Uitval Suzuki GSX-R600 k7 bij koppeling inknijpen en uitrol

MarioGixxer

Rookie
27 mrt 2016
6
0
Krommenie
Goededag motormuizen,

De rede waarom ik dit hier plaats, is omdat ik er nergens wat over kan vinden en al 3 keer langs een garage ben geweest en er wel een aantal storingen, oneffenheden zijn opgelost maar het primaire probleem nog aanwezig is.

Af en toe wanneer ik op snelheid ben en op een stoplicht afrij, afrem en ontkoppel slaat de motor af. Nu krijg ik deze weer gemakkelijk aan wanneer ik de koppeling weer laat opkomen. Verder heeft ze het ook af en toe wanneer ik het gas dichtdraai en de motor laat uitrollen tot lage toeren.

1e keer garage bij mij in de buurt: stationair lopen verhoogd en kleine beurt

2e keer andere garage in Noord-holland: uit laten lezen -> hier kwam een storing uit bij de uitlaatklep en is toen hersteld. Verder nog aan de CO waardes gezeten, helaas geen resultaat. Tot de ontdekking gekomen dat het misschien aan de TPS lag, vanwege bij het gas geven de waarde boven de 100 kwam wat niet hoort.
Ook op de testbank gezet, paar runs gedaan -> rijker afgesteld

3e keer zelfde garage: motor afgeleverd, zodat hij haar kon onderzoeken wanneer ze was afgekoeld. TPS nagekeken, hier was niks mis mee. Verder zat er bij de vlinderklep een stangetje die deze in de weg zat en daardoor af en toe niet vrij kon bewegen -> opgelost, en een slangetje ingekort, hier zat een offenheid in -> opgelost. Nog een uitdraai gehad van de storingen:

-schakelring van atmosferische druksensor p1450
- absolute druksensor spruitstukken p0105
- motor regelklep uitlaat p1658

Naar mijn weten allemaal opgelost, garage uitgereden. Na een 1,5 uur rijden toch weer last van hetzelfde probleem. Iemand misschien ervaring met dit probleem? Motor heeft 18xxx km op de teller uit 2007

Alvast bedankt voor het reageren!!! O-)
 
Garage gemailed en werd gebeld en hebben het erover gehad. Eerst een tank 102 competition rijden en als hij het dan nog steeds heeft de sensoren nakijken

Over die injectoren, hij heeft het niet met volgas dus daar kan het niet aan liggen.

Slangen zijn gecontroleerd en in orde.

Kleppen kan het haast niet aan liggen (18000km)

Log maakt hij automatisch dus dat zou hij bij het uitlezen aan moeten geven.

Keep you posted!
 
Dank voor de reacties heren, van de week weer een suk gereden met redelijk weer (zonnig 14 graden) even langs motoport geweest en forte moto power 1 door de tank gedaan. Verder gereden en maar 1 keer het probleem gehad, dit was paar minuten na bezoek motoport

Bij motoport het probleem voorgelegd, die zeiden dat het waarschijnlijk de kleppen zouden zijn. Hij had 2 gevallen meegemaakt die dit hadden. Maar om dat te laten controleren ben je rond de 3 a 4 honderd euro lichter, het stellen kost dan nog is 100€. Ik kijk het nog even aan ;)

Keep you posted
 
80 km gereden geen enkele keer het probleem gehad. Waarschijnlijk toch de benzine 102competition en de cleaner van forte die het systeem hebben schoongemaakt. Verders zou ik m'n motor nooit naar motoport brengen. Ik was daar puur om de cleaner te halen en even te vissen wat zij denken waar het aan ligt :)

Hou jullie op de hoogte
 
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad. Vanalles geprobeert, van inlaatrubbers tot het ultrasoon laten reinigen van de carburateurs. Uiteindelijk kleppen gesteld en het probleem was verholpen! De motor loopt nu weer zoals hij hoort te doen!
 
Ik weet niet hoe handig je bent maar kleppen controleren is zeker niet moeilijk. Let op, het stellen is wel een stuk lastiger.

Dus controleren kan geen kwaad toch? Op zijn hoogst een ochtendje werk..
 
Even een update,

Sinds april geen uitval meer gehad, hij heeft nu wel een FI code in het dashboard,
Is waarschijnlijk de uitlaatklep. Circuitdag mee gehad ging perfect. Helaas van de week ten val gekomen op een rotonde bij de afrit A7 kan wel janken, het wegdek is kapot en er liggen olieresten. Iemand ervaring met het aansprakelijk stellen van gemeente of rijkswaterstaat? Het loopt al wel maar wat extra info kan geen kwaad.. Verder mijn motor.. Linkerzijkant bijna alles geraakt, heeft iemand ervaring met imitatiekappen? En het lassen van de bobbin aan de linkerkant, deze is afgebroken..

Groetjes
 
Laatst bewerkt:
Het kan rond de 200 euro gedaan worden........

Controleren misschien voor dat geld, maar je ben al 80 euro kwijt aan nieuwe pakkingen. Dus dan moet de garage het in twee uurtjes gecontroleerd hebben, het zou net kunnen.

Als er gesteld moet worden dan ga je zeker het dubbele betalen.


Nog er achter gekomen wat het probleem was?

----------------------

Zuur, maar wat moet je voor dat ding hebben?

Check Auctmarts.com eens.


Simpel gezegd maak je alleen kans op aanspraak volgens mij als er al melding was gedaan van schade/vervuiling van het wegdek volgens mij.
 
Laatst bewerkt:
Controleren misschien voor dat geld, maar je ben al 80 euro kwijt aan nieuwe pakkingen. Dus dan moet de garage het in twee uurtjes gecontroleerd hebben, het zou net kunnen.

Als er gesteld moet worden dan ga je zeker het dubbele betalen.


Nog er achter gekomen wat het probleem was?

----------------------

Zuur, maar wat moet je voor dat ding hebben?

Check Auctmarts.com eens.


Simpel gezegd maak je alleen kans op aanspraak volgens mij als er al melding was gedaan van schade/vervuiling van het wegdek volgens mij.

Is thans geen vereiste meer.

Succes met het herstel van je motor en jijzelf.
 
Klepspeling check voor 200 euro bij een GSXR is niet bijzonder.
Voor 200 euro kan je zowat 3,5 aan het werk. In die tijd heb ik het wel gezien hoor.
Stellen kost natuurlijk meer.
80 euro pakkingen? klepdekselpakking is meerdere keren te gebruiken dus niet nodig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan