Stationair mengsel afstellen op Vacuum

Rowald

MF'er
12 jun 2014
64
0
Bergum
Goedemorgen dames en heren van het techniek forum.
Ik kwam bij wat googlelen het volgende artikel tegen: Setting Idle Mixture The Right Way.
Het is een amerikaans artikel, maar deze methode om het stationair mengsel af te stellen was ik nog niet tegen gekomen.

Heeft iemand hier ervaring met deze methode, en met name bij motoren met meerdere carburateurs?
 
Ik denk dat -als je dit al moet of wilt gaan doen- dat onderstaande de beste zin in het hele stuk is:

The best way to accurately set idle mixture is to use an emission-test machine to read hydrocarbon (HC) and carbon monoxide (CO) levels
 
ik vind het maar een raar artikel. volgens mij zijn ze gewoon ieder "carburatordeel" (4 carbu's gecombineerd in 1 groot geheel) op ralenti aan het synchroniseren door aan de hand van de mengselschoef de cylinder(s) afhankelijk van de carbu die je aan het regelen bent beter of slechter te laten draaien.
hoe meer toeren hoe hoger het vacuum. die vacuum-meter dient dus eigenlijk ter vervanging van het gehoor/gevoel van een goede mekanieker en zou ik de "prutsers-methode" willen noemen.
Om nog maar te zwijgen van het feit dat het hoogste vacuum bij 850tr/min niet eens overeen komt met het ideale mengsel. iets te arm en het toerental zal stijgen (hier laten ze het dan weer zakken tot 850), maar wel met een slechtere gasrespons. Volgens dit artikel moet je gewoon voor het hoogste toerental gaan :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan