Is 2000 km met inrij olie heel erg schadelijk?

////////

Rookie
3 apr 2016
1
0
Hallo ik heb 3 weken geldeden een Yamaha wr125x gekocht en de verkoper zij dat als ik 1000 km op de teller had weer langs moest komen voor ze eerste beurt. Toen hij 1000 km op de teller had ben ik naar de zaak gegaan en heb gevraag waneer hij voor ze beurt kon (is niet de gunstigste tijd om een afspraak te maken dat weet ik) de 1000 km beurt staat gepland voor 6 april maar ik heb inmiddels al bijna 2000 km op de teller staan omdat ik er elke dag mee naar school en naar werk ben gegaan. nu vroeg ik mij af of dit echt dat je zegt super schadelijk is of dat je zegt nu zo min mogelijk op rijden en dan gewoon die beurt laten doen wat ik al van plan ben.
 
Iedereen weet toch dat die inloop olie bedoeld is en gerecycled wordt om metallic flakes voor in de lakindustrie te produceren. Het 'inloop oliefilter' is dus ook derhalve nep, doet niks. Doh..
Het is juist uiterst schadelijk om er te lang mee door te blijven rijden want dan worden de flakes te klein (en wordt de hele batch afgekeurd). Voor dit specifieke merk, flakes zijn te koop per merk. Afhankelijk van welke toleranties ze gebruiken 'produceren' sommige merken grotere flakes dan andere. Zo zijn er USA flakes (bv van Harleys), EU flakes (KTM, BMW etc.) en JAP flakes (Kawasaki, Yamaha..).
 
Iedereen weet toch dat die inloop olie bedoeld is en gerecycled wordt om metallic flakes voor in de lakindustrie te produceren. Het 'inloop oliefilter' is dus ook derhalve nep, doet niks. Doh..
Het is juist uiterst schadelijk om er te lang mee door te blijven rijden want dan worden de flakes te klein (en wordt de hele batch afgekeurd). Voor dit specifieke merk, flakes zijn te koop per merk. Afhankelijk van welke toleranties ze gebruiken 'produceren' sommige merken grotere flakes dan andere. Zo zijn er USA flakes (bv van Harleys), EU flakes (KTM, BMW etc.) en JAP flakes (Kawasaki, Yamaha..).

_O- :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan