Suzuki gsx r 600 1998 startprobleem

dekkers1990

Rookie
11 apr 2016
5
0
rijen
Hallo allemaal,

Ik.ben sinds kort eigenaar van een Suzuki gsxr 600 uit 1998.
In eerste instantie een fijne motor niks mis mee, tot dat hij een week stil staat en niet meer aanslaat.

Ik heb het volgende al gedaan:

- bougies vervangen
- bobines vonken
- accu is vol
- luchtfilter gereinigd (was overigens niet vuil)
- caburateurs zijn gereinigd
- caburateurs zijn afgesteld

Hij gromt in het begin wel maar slaat niet aan, loop ik een meter of 5 en.start hem.dan in de eerste versnelling slaat die zo aan en loopt die ook als een zonnetje en kan ik hem de rest van de dag ook gewoon zo starten....


Iemand een idee wat dit kan zijn, wat ik over het hoofd zie????
 
Ik meet met een voltmeter over de accu dan is hij 12 vol,
Daarna start ik hem en kijk ik hoeveel hij zakt, dat was vandaag 9 volt.

Ik heb er vanavond een stuk.mee.gereden en.wilde morgen nog.een keer meten kijken wat hij dan doet.

Maar.is.het dan niet raar.zodra die eenmaal een.keer heeft.gelopen en zet hem gelijk af, start hij gelijk ook al is hij koud....
 
Doe eens startkabels tussen de motor en een (auto)accu hangen. Als ie dan wel start is je accu aan eind. Wat ook het meest plausibel lijkt.

Jim
 
Srads en TL1000 hebben nogal last van overgangsweerstand in de bedrading waardoor er spanningsverlies optreed. Vooral als er vermogen wordt gevraagd kan het wel 1.5 volt schelen. Ook de startspannig donderde in elkaar naar 9 volt .Wat ik gedaan heb is een rode draad rechstreeks van de + v/d accu op de + van de spanningsregelaar met een geisoleerde schuifstekker van het betere type, zo ook een zwarte draad rechstreeks van de min van de accu op de min van de spanningsregelaar gemonteerd . Uiteraard met een prof. zwevende minizekeringhouder tussen de + draad opgenomen.(Conrad.nl) Laadspanning weer 14.5 volt bij 5000 toeren en startspanning 11 volt. Had geen zin om de draadboom af te pellen waar de storing zit, had nog een losse srad draadboom liggen en na deze een stuk afgepelt te hebben kwam het euvel tevoorschijn de plussen zijn met messingbusjes aan elkaar geknepen, zo ook de minnen. Ik meld dit voordat je een andere dynamo en regelaar gaat aanschaffen.
succes (ps ook SRAD 98)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan