Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Even voor de goede orde, had al wat gezocht maar kom niet echt op iets waardoor ik het 100% zeker weet, maar in de koplamp van onze MT-09 zit een lamp met een H4 fitting, correct?

Ja want een H4 lamp heeft als enige halogeen lamp een dubbele gloeidraad. H1 en H7 hebben een enkele gloeidraad, en dus ook aparte lampen voor dim- en groot licht.
 
Nou ben ik eigenlijk benieuwd of de 2016 mapping ook beschikbaar gaat worden voor de eerdere types MT 09?
Zelf rijdt ik nog steeds met de eerste mapping.
Zou hem laten aanpassen bij de laatste beurt,maar was geen pc voorhande op dat moment bij de dealer.

Na aanleiding hiervan de volgende mail naar Yamaha sales gestuurd:

Beste .....,

Het 2016 MT 09 model heeft wederom een nieuwe mapping gekregen.
Komt deze ook beschikbaar voor de oudere types MT-09?

Vandaag kreeg ik het volgende (vage) antwoord:

Geachte.....,

Wij hebben naar aanleiding van uw vraagstuk ons hoofdkantoor geraadpleegd. De update mapping, is voor modeljaar 2016 standaard geworden. Er zal dus geen andere mapping beschikbaar komen.

Vertrouwende u voldoende te hebben geïnformeerd.

Ik denk dus dat deze niet beschikbaar wordt voor de eerdere types??
 
Na aanleiding hiervan de volgende mail naar Yamaha sales gestuurd:

Beste .....,

Het 2016 MT 09 model heeft wederom een nieuwe mapping gekregen.
Komt deze ook beschikbaar voor de oudere types MT-09?

Vandaag kreeg ik het volgende (vage) antwoord:

Geachte.....,

Wij hebben naar aanleiding van uw vraagstuk ons hoofdkantoor geraadpleegd. De update mapping, is voor modeljaar 2016 standaard geworden. Er zal dus geen andere mapping beschikbaar komen.

Vertrouwende u voldoende te hebben geïnformeerd.

:z

en wij wensen u veel succes met aankoop van uw keyboard :+

Wat een waardeloos antwoord, heb je dus niks aan. Ik ben gelukkig tevreden met de mapping op m'n 2015 MT-09 want bij Yamaha schijnen ze weinig geinteresseerd te zijn in eigenaars van oude MT-09's, wil je een andere mapping op je MT-09....koop en nieuwe MT-09 _O-
 
Laatst bewerkt:
En inderdaad na navraag over een duidelijk antwoord:

Geachte heer......,

Dat is correct. Er komt geen nieuwe update beschikbaar voor uw MT09 van modeljaar 2014.

Vertrouwende u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Sales & Marketing Parts/Accessories & Service


Dus allemaal meteen je ''oude'' MT09 inruilen voor een nieuwe :?
 
En inderdaad na navraag over een duidelijk antwoord:

Geachte heer......,

Dat is correct. Er komt geen nieuwe update beschikbaar voor uw MT09 van modeljaar 2014.

Vertrouwende u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Sales & Marketing Parts/Accessories & Service


Dus allemaal meteen je ''oude'' MT09 inruilen voor een nieuwe :?

Als je nog de allereerste mapping op de MT-09 gebruikt en niet tevreden bent kun je wel de updated map die vanaf September 2014 beschikbaar kwam laten laden bij je Yamaha dealer.
Die map zit ook op de 2015 MT-09's en is wat mij betreft prima. Ik rij meestal in de normale mode, de A-mode als ik lekker wil spelen en de B-mode als ik last heb van teveel auto's.
 
Ik kan er ook wel mee leven, maar heel klantvriendelijk is het niet. Misschien is het technisch niet mogelijk om 100% dezelfde mapping te gebruiken omdat de ECU wellicht anders is... (traction control is erbij gekomen voor 2016)...
 
Oke thanks Kees. Ik ga een Philips Xtreme vision 130 voor mijn 09 bestellen.

Ben benieuwd. Hoop trouwens wel dat de koplamp van de MT-09 daartegen kan (weet niet of ie warmer wordt met de Xtreme 130 lamp), want heb al een gelezen dat de lens van de lamp problemen had... Volgens mij had Kwakboy daar ook last van..
 
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd. Hoop trouwens wel dat de koplamp van de MT-09 daartegen kan (weet niet of ie warmer wordt met de Xtreme 130 lamp), want heb al een gelezen dat de lens van de lamp problemen had... Volgens mij had Kwakboy daar ook last van..

Oke, dat is goed om te weten. Ik hou het in de gaten. Mocht ik problemen ervaren dan laat ik dat weten.
 
Hallo allemaal.

Ik wil mezelf even voorstellen. Ik ben Ron en woon sinds december vorig jaar in Karintie Oostenrijk, we hebben daar een pension gekocht dus als er iemand slaaplaats zoekt voor zn motorvakantie ;) ;) .
Mijn emigratie is dus ook de reden geweest dat ik met racen gestopt ben ;(
Maar.... hier heb je natuurlijk schitterende wegen en dat was een goede reden om een leuke naked te kopen. Gisteren heb ik een mat zwarte 2016 MT 09 besteld en heb m over 2 weken.
*O* *O*
Ik heb er gisteren dus mee testgereden, ....wat een wheelybeest is dat zeg, ik was gelijk verkocht :Y
Ik laat er gelijk een Rizoma achterlicht in zetten want de ori is..... :r :r :r :r Uitlaat besteld van SC-Project (zit ook onder de MT07 van mn vrouwtje) en verder wat grepen, knippers, kentekenplaatding enz. Wordt een leuk fietsje ;)

Grtzzz
Ron
 
Van harte gefeliciteerd :)
Daar kan je de motor erg lekker uitlaten zeg :)

Thx, ben r blij mee.
Yep, niet slecht hier. We wonen aan het begin van de Nockalmstrasse, kijk maar eens op youtube. Aan de andere kant van het dorp (Gmund) begint de Hochalmstrasse naar de Kolnbreindam. ook zon vervelend weggetje waar je de hele tijd moet sturen ;)
 
Ziet er goed uit!

Ik hou het in gedachte :)

Ben mee op uitnodiging met nog 6 anderen.

Niet zo bekend in Oostenrijk,maar we zitten in Westendorf bij hotel Garni Austria
 
Laatst bewerkt:
Westendorf? Das in Tirol, dan zit je verkeerd tenzij je van regen houd natuurlijk hahah. Ik zit in Karintie dus lekker zonnetje uit Italie.

Maar, mocht je bv de Nockalmstrasse willen rijden, wij zitten aan het begin daarvan.
 
Toch nog een oplossing om van die vervelende snelheidsbegrenzer af te komen:
 
Terug
Bovenaan Onderaan