voorvork keerring vervangen suzuki bandit

sjoerdvb

Die hard MF'er
13 sep 2007
314
0
Hallo,

Op dit moment ben ik bezig met het vervangen van mijn voorvork keerringen te vervangen van mijn suzuki bandit 600 uit 1999. Het probleem is dat ik de inbus aan de onderkant bij beide poten niet los krijg. Ze draaien wel (stroef), maar komen niet uit de poten. Ik zie de bouten ook daadwerkelijk bewegen, maar snap niet waarom ze niet naar buiten komen. Wat doe ik fout?

Gr,
Sjoerd
 
Laatst bewerkt:
De demperstang draait mee.Die moet je tegenhouden met een tool waarvan ik de maat niet weet.
Wat (meestal)werkt is met een elektrische slagmoersleutel of luchtsleutel de inbus los te draaien.Door de impact van de sleutel gaat de bout vaak sneller los dan de demperstang kan meedraaien.
 
Soms helpt het al om met een bezemsteel het binnenwerk tegen te houden. Bij de FZ 750 was het een 25 mm inbus, zelfgemaakt hulpstuk was een 25 mm moer gelast op een lange stang. Je zou in het Bandit topic kunnen vragen wat het bij de GSF is.
 
Bij mijn zx6r heb je ook een 'speciaal' gereedschap nodig (vierkant, 12 mm ofzo), ben ik gewoon voor naar de bouwmarkt gegaan en heb een U-profiel gekocht.


Net even in het werkplaatshandboek van de bandit gekeken, er staat daar geen 'speciaal' gereedschap aangegeven. Dit is het enige wat er staat:

Remove the cylinder bolt.
NOTE:
If you cannot remove the cylinder bolt, use an impact wrench (slagmoersleutel)

Werkplaatshandboek hier verkrijgbaar
Free Lightning Parts Inventory ATV workshop service manual!
 
Laatst bewerkt:
Heb wel een luchtsleutel, maar geen passende dop helaas waar die maat inbus in kan. De binnenpoot draait echter niet mee, klopt dat? Morgen even een andere dop fixen en dan verder proberen.
 
Inbus zit vast aan je damper rod

forks1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan