Het grote CRF topic deel IV

Aangezien het geharde zittingen zijn en zacht titanium is de kans op slijtage klein. Hooguit ff slijpen met pasta en checken op lekkage.

voor zover ik weet wordt juist inslijpen met pasta van de titanium kleppen afgeraden?
ik heb die van mij na montage op de orignele zittingen vacuum gezogen en sloot perfect af.

rvs kleppen zou je inderdaad kunnen inslijpen, maar ik zou het eerst eens controleren en als ze vacuur zuigen niets aan doen.

Bij mij hebben ze er toen Berryllium zittingen in gezet. Kostte 60 euro per klep incl montage en slijpen.

waar heb je dit laten doen?
hadden ze de zittingen op voorraad of maakte ze deze zelf?
 
voor zover ik weet wordt juist inslijpen met pasta van de titanium kleppen afgeraden?
ik heb die van mij na montage op de orignele zittingen vacuum gezogen en sloot perfect af.

rvs kleppen zou je inderdaad kunnen inslijpen, maar ik zou het eerst eens controleren en als ze vacuur zuigen niets aan doen.waar heb je dit laten doen?
hadden ze de zittingen op voorraad of maakte ze deze zelf?

Klopt. Ik ging er ook vanuit dat hij nu voor rvs Koos.
 
waar heb je dit laten doen?
hadden ze de zittingen op voorraad of maakte ze deze zelf?
Ik heb mijn cilinderkop toen naar action motorsport in netersel gebracht. Volgens mij besteden hun het ook weer uit aan een revisiebedrijf. Geen idee dus hoe dat met die zittingen zit. Wat ik wel weet is dat beryllium niet echt materiaal is om als hobbyist mee te gaan klooien. Vrij giftig.
 
Hoewel ik nu een KTM 525 heb, mis ik de CRF450 toch heel erg..
Godver wat was dat ding mooi.
Veel beter gevormd qua kappen en frame dat om de tank heen gaat..
Racemotor pur sang.

Ooit komt hij terug, dat moet :+

2008 was ook echt het beste jaar naar mijn mening
CIMG0624.jpg
 
Hoewel ik nu een KTM 525 heb, mis ik de CRF450 toch heel erg..
Godver wat was dat ding mooi.
Veel beter gevormd qua kappen en frame dat om de tank heen gaat..
Racemotor pur sang.

Ooit komt hij terug, dat moet :+

2008 was ook echt het beste jaar naar mijn mening
[afbeelding]

Ik heb een crf250 08 en een KTM530. De CRF rijdt idd echt zoveel lekkerder. Natuurlijk speelt het gewichts verschil, vering ed wel allemaal mee. (appels met peren, enduro vs cross).
Toch kan ik me wel vinden in je redenatie.
 
Ik heb een crf250 08 en een KTM530. De CRF rijdt idd echt zoveel lekkerder. Natuurlijk speelt het gewichts verschil, vering ed wel allemaal mee. (appels met peren, enduro vs cross).
Toch kan ik me wel vinden in je redenatie.

Het is eigenlijk niet eens het rijden zelf,
CRF heeft gewoon een betere vorming, die tank dat over het frame hangt aan de zijkanten bij de ktm ziet er slordiger/lomper uit.

De Honda heeft zon mooi vlak zadel en dat vlakke loopt over in het spatbord, lastig uit te leggen, maar het design en de lijnen is gewoon prachtig.
Alsof je een F40 met een F50 vergelijkt (dat zijn auto's, doh :+ )

Bij de KTM is alles zo rond en lijkt onafgewerkt..
CIMG0882.jpg

Zal ze even bij elkaar zetten dan zie je de vergelijking
CIMG0614.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vraagje, vorige week ben ik gevallen met de crf, gevolg is dat de motor even op de grond heeft liggen draaien. Nu kwam ik erachter dat er wat motorolie in het luchtfilterhuis stond, lijkt mij als gevolg van het platliggen en draaien, of moet ik me hier toch zorgen om maken?
 
Volgens mij geen probleem. Even schoonmaken en weer gaan. Vraag me af hoe dat in de filter terecht komt? Is er een overloop van het blok naar het filter ofzo?
 
Hoe het er komt is niet zo moeilijk, de ontluchting op de cilinderkop gaat ook naar het luchtfilterhuis, ik vraag me alleen af of het 'normaal' is dat er bij een valpartij dan ook olie mee komt, of dat er iets anders aan de hand is.
 
als je hem direct weer op raapt zou er normaal gesproken niks aan de hand moeten zijn. als die lang plat ligt zou het idd kunnen dat er olie in het luchtfilter zit.
 
Ik heb een lage uren CRF gekocht en moest me hier maar eens melden dacht ik.
Een 450R uit 2007.
De originele banden inclusief haartjes zitten er nog op.







 
Het stuurt in het zand iig stukken beter dan mn ktm, veel stabieler ook.
Ik moet alleen nog de vering beter afstellen en wat kleine andere dingetjes.
Wat voor crf heb jij dan?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan