honda cbr 600rr bwj 2004 start niet meer

kennydg

Rookie
13 apr 2016
11
0
betekom
Hey iedereen ,

het ziet er naar uit dat ik een probleem heb met druk opbouwen van brandstof op mijn honda cbr 600 rr van 2004 . als ik de sleutel omdraai zou je normaal de pomp moeten horen druk opbouwen maar dit doet hij dus niet meer ik heb al de zekeringen na gekeken en een andere brandstofpomp geplaatst maar hij doet het nog steeds niet . iemand hier ervaring mee of tips wat ik eventueel nog kan proberen ?



Mvg Kenny
 
Mogelijk een probleem met het HISS systeem? zomaar een gok btw. Als deze namelijk niet functioneert of je sleutel herkent gaat je brandstofpomp niet lopen als de motor op contact gezet word.

Ik ga er wel vanuit dat je accu goed opgeladen is.
 
Laatst bewerkt:
accu is nieuw , zekeringen zijn ok en heb 3 relais gevonden en die zijn ook ok .
ik moet wel zeggen ... ik had een foutcode maar zelfs dan starte hij nog wel en nu ineens niet meer ....
zou dit kunnen dat dat die gelockt is ofzo soort veiligheid ? en dat dit door uit te lezen opgelost zou kunnen zijn ?
 
accu is nieuw , zekeringen zijn ok en heb 3 relais gevonden en die zijn ook ok .
ik moet wel zeggen ... ik had een foutcode maar zelfs dan starte hij nog wel en nu ineens niet meer ....
zou dit kunnen dat dat die gelockt is ofzo soort veiligheid ? en dat dit door uit te lezen opgelost zou kunnen zijn ?
Storing zoeken :)

Heb je spanning op de pomp?
Doet de pomp het als je er extern spanning op zet?

Het je spanning op het relais?
Doe het relais het als je het extern aanstuurt?

En zo verder terug.

Uitlezen kan handig zijn, wie weet wat er in staat.
Geen fout-lampje dat blijft branden?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
de pomp is nieuw en de relais hoor je klikken :-) er brand een lampje van het HISS systeem maar dat is normaal dacht ik . zal idd tot bij een dealer moeten gaan om uit te lezen hoop gewoon dat het de ecu niet is :-(
 
Mogelijk een probleem met het HISS systeem? zomaar een gok btw. Als deze namelijk niet functioneert of je sleutel herkent gaat je brandstofpomp niet lopen als de motor op contact gezet word.

Ik ga er wel vanuit dat je accu goed opgeladen is.

:^

Ik zou eerst eens de reserve sleutel proberen.
 
de pomp is nieuw en de relais hoor je klikken :-) er brand een lampje van het HISS systeem maar dat is normaal dacht ik . zal idd tot bij een dealer moeten gaan om uit te lezen hoop gewoon dat het de ecu niet is :-(

Als jij jouw sleutel omdraait dan moet het lampje uitgaan! Blijft deze knipperen dan is de startonderbreking nog ingeschakeld.

Reserve sleutel! Is een kleine moeite lijkt mij.

Bij mijn vorige 600RR is de chip uit m'n sleutel gevallen. :(
 
Laatst bewerkt:
Dus als je contact omdraait dan gaat al het elektronica (verlichting, dash) wel nog aan maar als je de startknop indrukt dan gebeurd er niks als ik het goed begrijp? Als je de brandstofpomp en relais/zekeringen al hebt gecontroleerd dan zou het daar ook zeker niet aan kunnen liggen.

Wat je nog kan onderzoeken is of de contacten in de startknop/killswitch behuizing nog wel in orde zijn. Het komt wel eens voor op de PC37 dat die verbroken/geoxideerd zijn waardoor je niet meer kan starten. Ook zou het kunnen liggen aan de 'tilt/omval sensor' die voor de dash zit. Ik had vernomen dat die ook nog wel eens voor start problemen kan zorgen. En als je toch al bezig bent kan je ook gelijk even de zijstandaard sensor controleren die kan het systeem ook blokkeren om te starten.
 
de pomp is nieuw en de relais hoor je klikken :-) er brand een lampje van het HISS systeem maar dat is normaal dacht ik . zal idd tot bij een dealer moeten gaan om uit te lezen hoop gewoon dat het de ecu niet is :-(

Hm.. een nieuwe pomp zeg je.. En nou start je motor niet (meer).. Dat is verdacht. Waarom heb je een nieuwe pomp gemonteerd?

Dus, zoals Martell al vroeg: Heb je spanning op de brandstofpomp als je de motor op contact zet? Even de multimeter op de pomp zetten en je weet het.
 
Laatst bewerkt:
ja alles werkt op het dach . startmotor werkt ook maar ik krijg gewoon geen druk op het systeem .normaal als je je contact opzet hoor je de pomp werken en dat doet hij niet .dit heb ik ook uitgemeten en ik krijg stroom op de pomp . ik heb een nieuwe pomp gemonteerd omdat ik op de oude externe stoom op had gezet en deze nog niet werkte . die sensors kan ik nog wel eens nakijken dat heb ik nog niet gedaan
 
heb ik ook al gedaan :-) maar of het lampje is uitgegaan daar heb ik nu niet op gelet deze avond is kijken dus

Cruciaal detail lijkt mij :)

Blijft die knipperen dan is HISS niet uitgeschakeld en gaat die niet starten. Startmotor gaat rond maar verder ho maar.

Gaat het lampje wel uit dan kan je dit in ieder geval uitsluiten.
 
het probleem is opgelost het was de omval sensor dat niet was aangesloten . door een circuitkuip er op te zetten zijn we dit vergeten aan te sluiten dom maar ben toch blij dat het dat maar is :-) .
In ieder geval bedankt iedereen voor de hulp
 
Terug
Bovenaan Onderaan