Jonathan Rea topic

Mooi die Rea,gewoon doorgaan met winnen :P
Dat is ,in mijn opinie,een coureur met een echt race hart :} :} :}
Waar de laatste jaren de meeste wereld kampioenen(ik noem geen namen O-) ) meer met hun calculator aan het rekenen waren,om uit te rekenen hoeveel punten ze nog nodig hadden,om aan de hand van hun voorsprong verdedigend/behoudend te gaan rijden,gaat Johnny gewoon door :P

Bijvoorbeeld : Bayliss en Fogarty hadden dat ook :Y

Ik kan dat wel waarderen 8-)
 
Laatst bewerkt:
Eindelik na jaren trouwe dienst bij Honda flikt onze held het: hij wordt kampioen in zijn eerste seizoen bij Kawasaki! En zwaar verdiend!

*O* *O*
 
Rea de terechte Kampioen WSBK 2015. Al heeft hij voor de kijkers er wel een saai jaar van gemaakt ;) . Niet echt een super spannend jaar geweest. Waar zijn de tijden met Corser, Kagayama ,Bayliss, Haga , Xaus, Spies.....Tsja ver achter ons 8-)
 
CPbRbYbVAAAfz5x.jpg:large
 
Held! Beetje jammer dat het niet echt meezat voor de Kawa boys dit weekend. Kampioen worden met een overwinning is altijd net effe dat beetje extra cool.
 
Rea de terechte Kampioen WSBK 2015. Al heeft hij voor de kijkers er wel een saai jaar van gemaakt ;) . Niet echt een super spannend jaar geweest. Waar zijn de tijden met Corser, Kagayama ,Bayliss, Haga , Xaus, Spies.....Tsja ver achter ons 8-)

Dan verlang ik nog eerder terug naar de wedstrijden met: Fogarty, Chili, Corser, Slight, Edwards, Haga, Yanagawa, Bayliss, Bostrom, etc.
 
Jahaah vroeger was alles beter! Laten we Rea nu eens de credits geven die hij verdient!

:} :} :}
 
Ik heb een stukje van de tweede race gemist. Was Johnny gecrasht? :)
 
Knap hoe Rea gereden heeft in Assen. Typish Rea, rustig de race opbouwen. Ook mooi om te zien dat hij zo'n krappe lijn kan rijden bij Manderveen-Duikersloot.
 
Knap hoe Rea gereden heeft in Assen. Typish Rea, rustig de race opbouwen. Ook mooi om te zien dat hij zo'n krappe lijn kan rijden bij Manderveen-Duikersloot.

:Y :}

Briljante pitstop strategie vandaag en daarom wederom de dubbel pakkend! *O*
 
Jammer dat Rea race 2 cadeau kreeg door een achterblijver. Sykes verloor daardoor net de aansluiting.

Nee hoor, Sykes heeft gezegd dat hij een verkeerde band kreeg na de pitstop (intermediate ipv slick) waardoor hij de snelheid niet vast kon houden.
 
Dat was ook duidelijk te zien op tv.. gokje of verkeerde keuze van het team?.. vond het knap dat hij nog dat tempo kon rijden op zo'n band
 
dat Rea niet de overstap ziet zitten naar motogp? hij vind zichzelf te oud maar ik denk dat mening fabriek hem graag zou willen hebben.
 
Honda was in 2012 niet onder de indruk genoeg toen hij op de machine van Stoner mocht stappen voor twee wedstrijden.

tja Honda is mss wat verwend, met Pedrosa/Stoner toendertijd nu Marquez, lastig om dan indruk te maken in maar 2 wedstrijden. denk ook niet dat hij goed genoeg is voor een fabrieks zitje bij Honda/Yamaha, maar nu met Suzuki Aprilia en KTM zie ik wel kansen voor hem.
 
tja Honda is mss wat verwend, met Pedrosa/Stoner toendertijd nu Marquez, lastig om dan indruk te maken in maar 2 wedstrijden. denk ook niet dat hij goed genoeg is voor een fabrieks zitje bij Honda/Yamaha, maar nu met Suzuki Aprilia en KTM zie ik wel kansen voor hem.

Rijstijl van hem zie je ook niet meer in MotoGP.Zit behoorlijk rechtop,beetje jaren 80 stijl.
 
Hij heeft meer een crossstijl. Ik vind het wel mooi om te zien. Midden in de bocht zit hij vrij rechtop. Volgens mij om meer gewicht op de achterkant te krijgen en eerder op het gas te kunnen? Hij is er in de WSBK's iig snel mee. De banden in de motoGP waren/zijn heel anders. De voorband is veel stijver, waardoor ik vermoed dat daar meer gewicht op moet zitten....
 
Hij heeft meer een crossstijl. Ik vind het wel mooi om te zien. Midden in de bocht zit hij vrij rechtop. Volgens mij om meer gewicht op de achterkant te krijgen en eerder op het gas te kunnen? Hij is er in de WSBK's iig snel mee. De banden in de motoGP waren/zijn heel anders. De voorband is veel stijver, waardoor ik vermoed dat daar meer gewicht op moet zitten....

Ik vind het contrast met Sykes wel altijd grappig om te zien, Sykes is aan te zien dat ie heel erg zijn best doet, ellebogen daar buiten, ver naast de fiets hangen en hard aan het werk. Daarachter rijdt dan Rea alsof hij een zondags toerritje aan het doen is, om 'm er uiteindelijk toch langs te prutsen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan