Bougies R1200RT 2008

4 jan 2016
34
0
Limburg
Haa mannen,

Even een vraag... Ik wilde de kleppen stellen van mijn RT uit 2008 en verwijderde de
bougie aan de voorzijde (kleppendeksel) en aan de onderzijde van de kleppendeksel. Nu
heb ik twee vragen:

1. Is het normaal dat als de bougies (1 jaar oud zijn volgens onderhoudsfactuur deze
zwart zijn op het kopeinde? Ik weet dat een optimale bougie 'koffiebruin' is.
2. Wat kan er aan de hand zijn als de onderste bougie (onderkant cylinderkop) nat en
zwart is van de olie (er zat zwarte olie op de kop van de bougie).


Thanks in forward en ik leer graag bij!!
 
Laatst bewerkt:
Niet druk om maken. Bougiekleur is niet relevant bij zo'n moderne fiets (roluitschakeling onder andere, dus hij loopt alleen op lucht bij gas los), en de onderste bougies worden wel vaker zwart.

Wat ik je wel kan aanraden is de bougies elke 20K te vervangen in plaats van elke 40K zoals voorgeschreven.
 
Is dit het model waarbij -afhankelijk van de kwaliteit van de monteur- de onderste bougies vergeten kunnen worden bij onderhoud?

Haha ja, maar ze zijn vaker een stuk zwarter dan de primaire bougies, ik probeer alleen aan te geven dat dat normaal is, ze het er gewoon mee doen en het geen reden is om die halve fiets te gaan slopen op zoek naar een probleem dat er niet is. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan