KTM tikt na revisie

Djwesz11

MF'er
20 jun 2011
94
0
Leusden
Ik heb een kleine uitdaging bij mijn ktm 525exc uit 2001.
Ik heb een nieuwe versnellingsbak gemonteerd (van 4bak naar 6bak)

Het onderblok en de cilender+kop is gemonteerd door een ktm dealer.
Ik heb zelf gedaan:
- Koppeling monteren
- Ontsteking monteren
- Klepdeksel monteren
- Blok inbouwen

Het blok loopt weer!

Maar nu het probleem/uitdaging:
Het blok tikt!

Kenmerken van de tik:
- Hij tikt stationair niet/nauwlijks
- De tik word snelller en harder als ik gas geef
- De koppeling doet het en de tik gaat niet weg/veranderd niet als ik die bedien
- Hij heeft geen vermogensverlies (Heb een heeel klein stukje gereden)
- Gasreactie is normaal
- Decompressieklep word niet bediend

Wat ik al heb geprobeerd:
- Kleppen al 2x opnieuw gesteld
- Nokkenasspanner gecontroleerd en opnieuw gemonteerd
- De bak is goed want hij schakelt goed en trekt door iedere versnelling goed door

Ik ga morgen bij de dealer langs met dit probleem maar ik wil graag jullie gedachtes even horen.

Zouden jullie weten waar ik het moet zoeken?

MVG
Wes
 
Laatst bewerkt:
dit is altijd lastig te zeggen zonder filmpje, zelf met aangezien microfoons in telefoons niet denderend zijn.
gezien het lijstje wat je zelf gedaan hebt kan je het toch prima aan de dealer vragen ?
 
Al gekeken naar je uitlaat? Ik heb deze week ook weer voor het eerst gereden na een grote revisie van mijn 640 blok. Ik hoor ook getik en het is mijn uitlaat. Waarschijnlijk is het bij mij met een nieuwe uitlaatpakking verholpen.
 
vrienden van mij hebben 520's deze "kloppen" allemaal ook wel een beetje, dit word veroorzaakt door de koppeling.

echt tikkende geluiden zijn wel wat anders, geluiden uit de kop zijn vaak wat trager onlangs dat ze wel met de toeren mee gaan omdat de nokkenas minder snel draait. meestal zijn dat scherpe tikken doordat je abrupte bewegingen hebt in je kop van je nokkenas.

" tikkende" lagers gaan vaak gepaard met een zuigend geluid, maar nogmaals zonder filmpje of verdere aanwijzing kan je weinig zeggen over jouw exacte probleem/
 
Terug
Bovenaan Onderaan