Honda CB250 (Twin) Topic

Ik kan een hele leuke kopen !!
Hoop heulllll snel mijn huidige vervoermiddel te verkopen dan kan ik hem gelijk halen.

Spannend! !!!
 
Nice
full
 
Kan je de cb250 voorzien van iets hogere achterveren?

Mooie uitlaat, 2 in 1 systeem. https://www.mdi-online.nl/motad-2-in-1-compleet-systeem-honda-cb-250-two-fifty.html

Uitlaat systeem is niet slecht. Wel poetsen anders blijft deze niet lang mooi.


Veren verhogen? Waarom? De voorvork komt steiler te staan en daardoor wordt het weggedrag meteen nerveuzer en met het dunne voorvorkje is dat zeer ongewenst. Stuggere vering kan ik me wel wat bij voorstellen, zeker bij zware belading.
 

Ondanks de Two Fifty wielen gaat het hier om een Nighthawk. Deze mag hier in NL niet zo rijden:
* De shotgun uitlaatjes geven veel te veel geluid door (eigenlijk is het: dempen bijna helemaal niet)
* Het achterwiel moet onder een hoek van 45 graden worden afgeschermd door spatbord of nummerplaat.
* De koplamp 'kijkt' omhoog (dat is natuurlijk zo op te lossen)
* Geen spiegels

Los van dit, het is wel mooi gedaan maar wil je hier op rijden? Achter zitten Hagon schokbrekers/veren die beter zijn dan de originele maar voor is geen verbinding tussen de onderpoten meer, dat stuurt echt beroerd. Speedwoblle mogelijk boven de 80km/u, vorkkeerringen slijten nog harder dan normaal, bij remmen trekt de vork immens.
En dan is er bij minimale spatborden ook nog eens de onophoudelijke hagel van vuil van de weg van zowel de voorkant als de achterkant.

Kortom: leuk om te zien maar geen rijders machine.
 
Ja, ik heb wel eens meer aan onderhoud uitgegeven dan wat de motor waard was. Maar dat is verder geen probleem voor een werkpaard. Je rijdt immers op slijt onderdelen. De waarde daalt niet meer.


Als ik ooit weer een koop dan maak zo'n project als beeperhorrie, CM250 belasting vrij frame (?) en dan CB250 onderdelen erop zetten + dikke kuip, groter tank, groter accu (en het liefst steviger balhoofdlagers). Ik heb geen haast als het maar zuinig rijdt. En ik de 110km/h kan halen als het echt moet... Ik denk de CBF125 is geen optie. Ik weeg makkelijk 100kg met motorkleding.
 
Die sportfiltertjes zoals op dat ombouwertje zitten werken op zich niet slecht. Origineel is beter want dat heeft een groter filteroppervlak en vanuit het filterhuis kan de onderdruk mooi gelijkmatig lucht innemen via een olie gedrenkt filter. Dit filtert ook heel fijne deeltjes weg die wel door een gaasfilter kunnen.
Verder dempt het originele filterhuis ook het geluid en voorkomt het benzinedampen.

Heb je veel minder ruimte achter de cilinders, zoals bij een vierpitter, dan geven deze filters iets meer lucht door dan het standaard filter. Die dingen zijn decennia lang gebruikt, ook in de racerij en de cross dus echt slecht zijn ze niet.
En als 'mooi' de norm is en de nadelen daar niet tegen opwegen, gewoon doen.
 
Mooie motors!
Ik heb thuis een CB125T
een 125cc 2 cilinder. Best leuke motor, mag er alleen niet op rijden met mijn A1.
De motor heeft namelijk 12 kW op kenteken :N
 
Mooie motors!
Ik heb thuis een CB125T
een 125cc 2 cilinder. Best leuke motor, mag er alleen niet op rijden met mijn A1.
De motor heeft namelijk 12 kW op kenteken :N

Kun je niet even een uitdraai laten maken op een vermogensbank?
Daar komt toch nooit 12kw uit?
Er schijnen verzekeraars te zijn die dit zwart op wit accepteren.

Goed om te zien dat er nog beginnende motorrijders zijn die niet willen wachten.
 
Laatst bewerkt:
Kun je niet even een uitdraai laten maken op een vermogensbank?
Daar komt toch nooit 12kw uit?
Er schijnen verzekeraars te zijn die dit zwart op wit accepteren.

Goed om te zien dat er nog beginnende motorrijders zijn die niet willen wachten.

Ik heb ook een uitdraai van 8,8 kW, motor is uit 1977.
Toen ik hem kocht dacht ik daar misschien iets te makkelijk over.

Verzekering kon inderdaad alleen bij een paar internet verzekeraars, en om heel eerlijk te zijn vertrouw ik dat niet zo goed.
Mijn vader had al een tijde geen motor meer, de cb125t aan pap doorverkocht en nu rij ik op een YBR 125. :]
 
Ik zou contact opnemen met de RDW en het gewoon goed doen. Mijn CB500 herkeuren na een ongeluk heeft 60€ gekost. Persoonlijk vind ik de uitdraai methode de grootste onzin. De regels zijn duidelijk dus uitdraai methode is gewoon ongeldig.
 
Ik zou contact opnemen met de RDW en het gewoon goed doen. Mijn CB500 herkeuren na een ongeluk heeft 60€ gekost. Persoonlijk vind ik de uitdraai methode de grootste onzin. De regels zijn duidelijk dus uitdraai methode is gewoon ongeldig.

Ik vind het ook 3x niks.

Ik heb ook contact gehad met RDW, die hebben me verteld dat ik de motor opnieuw moet keuren in Lelystad voor ~€600,-
En er moet een aantoonbare vermogensreductie inzitten, ouderdom is dus niet genoeg.

Dusss
Mijn motor heeft op dit moment 8.8 kW, zou ik hem naar 11 kW op kenteken willen hebben moet ik ook nog eens het vermogen extra verlagen! Krijg je dadelijk 6 kW ofzo, niet echt zin in.

Zijn nu bezig met top revisie, kan ik dadelijk mooi touren met pap
 
Ik heb gewoon een zwaar rijbewijs maar heb echt helemaal niks met de zware jongens.

Ik zie de pret in beide. (en alles er tussenin)

Dikke PK-brakers die je naar een andere dimensie schieten.
...of lekker pruttelen op een motor die wendbaar genoeg is voor de gangpaden van Kruidvat. :+
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het ook 3x niks.

Ik heb ook contact gehad met RDW, die hebben me verteld dat ik de motor opnieuw moet keuren in Lelystad voor ~€600,-
En er moet een aantoonbare vermogensreductie inzitten, ouderdom is dus niet genoeg.

Dusss
Mijn motor heeft op dit moment 8.8 kW, zou ik hem naar 11 kW op kenteken willen hebben moet ik ook nog eens het vermogen extra verlagen! Krijg je dadelijk 6 kW ofzo, niet echt zin in.

Zijn nu bezig met top revisie, kan ik dadelijk mooi touren met pap
Ik zag de volgende op speurders.
Te koop: Honda CB 125 Choppel Rood.

Heeft kenteken MF-JJ-12
Volgens RDW het is een CB125T uit 1983 met maar 7 kW vermogen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zag de volgende op speurders.
Te koop: Honda CB 125 Choppel Rood.

Heeft kenteken MF-JJ-12
Volgens RDW het is een CB125T uit 1983 met maar 7 kW vermogen.

Nooit standaard in Nederland geleverd. Het bouwjaar 1993 klopt ook niet; het is waarschijnlijk 1983.
Teruggetuned blok van de CB125 twin en gaat waarschijnlijk nooit stuk.
Wat ik wel zie is dat er een te korte remkabel op zit (van een CB 250NightHawk) Dat is echt niet goed die is veel te kort. Moet vervangen door een van een CM250C en die zijn een stuk duurder dan die van de NightHawk (daarom zit die er ook op, lekker goedkoop)

Zolang het niet om het motorblok gaat past alles van de CM250C, blokonderdelen wordt moeilijk.
 
V-xT4CSxdl7OZsEgmroEuqYRfTvgNs8XmUPYegapyP_5xfdN2Z8zm6umjgF3Sy6HizIIi-VlY8CWgGzRerL5KfKIt3UNYWZ8ebjcIzAlD8eaNk0sDlAWnkaezucvcySFdU2rxkZpJjzUC5BC0p_7ZQmIpIUK4ysAfq9vcNoDCRLuoliA9B16-1ZgfA26Uo6DKwncqt7Qq7sE1l-zKlfgxBpcvHvYE7C2DHEgDRaOQbBkiXsEOrDtJT42zekZLKsRA8YTCZqQAgCP45EjCQHJEin-0ovAMHODM_rsclZu3UMsvTjdC8wiJP50K8YMGRtRIB0qeQmWaPxh_ZVJkrOnBs-j2RSjpyOnejyfcdC6XmfKPJFRpdLv4T_evz9v_1NfZyC5vmq6KsbXr40sI9QwaWED9Mo5WRJQbWJdTI2p9faR6865qFrp7lTR90XoeMnMHvaObwYciyhqowV5Zso-dS3Kyn2jOudhwnLG4jEe-FSixhZuUt0Ky5YhclWwqg-0If5qROyJtoLcEIPEKJGVf10OiVj6CS7U1jHo6Sep60NT0c68pgrMwWnywjGyAE11_G_GtQ=w1603-h965-no


Deze heb ik thuis staan, 1977.

Prima motor, leuk geluid voor een 125.
Alleen de voorrem is echt bagger, is een meganiche voorrem met kabel.
Werkt dus voor geen meter, achterrem is sterker.

zitten al nieuwe remblokjes op, kabel is al gespannen.

Als iemand weet hoe je dit beter krijgt, be my guest.
 
Tja, het is natuurlijk geen 250, maar ik weet toch wel iets.

full


Zoals te zien is is het hele ontwerp van de rem gewoon niet goed: er is een slechte kracht overbrenging.
In deze vork past geen betere klauw. Dus als je niet te veel hangt aan origineel dan kan je voor een MBX (brommer) frontje gaan. Als ik het goed heb past het balhoofd gewoon in deze. Dat remt aanzienlijk beter dan standaard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan