Db-Killer voor dummies

JvL74

Die hard MF'er
27 apr 2014
365
1
Lisse
Beste motorrijders,

Ik heb een Honda VFR800 met een superpole carbon demper. Deze demper heeft vanaf vandaag ook een db-killer die ik erin wil zetten. Nu ben ik echt een technisch wrak en zodoende benieuwd hoe je de db-killer in de uitlaat plaatst? Op google vind ik alleen maar de plaatsing van een universele demper waarbij ook gezaagd etc. moet worden... Lijkt mij niet het geval bij deze officiële demper.

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
AHH!

Het vrijdag topic!! :W *O*

26044d1200849864-how-install-db-killer-2-2-termi-cimg3308_1024.jpg


Je duwt de db killer er in en daarna de bout en moer door de db killer en het eindstuk van de demper.

Zit er geen gat in het eindestuk dan boor je er 1 in :)
 
Laatst bewerkt:
Als ik snel door je oude posten snuffel krijg ik de indruk dat die Superpole demper er al bij aankoop van de VFR op zat. Heb je de db-killer los in een zakje bij de motor meegekregen of heb je later 'ergens' een killer op de kop getikt?

Zit er al een gaatje onderin het tuitje om de killer met een boutje vast te zetten?
 
Laatst bewerkt:
Als ik snel door je oude posten snuffel krijg ik de indruk dat die Superpole demper er al bij aankoop van de VFR op zat. Heb je de db-killer los in een zakje bij de motor meegekregen of heb je later 'ergens' een killer op de kop getikt?

Zit er al een gaatje onderin het tuitje om de killer met een boutje vast te zetten?

Klopt, de demper zat er al onder maar zonder killer en tevens zonder gaatje. Dus... apart erbij via superpole zelf.
 
Klopt, de demper zat er al onder maar zonder killer en tevens zonder gaatje. Dus... apart erbij via superpole zelf.
Dan heb je vrij zeker een Racing demper zonder e-keur. Met db-killer erin is kan op controle (b.v. in Duitsland) kleiner maar officieel blijft de demper "verboten"
10.gif


Past killer strak in demper? Gaatje in tuitje boren, boutje erdoor, met loctide en/of veerring vastzetten.
 
Dan heb je vrij zeker een Racing demper zonder e-keur. Met db-killer erin is kan op controle (b.v. in Duitsland) kleiner maar officieel blijft de demper "verboten" [afbeelding]

Past killer strak in demper? Gaatje in tuitje boren, boutje erdoor, met loctide en/of veerring vastzetten.

Met Loctite vastzetten? Een veerring is meer dan genoeg. Zou het boutje monteren met wat kopervet trouwens, die krengen gaan altijd zo ontzettend vast zitten na verloop van tijd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan