yamaha quad yfm 400 start niet meer

patje1967

MF'er
14 okt 2013
87
0
beste leden ,
weet nu niet als dit hier mag gepost worden , maar heb het volgende voor met een yamaha quad yfm 400 van 1996 ivm het starten de ene moment start hij en de andere moment nu weer niet heb het vooral voor als het nogal koud weer is gisteren avond ging ik eens proberen en na verschillende pogingen starte hij maar nu start hij weer niet meer . wat hij wel al een tijdje heeft is als ik hem start dat hij gelijk wil aanslaan maar hij slaat direct weer af ( hij blijft niet draaien). zou me eventueel iemand kunnen vertellen of ook al voorgehad dit probleem waar ik het eerst zou moet gaan zoeken heb er wel al een nieuwe bougie ingeplaatst heb onsteking en blijft hetzelfde , wie zou me kunnen helpen aub . alvast dank grtj pat
 
Laatst bewerkt:
beste Martell ,
alvast dank voor de lijst ga ik eens doornemen hou je op de hoogte , ik weet het dat het mischien iets doms en klein kan zijn maar wat hé , grtj
 
Als het langzaam aan steeds erger is geworden dan zit ik ook te denken aan rotzooi in de benzinetank en carburateurs.
Denk dat het niet verkeerd is dat je de carb of carbs een keertje schoonmaakt en nakijkt.
 
Laatst bewerkt:
na een periode van ziekte en opname in ziekenhuis vandaag weer eens de moed gehad om voort te doen aan quad dus ik heb de carburator er vanonder gehaald en hem volledig gekuist uiteraard ook de choke nagekeken en weer op geplaatst proberen starten na een een paar keer starten kreeg ik hem aan de praat hij draaide dus dacht ik probleem opgelost , maar blijkbaar niet nu wil ik hem daarjuist weer eens starten en gaat weer niet meer , wu weet ik het echt niet meer einde raaad eventeel iemand die nog bruikbare tip heeft aub ??? grtj
 
zit er een benzine kraan op die op vacuüm werkt??

Ik heb een keer gehad (bij een cbr 600f) dat er een scheurtje in het rubber zat waar door de kraan niet open ging.
starten soms maar viel snel uit.

er zit een slangentje aan als je daar aan zuig mag je geen lucht er uit krijgen lukt dat wel is dat waarschijnlijk het probleem.
 
Laatst bewerkt:
Je vraagt naar bruikbare tips maar vertel eens wat je nu wel/niet hebt gedaan.
Ik neem aan dat je bovenstaande tips hebt gedaan?
Wat heb je gevonden en werkt wel/niet?
 
heb de carburator uitkuist heb ik nochtans gepost gisteravond wat ik gedaan heb , gekeken naar de onsteking dus gisteren na het terug plaatsen van carb heeft hij gedraait en nu weer niet meer
 
beste leden ,
probleem is opgelost durf het bijna niet te plaatsen maar het was de bougie , maar wat is er gebeurt er zat een nieuwe bougie in als ik de quad in mijn bezit heb gekregen en heb de onsteking getest met een vonkentester en ik had vonken dus ik dacht de onsteking is goed , maar had het niet getest met de bougie tegen de cilinder of kader te houden en daar zit mijn grove fout dus weer bij geleerd , maar alvast bedankt voor de bruikbare tips , mag dus gesloten worden , grtj pat
 
Terug
Bovenaan Onderaan