Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic Deel 11

Zoals gezegd door UTP kan je ook overwegen je huidige zadel te laten aanpassen. Dat hebben een aantal hier (waaronder ik) ook laten doen. Voordeel is dat je hem precies zo kan laten maken als jij wilt. Harder/zachter/breder/smaller. Bijkomend voordeel is dat het ook een stuk goedkoper is dan een nieuw zadel van bijvoorbeeld Kahedo. Ik was voor 60 euro klaar bij Hawk GT, maar bij een andere zaak kan natuurlijk ook.

Ik heb het standaard touratech/kahedo zadel. Beste investering in Me motor! Standaard gedaan omdat ik niet heel groot ben.. 1.75.
Heb nu eigenlijk nooit meer last van zadelpijn.. Behalve toen ik 1300km in 1 dag deed omdat ik dag erna weer aan het werk moest -O-
 
Laatst bewerkt:
De mijne had dat enkele weken geleden ook, midden op een kruispunt, centrum Brussel, met een collega achterop (had lift nodig).. Daar sta je dan met een brommer die zichzelf uitgeknald heeft en weigert terug te starten en een bende toeterende ongeduldigaards om je heen (tram...). Heeft het die dag nog een paar maal gehad, daarna niet meer. Heb daarna de ralenti lichtjes verhoogd (100 rpm of zo), misschien heeft het toch daarmee te maken.

De 'coup de piston'.. Is niet abnormaal bij dikke mono's.
 
Zoals gezegd door UTP kan je ook overwegen je huidige zadel te laten aanpassen. Dat hebben een aantal hier (waaronder ik) ook laten doen. Voordeel is dat je hem precies zo kan laten maken als jij wilt. Harder/zachter/breder/smaller. Bijkomend voordeel is dat het ook een stuk goedkoper is dan een nieuw zadel van bijvoorbeeld Kahedo. Ik was voor 60 euro klaar bij Hawk GT, maar bij een andere zaak kan natuurlijk ook.

Waar ik ook goede ervaringen mee heb, is: www.rayz.nl
Maakt op maat, naar eigen wens, topkwaliteit! Bent wel even je motor kwijt en niet zo goedkoop als Hawk GT.....

Wat het Kahedo/Touratech zadel betreft: absoluut veel beter en komfortabeler en meer steun dan het OEM zadel, duidelijk merkbaar na duizenden km's en na lange stukken rijden.
 
Laatst bewerkt:
Filmpje van gisteren

Leuk filmpje, best aardige opkomst nog!
Noppen waren geen overbodige luxe aan de ondergrond te zien (en niet overal in het filmpje goed zichtbaar hoe glad het was denk ik).
Zo'n R blijft ook een leuke motor. :)


Wie is dat op 29 seconden? En belangrijker nog: wat voor helm is dat?
 
Leuk filmpje, best aardige opkomst nog!
Noppen waren geen overbodige luxe aan de ondergrond te zien (en niet overal in het filmpje goed zichtbaar hoe glad het was denk ik).
Zo'n R blijft ook een leuke motor. :)


Wie is dat op 29 seconden? En belangrijker nog: wat voor helm is dat?
Dat was ik en heel belangrijk ;) het is een rocc 770 helm. Prima ding heeft zijn werk weer goed gedaan afgelopen zondag :}
 
Leuk filmpje, best aardige opkomst nog!
Noppen waren geen overbodige luxe aan de ondergrond te zien (en niet overal in het filmpje goed zichtbaar hoe glad het was denk ik).

Het begin viel nog wel mee, maar na een paar flinke regenbuien (die we wel zagen hangen maar gelukkig grotendeels gemist hebben), werd het op sommige stukken echt spekglad. Met de Heidenau's was het al glibberen en glijden, laat staan voor wie met straatbanden reed :}
 
In afwachting van de meetingfoto's: woon-werk verkeer gisteren en vandaag.

p5pb13397332.jpg

p5pb13397329.jpg

p5pb13397324.jpg


p5pb13397342.jpg

p5pb13397337.jpg

p5pb13397334.jpg
 
Zo als we dan toch bezig zijn ben ik daarstraks ook even gestopt na het werk
full


Daarjuist de 12v socket nog maar eens willen installeren met een positief resultaat :) heb hem nu maar rechtstreeks op de accu aangesloten. En ik heb een ABS model dus dat is een leuk karweitje geweest :)
Wel 1 K** opmerking naar Yamaha toe en dat is de povere kwaliteit van de bouten die ze gebruiken. 2 nieuwe mogen steken wegens kapotte draad. Dit aan de bovenste zwarte plastic kap aan de linkse zijde. Al een geluk dat dit een standaard maatje is. Met het vervangen van het ruitje had ik een zelfde scenario voor.

Gisteren ook nog een gps beugel mogen ontvangen die ik had gevonden via marktplaats, enkel nog installeren maar dat zal voor morgen zijn vermoedelijk. En dan nog op zoek naar een 2hands Zumo ;)

full
 
Net gekeken of ik het stuur recht kreeg, maar het lijkt erop dat het stuur recht zit tov de kroon platen en het wiel dus scheef zit tov de kroonplaten. Dat lijkt mij te duiden op getordeerde vorkpoten of heeft iemand nog andere ideeën? En zijn getordeerde poten makkelijk te fixen?
 
Je zou eens kunnen proberen om alles even los te maken om de spanning er af te halen. Je poten zelf zijn niet zomaar krom of getordeerd denk ik. Ik heb al de nodige klappen gemaakt, krom stuur en kromme risers maar niks mis met de poten.
 
Je zou eens kunnen proberen om alles even los te maken om de spanning er af te halen. Je poten zelf zijn niet zomaar krom of getordeerd denk ik. Ik heb al de nodige klappen gemaakt, krom stuur en kromme risers maar niks mis met de poten.

:^

Ik wilde net hetzelfde zeggen, losmaken en wellicht helpt dat al.
 
Wanneer je alles los haalt, mag er geen druk meer op je voorwiel staan neem ik aan? Hij staat nu op een middenbok en rust dus nog wel op het voorwiel. Ik denk dat ik morgen wel even langs de garage rijdt voordat ik ervoor gezorgd heb dat hij niet meer te berijden is ;-) ben nog niet zo heel lang bezig met sleutelen.
 
Zo als we dan toch bezig zijn ben ik daarstraks ook even gestopt na het werk
[afbeelding]

Daarjuist de 12v socket nog maar eens willen installeren met een positief resultaat :) heb hem nu maar rechtstreeks op de accu aangesloten. En ik heb een ABS model dus dat is een leuk karweitje geweest :)
Wel 1 K** opmerking naar Yamaha toe en dat is de povere kwaliteit van de bouten die ze gebruiken. 2 nieuwe mogen steken wegens kapotte draad. Dit aan de bovenste zwarte plastic kap aan de linkse zijde. Al een geluk dat dit een standaard maatje is. Met het vervangen van het ruitje had ik een zelfde scenario voor.

Gisteren ook nog een gps beugel mogen ontvangen die ik had gevonden via marktplaats, enkel nog installeren maar dat zal voor morgen zijn vermoedelijk. En dan nog op zoek naar een 2hands Zumo ;)

[afbeelding]

De boutjes van het ruitje zijn nylonbouten, dus dat is niet raar.
De bouten van de plastic kap onder het dashboard vind ik wel apart, daar heb ik geen last van. :?
 
In afwachting van de meetingfoto's: woon-werk verkeer gisteren en vandaag.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Mooie foto´s! Vind de voorvork mooi zo, zeker met zo´n laag spatbord(vind ik bij de Tenere ook beter passen dan een hoog spatbord, wat misschien wel praktischer is bij veel offroad). Zal wel een beetje beter veren dan de OEM vork en een enkele schijf natuurlijk lichter dan de dubbele. Ben echter geen fan van topkoffers, maar dat is puur persoonlijk......
 
Laatst bewerkt:
Het begin viel nog wel mee, maar na een paar flinke regenbuien (die we wel zagen hangen maar gelukkig grotendeels gemist hebben), werd het op sommige stukken echt spekglad. Met de Heidenau's was het al glibberen en glijden, laat staan voor wie met straatbanden reed :}

Ik was woensdag nog in Twente om te allroaden/offroaden, geluk gehad met de buien maar het gras was al zeiknat en ook meer dan genoeg modder onderweg gezien.
Mijn volgende banden worden toch weer K60 Scouts, zijn gewoon fijne dingen. Alleen de voorband gaat er af omdat die niet lekker meer rijdt, maar is nog niet versleten. In dezelfde tijd wel 3 achterbanden opgereden.
 
De boutjes van het ruitje zijn nylonbouten, dus dat is niet raar.
De bouten van de plastic kap onder het dashboard vind ik wel apart, daar heb ik geen last van. :?
Is het bovenste kapje aan de aan de linkerzijde van de motor op de tank. Bescherming tegen het vallen. Ah nylonbouten, schroevendraaier insteken en kopje draait direct stuk is normaal.. verbieden die handel. Brengt enkel onnodige frustraties met zich mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan