Accu Tomtom Rider (2012) stuk?

Adjuh

MF veteraan
6 aug 2005
6.324
56
Deurne (Noord Brabant)
Hoi hoi,

Een vraag over mijn Tomtom Urban Rider (2012)?
Als ik 'm op de actieve dock van m'n motor zet, valt me nu op dat het laadsymbooltje sinds kort niet (meer) op het scherm verschijnt. Als ik 'm vervolgens met de usb stekker in het stopcontact of computer stop; verschijnt het laadsymbool WEL op het schermpje. Tijdens het laden brandt dan een ORANJE lampje bij de stekker; als die GROEN wordt is ie vol! Als ik dan de lader verwijder; valt me op dat het batterijsymbooltje op het scherm oranje kleurt en op half-vol springt. Na een uurtje liggen op de kast is ie dan ook echt leeg. iemand enig idee, wat hier aan de hand kan zijn? Is de accu stuk; of iets anders?

groeten Ad(juh).
 
Je hebt 2 separate "problemen".
Je accu is aan het eind van z'n Latijn en je actieve dock is of kapot, of gewoon een slecht contactje tussen dock en rider, waarbij de 2e het meest waarschijnlijk is.
Als je het 2e probleem nou oplost, hoeft het 1e niet zo'n ramp te zijn.
 
Heb de actieve dock ff. door laten meten. Er zit wel spanning op het snoer en de stekker; maar niet op de (4) contactpinnetjes van de dock. Zit hier misschien een zekering in?

Na een hele middag aan het stopcontact, lijkt hij inmiddels 'normaal' volgeladen.
 
Heb de actieve dock ff. door laten meten. Er zit wel spanning op het snoer en de stekker; maar niet op de (4) contactpinnetjes van de dock. Zit hier misschien een zekering in?

Na een hele middag aan het stopcontact, lijkt hij inmiddels 'normaal' volgeladen.


Dat klopt inderdaad. Er zit een zekering in de docking van 2 A.
Ik geloof ook begrepen te hebben dat deze moeilijk zelf te vervangen is. Maar als je een beetje handig bent zou het moeten lukken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan