Honda CB250 (Twin) Topic

Tja, het is natuurlijk geen 250, maar ik weet toch wel iets.

[afbeelding]

Zoals te zien is is het hele ontwerp van de rem gewoon niet goed: er is een slechte kracht overbrenging.
In deze vork past geen betere klauw. Dus als je niet te veel hangt aan origineel dan kan je voor een MBX (brommer) frontje gaan. Als ik het goed heb past het balhoofd gewoon in deze. Dat remt aanzienlijk beter dan standaard.


Bedankt!

Denk alleen niet dat ik al die moeite ga nemen, is toch maar een zondags motor.
Hard kan die toch nie _O-

Ik heb wel eens gekeken naar remsystemen van latere modellen, heb die wel eens voorbij zien komen op Ebay. Had geen idee of die überhaupt wel passen.
 
Zie ik nu trouwens ineens dat er een Yokohama bandje op zit van begin jaren tachtig?
Het bekende bandje dat Yamaha in die tijd op alle lichte motorfietsen en brommers monteerde, het bandje wat NOOIT slijt maar ook NUL grip geeft. Zelfs de eerste de beste brommerband van nu is veiliger dan dat stukje bakeliet.
 
Zie ik nu trouwens ineens dat er een Yokohama bandje op zit van begin jaren tachtig?
Het bekende bandje dat Yamaha in die tijd op alle lichte motorfietsen en brommers monteerde, het bandje wat NOOIT slijt maar ook NUL grip geeft. Zelfs de eerste de beste brommerband van nu is veiliger dan dat stukje bakeliet.

Dat heb je snel gezien haha
Denk niet dat er binnenkort andere op komen, is toch maar een zondagmotor.
Hij zal niet vaak regen zien denk ik _O-
 
Zojuist afscheid genomen van mijn laatste z550GT en CB250. Aanhoudende rugproblemen hebben er voor gezorgd dat ik de motor in het algemeen definitief vaarwel moet zeggen.
Ik ga het zeker missen.

Nu nog de immense hoeveelheid reserve onderdelen opruimen. Bestaande uit onder andere vijf motorfietsen zonder kenteken.
full


In lijstje zo'n beetje het volgende: :]
* CB250 TwoFifty rood. compleet. kenteken onlangs gestopt.
* CB250 TwoFifty zwart, remklauw en koplamp gedemonteerd. speciale tank, zadel en kontje.
* CB250 TwoFifty zwart, carburateur gedemonteerd. stuurkuip.
* CB250 NightHawk groen, voorvork gedemonteerd.
* CM250c, frame + uitlaten + valbeugel en beenplaten.
* CB250 TwoFifty motorblok zijdeksel gedemonteerd.
* CB250 TwoFifty tank
* Kawasaki GPz305 rijwielgedeelte

Dat wordt dus alles uit elkaar halen, oppoetsen, opslaan en dan leuren op marktplaats en zo, tenzij ik iemand vind die alles in een keer wil overnemen.
 
He beeperhorrie! Klote om te lezen dat je er mee moet stoppen.
Lijkt mij heel zwaar om afscheid te nemen van deze prachtige hobby.
Ook jammer dat je dus al je spullen weg doet.
Ik zou het graag van je overnemen als ik de tijd, ruimte en geld voor zou hebben maar helaas heb ik dat niet.

Veel sterkte met je rug!
 
Hee Fuzy, rijd je nog steeds op een Two fifty? Het is alweer 8 jaar geleden dat ik je daarmee zag in Soesterberg.
 
Hoi Gerdien. Ik heb mijn CBtje verkocht een paar jaar terug. Ik rij nu een CB500S uit 1999. Helaas crash ik deze wat harder dan mijn CB250.

full




Maar het rijdt nog. :]
full


Wat rij jij nu? Ik zag wel van alles voorbij komen; Vanvan, CBR170R, MSX...
 
Dat klinkt als een goede optie. Ik vind 125 net niet prettig op de snelweg. 110km/h cruisen is toch wel fijn, dan hoef je niet bang te zijn dat je wordt ingehaald op de snelweg.

Wat zijn de prestaties van je Duke 200? De CB250 was lucht gekoeld met weinig compressie de Duke 200 zou het wel evenaren denk ik.
 
Klopt, de Duke 200 is vlot genoeg. 19kW en 26 PK. Top is 138 km en trekt vlot op, ook boven de 100. Ik rijd op de snelweg meestal 110/115 en af en toe meer als ik inhaal. Is een heel fijne motor. Weegt ook maar 128 kg. :)
 
Laatst bewerkt:
Hey!
Ik ben nieuw hier op het forum, maar heb stiekem al het een en ander bekeken voor ik me aanmeldde. Ik ben in het bezit van een CB250T van 1978 waar ik een 400N blokje onder heb gelegd omdat me klepsteel gebruiken was van een inlaatklep.
Ik ben student dus me budget is beperkt maar toch lekker aan het klussen geslagen met deze brik. Het plan is om er een cafe racertje van te maken(m-stuur, megatons, gewrapt(eerst geschilderd de bochten).
Ik heb hiervoor een BMW r65 en een Guzzi v50II gehad dus het sleutelen lukt me best aardig. Desalniettemin heb ik wat vraagjes waarvan ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik ben op zoek naar me knipperlichtrelais, iemand een suggestie waar ik die moet zoeken? Blinkertjes doen niks helaas en is wel zo veilig.

Bijgevoegd een foto van het brommertje. Ik sleutel of in de fietsenstalling of ze gaat mee de lift in om 5hoog op me kamer aan de slag te gaan.
full
 
Knipperlicht relais gewoon universeel kopen. Zijn beter dan de originele en veel goedkoper.

Ik zie trouwens dat je de collector onder het blok mist, dit kost je veel vermogen. Zeker zo'n 15%, waarschijnlijk zelfs nog meer.
Deze blokken hebben die collector echt nodig. En dan niet zo'n aftermarket ding met een buisje tussen beide uitlaten maar echt die grote pot onder het blok.

Voor het beter remwerk, zeker met een 400 blok, zou ik zelf heel snel op zoek gaan naar een voorvork met remmerij van een 400N.
 
Thnx voor je reactie, ik was eigenlijk meer opzoek waar het relais hoor te zitten. Er zit niets in me koplamp en ik vind niks bij me spanningsregelaar. Onder me zadel wel een los kabeleinde met een zwart, bruin en groen draad. Groene draad staat 12V op en is een ronde bus, zwart en bruin zijn faston aansluiting(als het relais) maar hierover meet ik geen spanning. Als ik een keer tegen een collector aanloop is dat inderdaad de moeite waard, deze bochten heb ik er zelf onder gezet nadat de vorige doorgerot waren. Dempers konden ook naar de schroot. Deze bochten heb ik ontroest, geverfd(motip) en gewrapt. Megatondempers eronder met DB killers maar een collector voor een degelijke prijs in niet doorgerotte staat ben ik nog niet tegengekomen. Het blijft een oud brik en ik blijf student dus budgettechnisch moet het ook allemaal verantwoord worden haha.
Ik heb inderdaad gekeken voor een 400 voorvork en deze staat op het lijstje. Heb van deze voorvork de keerringen vervangen, maar links is nu alweer lek...toch niet goed gepolijst denk ik.
Iemand een idee waar ik het relais voor me knipperlichten zoeken moet?
 
Ik heb ooit een knipperrelais gehaald bij een motorsloopbedrijf. Goedkoop en werkte prima!
Mocht het in de buurt voor je zijn: motorsloperij Meerlo.
 
Bedankt voor je reactie. Een relais ter vervanging wordt op veel plekken aangeboden, weet je nog waar het relais op de motor zit? Mvg uit Haarlem;)
 
Ben erachter gekomen dat ik geen relais had. Ik had drie losse draadjes onder me buddy, een zwarte en grijze met faston aansluiting en een groene met een bus. De grijze en de zwarte waren van het relais. Ik had voor de zekerheid een universeel 3pin relais gekocht omdat ik drie losse draadjes had. Zelf even een min getrokken vanaf het relais naar de accu. Alles werkt *O* Hoe ik erachter ben gekomen waar het relais hoorde? Ik heb een briefje onder de buddy van een cb400t gelegd welke(voor het eerst) voor me school stond, kreeg dezelfde avond een foto opgestuurd! :t Op de foto zie je ze niet knipperen, maar een beetje beeld is altijd +1 ?
rgwdhl.jpg
 
sorry oma, ik moet er even bij ...........


Ik kan voor 350 euro een lopende redelijk uitziende Honda CB 250 N kopen bj 1980

hij zou goed zijn en goed lopen.
hij is paars over gespoten
zijn er specifieke dingen waar ik op moet letten of naar moet vragen?

het zou voor mij een soort stadfietsje worden naast de dikke duizend
 
Laatst bewerkt:
Kleine broertje van de 400N. Volgens mij is deze motorisch niet te vergelijken met de CB250 die hier besproken wordt. Maar ik kan het verkeerd hebben.
 
Klopt motorisch compleet verschillend.
De 250 N is technisch nagenoeg gelijk aan de 205 T.
Afgezien van de algemene zaken waarbij je bij iedere oudere occasion moet opletten zijn er inderdaad specifieke aandachtspunten.

De belangrijkste is dat je controleert of er nog een originele uitlaat collector aanwezig is midden onder de motor. Deze heeft een behoorlijk volume en is dus niet een vierkant verbindingsbuisje. Of zelfs helemaal geen verbinding tussen beide.
De collector is van wezenlijk belang omdat de T en de N hoogtoerige motoren zijn met weinig vermogen onderin. Geen of een slechte collector resulteert in een slechter lopende machine die onderin bijna geen vermogen heeft en meer brandstof verbruikt. De T en N zijn van zichzelf al niet al te zuinig dus een goede collector is van wezenlijk belang. Houdt er ook rekening mee dat er veel onderdelen niet meer leverbaar zijn en aangezien het hier nooit een erg populair model is geweest er ook tweedehands niet te veel te vinden zal zijn.
full

full


dpir7a.jpg
 
Laatst bewerkt:
Na 482 dagen toch maar weer een postje.

NightHawk gespot met bijzondere bijrijdster. Flexibel type, beetje een leeghoofd maar wel voldoende airbag capaciteit. :Y

30k9htc.jpg
 
even een oud draadje bovenhalen.....

ik ben van plan om volgende week een Cb250 uit 1999 te halen.
ben alleen op zoek naar de totale lengte en hoogte van deze....
ik dacht hem in men bestelwagen te vervoeren, maar ik heb zon vermoeden dat die dan te klein is ...
heb al op inet aant zoeken geweest, maar nergens te vinden...

Mvg
 
Ik heb een honda CB250 Nighthawk gekocht voor een project
Vandaag dat ding even goed bekeken / alles even gesmeerd etc . nu lijkt alles goed , op de banden na die zijn +- 8 jaar oud , knipperlichten voor zijn niet origineel en de koplamp is wit ? blokje hebben ze wel zilver gemaakt maar wel redelijk netjes.
Ik wou het verbouwen naar cafe/scrambler maar eigenlijks is dit zonde ?
de motoren zijn niet veel geld waard dat snap ik maar ik hou deze liever origineel voor beginnende rijder/ster
kabelboom is niets verknipt / alles is origineel .

Iemand interesse in een originele CB 250 Nighthawk ?
GetAttachmentThumbnail1.jpgGetAttachmentThumbnail3.jpgGetAttachmentThumbnail4.jpgGetAttachmentThumbnail2.jpg

Prijs : 650 euro , is onderhandelbaar
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan