Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic Deel 11

Ik denk niet dat iemand 'm bewust achter gelaten heeft.. Het zal eerder een gevalletje 'ik ben nu toch wel heel ver terug gereden, allicht issie zelf al weergekeerd' geweest zijn.

Gewoon met twee samen blijven achterop (liefst een snellere man bij de traagste, ego's zijn nutteloos op zo'n dag) volgende keer.
 
Inderdaad er zal geen opzet bijgeweest zijn dat geloof ik niet, volgende keer beter.

Bij het standaard kahedo zadel ben je dan de kuil kwijt of is dat enkel bij de verhoogde. Bij lang zittend rijden heb ik het idee dat ik me daar vooral aan erger.

Ik zal hawkgt ook een berichtje sturen om te kijken wat er mogelijk is.
 
Bij het standaard kahedo zadel ben je dan de kuil kwijt of is dat enkel bij de verhoogde. Bij lang zittend rijden heb ik het idee dat ik me daar vooral aan erger.
Jep, de achterzijde die omhoog loopt drukt op het staartbeen. Verder voel ik na een uur of 6 de schaal door de zitting.
 
ik ben na 2 uur het standaard zadel al beu. echter met mijn 1.79 kan ik niet verhogen. De 'gedwongen' kuil is vervelend omdat je niet kan verzitten. een fietsbroek helpt wel, misschien een airhawk uitproberen
 
:/ Na 6 uur achter elkaar of gewoon al na 6 uur gereden te hebben met het zadel? Dat klinkt niet heel best.
6 u op 1 dag.
De eerste dag valt nog mee, de tweede al minder..

Ik vind het standaard kussen nog steeds comfortabeler dan het veel te zachte kahedo gedoe, maar ga mss toch eens laten herwerken door iemand van't forum hier.
 
Laatst bewerkt:
klopt samen uit samen thuis en niet wachten zoals apen maar terug rijden en kijken wat er gaande is !!!voor het zelfde zat diene gast dik in de shit hee!!!!

mvg gerke

Beter lees je voorgaande berichten even voordat je dingen gaat roepen over iets waar je niet eens bij was.

Ik denk niet dat iemand 'm bewust achter gelaten heeft.. Het zal eerder een gevalletje 'ik ben nu toch wel heel ver terug gereden, allicht issie zelf al weergekeerd' geweest zijn.

Dat dus. We hebben eigenlijk vrijwel continue dezelfde man achter gehad, alleen na een heel slecht stuk is de volgorde even een beetje in de war geraakt. Omdat we allen in de veronderstelling waren dat hij de laatste was, zijn we gestopt met zoeken. Helaas bleek dat Coen daar dus nog achter zat.

In ieder geval een goede les voor de volgende keer, laten we het daar op houden!
 
Even een vraag van technische aard: Toen ik vanochtend de Ten uit de garage reed (voor het eerst dit seizoen.. :$ ), sprong de motor gelijk aan. Echter na zo'n kleine minuut stationair te hebben gedraait, sloeg deze af en kon ik hem met veel moeite en veel pogingen weer starten. Ik had dit vorig jaar ook al een keer na een tijdje niet rijden (4 weken ongeveer). Eenmaal warm loopt hij prima, iemand een idee wat dit kan zijn?
 
Even een vraag van technische aard: Toen ik vanochtend de Ten uit de garage reed (voor het eerst dit seizoen.. :$ ), sprong de motor gelijk aan. Echter na zo'n kleine minuut stationair te hebben gedraait, sloeg deze af en kon ik hem met veel moeite en veel pogingen weer starten. Ik had dit vorig jaar ook al een keer na een tijdje niet rijden (4 weken ongeveer). Eenmaal warm loopt hij prima, iemand een idee wat dit kan zijn?

Ik heb het een enkele keer ook wel eens, maar dan slaat hij vrijwel meteen na het starten weer uit. Dan moet ik ook wel even flink doorstarten voor hij weer oppakt. Waar het door komt weet ik niet en wat de oplossing is eigenlijk ook niet.
 
Whahaha als ik dat filmpje zo bekijk..
Geluk dat ik niet mee was, ik had 135 000 miljoen miljard keer oep mn muil gelegen.
 
Mooi filmpje. Ik zie dat jullie nog behoorlijk wat modder zijn tegengekomen. Voor wat het voorval betreft, hier kun je alleen maar van leren om er de volgende keer je voordeel mee te doen. Ik had voor de korte tijd dat ik er bij was best lol.
 
Ik heb het een enkele keer ook wel eens, maar dan slaat hij vrijwel meteen na het starten weer uit. Dan moet ik ook wel even flink doorstarten voor hij weer oppakt. Waar het door komt weet ik niet en wat de oplossing is eigenlijk ook niet.

Doet die van mij ook wel eens. Denk dat er gewoon een beetje lucht in de leiding zit ofzo. Uiteindelijk starten ze altijd :)
 
wat kan het zijn als de motor bij plotselingen toerental verlies, bijv. koppeling intrekken als je rijd, dat die bijv van 5000 naar stationair gaat. Heel af en toe klapt er dan iets (lijkt bij het blok te zijn) en dan valt die uit. motor start daarna gewoon weer en verder niks aan te merken. heeft iemand hier wel eens last van gehad?
 
6 u op 1 dag.
De eerste dag valt nog mee, de tweede al minder..

Ik vind het standaard kussen nog steeds comfortabeler dan het veel te zachte kahedo gedoe, maar ga mss toch eens laten herwerken door iemand van't forum hier.

OK dat is inderdaad niet best. Ik dacht dat het juist een harder zadel zou zijn dan het origineel.
Een zacht zadel lijkt mij alleen maar zadelpijn in de hand te helpen bij een lang stuk rijden.
 
OK dat is inderdaad niet best. Ik dacht dat het juist een harder zadel zou zijn dan het origineel.
Een zacht zadel lijkt mij alleen maar zadelpijn in de hand te helpen bij een lang stuk rijden.

Zoals gezegd door UTP kan je ook overwegen je huidige zadel te laten aanpassen. Dat hebben een aantal hier (waaronder ik) ook laten doen. Voordeel is dat je hem precies zo kan laten maken als jij wilt. Harder/zachter/breder/smaller. Bijkomend voordeel is dat het ook een stuk goedkoper is dan een nieuw zadel van bijvoorbeeld Kahedo. Ik was voor 60 euro klaar bij Hawk GT, maar bij een andere zaak kan natuurlijk ook.
 
kan dat zoiets veroorzaken? is alsof er iets tussen je benen ploft.
laatst bij een yamaha dealer voorgelegd maar vond het te ingewikkeld om precies te beschrijven wat er gebeurd.

Als het echt tussen je benen ploft (daar zit het luchtfilter), lijkt het eerder op een backfire. Wat dat precies zou kunnen veroorzaken weet ik ook niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan