Yamaha MT-10

Hij is helemaal niet teruggetuned maar geoptimaliseerd voor het soort rijwiel, passend bij de geometrie van het rijwiel, het comfort en gebruiksgemak door vele malen meer kracht en souplesse in het hele toerenbereik vooral van onderuit, hieraan gekoppeld een veel kortere versnellingsbak. Ik durf te stellen dat de MT10 in bijna alle gevallen sneller is dan de R1 zelf.
 
Laatst bewerkt:
Ik 178 dus ik zit dan hetzelfde. Kan niet wachten tot de zwarte variant te bewonderen en te testen is. Als deze niet zou komen was mn keuze makkelijker want de Vmax17 stond al lang op mijn wenslijst en is inmiddels goedkoper dan de mt10. Ik ben een V4 liefhebber maar de cross4lijn, een rechte zithouding en een licht rijwiel is ook een uniek concept waarvan je ineens zoiets hebt van 'deze motor had ik altijd al willen hebben (yamaha's eigen marketing slogan bij deze fiets.)
 
Laatst bewerkt:
De Vmax vind ik een dijk van een motor, maar als je kijkt naar de specificaties van de MT10😈 Dat is ook smullen. 160pk bij 210 rijklaar en een wielbasis van 1400mmL
De Max weegt maar liefst 310kg met een wielbasis van 1700mm!

De MT10 lijkt me een echte topper. Ik hoorde vandaag bij de dealer dat Yamaha verwacht dat ze amper de vraag aan kunnen. Ben benieuwd.
 
Ja dat is slechts een vergelijking van cijfers, beide hebben ze echter een paar essentiële dingen gemeen naast de vele verschillen. Ze zitten heerlijk rechtop en hebben een geweldig stuk techniek onder hun frame hangen. De cijfers die je vergelijkt liggen ten grondslag aan de totaal andere concepten. Bij de Vmax betekent juist het gewicht en de wielbasis de enorme krachtexplosie die hij op de weg kan krijgen, en daarbij nog aardig goed rijdbaar ook met een oneindige grondspeling.
 
Ben het helemaal met je eens dat het twee verschillende bikes zijn. Ik zou ze dan ook beide willen.😃 Ben meerdere keren met de Max onderweg geweest en elke keer een feest. Bij 100 in de derde gas geven en meteen een rijdende burn-out. En voor zo'n zware jongen toch een behoorlijke wegligging. Ik verwacht dat de MT10 juist een gooi en smijt fiets is. Dat is ook prachtig.
 
De MT10 lijkt me een echte topper. Ik hoorde vandaag bij de dealer dat Yamaha verwacht dat ze amper de vraag aan kunnen. Ben benieuwd.


Net als bij de tracer vorig jaar zeker. "Nu bestellen, want anders zijn ze straks op" _O-

Vervolgens het hele jaar struikelen over die dingen. Oude truc, maar blijft het blijkbaar goed doen :+

Ben er wel benieuwd naar irl :)
 
Ben het helemaal met je eens dat het twee verschillende bikes zijn. Ik zou ze dan ook beide willen.😃 Ben meerdere keren met de Max onderweg geweest en elke keer een feest. Bij 100 in de derde gas geven en meteen een rijdende burn-out. En voor zo'n zware jongen toch een behoorlijke wegligging. Ik verwacht dat de MT10 juist een gooi en smijt fiets is. Dat is ook prachtig.

Tja ik zou het volgende rijtje wel willen met een garage er bij: Vmax1700, MT01, MT03(oude), MT07, MT10, sxr900. Alle interessante technieken op een rijtje, de vetste V4, sterkste V2, leukste 1klapper, L2cross, L4cross, L3cross.

Ik ben na 5jaar nog steeds in mijn nopjes met de Magna, ik hou van het cruisergevoel met een geheim wapen. De MT07 is ook echt dikke fun de bochten door knallen (hoewel vering is echt onvoldoende en grondspeling ontoereikend voor z'n goede handling)
 
Hebben er misschien al meer liefhebbers 1 besteld.
Ik heb er wel vertrouwen in,en dus besteld *O*
 
Ik kan een KTM1290 adventure toevoegen aan de verpletterde ego lijst, twee keer tot de 130km/u achter gebleven op een tweebaansweg dus hij deed zijn uiterste best. Ik blijf het zeggen, als je een Honda Magna chopper met 90pk niet eens met stoplichtsprints kan bijhouden met je supersonische pk monster apparaat mis je een hoop motorplezier met een motor die je niet kan temmen.

Over pk monsters gesproken, zonet de vmax1700 proefgereden. Vet ding, gaat snoeihard zonder dat je het echt doorhebt en stuurt voor zijn gewicht behoorlijk maar ik denk niet dat ik er voor ga alleen al uit praktisch oogpunt, 2/5 tank leeg in 20minuten vind ik wel erg extreem en dat met een 15liter tank. De XSR900 of MT10 gaat mijn belangstelling naar.

Gefeliciteerd Jan! Ook bekent wanneer hij geleverd kan worden?
 
Hebben er misschien al meer liefhebbers 1 besteld.
Ik heb er wel vertrouwen in,en dus besteld *O*

Die gok is me te groot. De mt-10 staat wel bovenaan op mijn shortlist, maar ik ga toch eerst proefrijden. Er komt dit seizoen in elk geval een supernaked.
 
Ik neig toch naar de XSR900. Testrijders zijn er erg positief over en die CP3 blokken zijn echt vet. Vorige week nog de nieuwste mt09 gereden en die reed al 10x beter dan de eerste met zijn nukkige gasreactie. Bovendien heb je in de praktijk genoeg aan dit megasterke blok en aandrijflijn. Wat mij van pk pakhuizen vaak nogal tegenvalt is de verprutste ECU door milieueisen allemaal veel te klinisch afgevlakt in met name de eerste toerenhelft. Vorige week nog de vmax1700 gereden maar dat wordt hem ook niet.
 
Man wat duurt het lang voordat de MT-10 bij de Yamaha dealer staat. B| Wat een tijd tussen de introductie en het moment dat je echt kan proefrijden.. O-)

Heeft iemand hier informatie over? Wanneer staat hij bij de dealer en wanneer is persevenement van Yamaha voor dit model zodat je op internet/bladen er meer over kan lezen?
 
Man wat duurt het lang voordat de MT-10 bij de Yamaha dealer staat. B| Wat een tijd tussen de introductie en het moment dat je echt kan proefrijden.. O-)

Heeft iemand hier informatie over? Wanneer staat hij bij de dealer en wanneer is persevenement van Yamaha voor dit model zodat je op internet/bladen er meer over kan lezen?

Ik was gisteren bij de dealer en hij gaf aan EIND :o mei...
Hij gaf ook aan dat de zwarte wel erg mooi is :P

we moeten dus nog ff wachten....
 

Hier nog een filmpje van de Tech Black uitvoering. Ik vind hem persoonlijk wel heel erg vet! heb hem nog niet in het echt kunnen bewonderen, erg benieuwd.. Binnenkort maar eens een ritje gebben motoren :Y
 
Man wat duurt het lang voordat de MT-10 bij de Yamaha dealer staat. B| Wat een tijd tussen de introductie en het moment dat je echt kan proefrijden.. O-)~

~






Heeft iemand hier informatie over? Wanneer staat hij bij de dealer en wanneer is persevenement van Yamaha voor dit model zodat je op internet/bladen er meer over kan lezen?





volgens een verkoper bij Berry Goedhart eind april in de showroom. O-)
 
Zag op 1000ps dat zij de MT10 testen rond 11 mei, zal wel de pers introductie zijn. Benieuwd of Yamaha het voor elkaar heeft gekregen een superduke concurrent te maken?
 
Zag op 1000ps dat zij de MT10 testen rond 11 mei, zal wel de pers introductie zijn. Benieuwd of Yamaha het voor elkaar heeft gekregen een superduke concurrent te maken?

Nee dat is ze niet gelukt, totaal andere motor. Ja dat is ze gelukt, beide een uniek concept dus het gaat erom welke smaak je wilt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan