferen, maar ik hoog liever niet de grond hieronder op. Dit scheelt natuurlijk slepen met zand, maar ook omdat ik de afwatering van de hele tuin niet wil verslechteren. Zo'n paar keer per jaar komt er een erg harde bui over, en dan kan het water al niet erg gemakkelijk weg. (2 jaar geleden is mijn appartement en 2 boven mij volledig gerenoveerd na waterschade omdat het dak het niet aan kon)

Dus nu mijn vraag, wat voor soort vloer zouden jullie aanraden? Ik wil de vloer wel dicht hebben, zodat er geen schroefjes e.d. onder verdwijnen. Ik zou bijvoorbeeld plaatselijk de vlonders weg kunnen halen en vervangen door platen OSB of underlayment oid. Hoe goed kan dit tegen vocht?
Ik denk dat het altijd wel wat vochtig zal zijn onder de vloer, maar het ventileert wel goed. Onder vloer ligt alleen worteldoek direct op de grond.
 
Aan de schuur/hokbouwers hier...

Ik heb een tuin met een klein schuurtje (wat in A'dam al een hele luxe is) van iets minder dan 3x2m. Ik zit er aan te denken om deze op een simpele manier uit te breiden met 3x3m. (hout, plat dak, misschien een schuifpui als voorkant oid)
Naast en voor het schuurtje ligt nu een houten terras waarvan de bovenkant gelijk ligt met de vloer van het schuurtje. De rest van mijn tuin ligt zo'n 25cm lager. Het houten terras is dan ook zwevend.
Ik wil dus een gedeelte van het terras opofferen, maar ik hoog liever niet de grond hieronder op. Dit scheelt natuurlijk slepen met zand, maar ook omdat ik de afwatering van de hele tuin niet wil verslechteren. Zo'n paar keer per jaar komt er een erg harde bui over, en dan kan het water al niet erg gemakkelijk weg. (2 jaar geleden is mijn appartement en 2 boven mij volledig gerenoveerd na waterschade omdat het dak het niet aan kon)

Dus nu mijn vraag, wat voor soort vloer zouden jullie aanraden? Ik wil de vloer wel dicht hebben, zodat er geen schroefjes e.d. onder verdwijnen. Ik zou bijvoorbeeld plaatselijk de vlonders weg kunnen halen en vervangen door platen OSB of underlayment oid. Hoe goed kan dit tegen vocht?
Ik denk dat het altijd wel wat vochtig zal zijn onder de vloer, maar het ventileert wel goed. Onder vloer ligt alleen worteldoek direct op de grond.
Ik ben bouwtechnisch niet zo goed, maar volgens mij is je idee wel goed.
Vloer verhoogd laten. Spul gebruiken dat voor buiten bestemd is.
Binnenzijde netjes glad afwerken met platen. En ev kun je er 2k epoxy vloerverf overheen doen. paar laagjes met een roller. Goed laten uitharden, en is supersterk, waterdicht, olie en benzinebestendig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo ziet ongeveer mijn knutselhokkie er uit:
[afbeelding]

Zonder rekken, en de verdiepingsvloer loopt verder door na voren (11 meter ipv 5,5 mtr).
9 mtr breed, 22 diep.

Leeg lijkt het verschrikkelijk groot. Zodra de zooi er in staat, zal het wel weer te klein blijken :')

Wow netjes man. Goed om te zien dat het in de motorbranche wel degelijk goed kan gaan :Y
Edit: En je kunt het beter stap voor stap opbouwen in plaats van te groot beginnen en er dan achter komen dat je de huur niet meer kunt betalen.
 
Laatst bewerkt:
Misschien even een tip,

voorheen was de max grootte van een afbeelding gehost op motor-forum 200 Kb.
Tegenwoordig is dat 2 Mb wat al een stuk toereikender is, zelfs met de camera's van tegenwoordig.

als men de foto's nu op MF zitten blijven die tenminste ook bewaard, bij de oudere posts zijn al veel foto's weg.

tenzij je niet herinnert wil worden aan hoe klein/groot/rommelig het hok vroeger was ;)
 
Misschien even een tip,

voorheen was de max grootte van een afbeelding gehost op motor-forum 200 Kb.
Tegenwoordig is dat 2 Mb wat al een stuk toereikender is, zelfs met de camera's van tegenwoordig.

als men de foto's nu op MF zitten blijven die tenminste ook bewaard, bij de oudere posts zijn al veel foto's weg.

tenzij je niet herinnert wil worden aan hoe klein/groot/rommelig het hok vroeger was ;)

Goede tip. Echter wil ik persoonlijk zelf zeggenschap hebben over geplaatste foto's. En aangezien je bij MF geplaatste foto's niet meer kan of beter gezegd mag verwijderen, kies ik voor een externe mogelijkheid. Echter krijg je daardoor inderdaad op fora dat veel oude foto's niet meer zichtbaar zijn. Maar ja, niets zo vergankelijk als het www.

En ik weet dat in dit topic enkelen bewust gekozen hebben om geplaatste foto's te verwijderen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan