Versmallen van aanhanger

Rubbere Ronnie

MF veteraan
28 jan 2004
4.754
35
in de buurt van Enschede
Ik heb een aanhanger met een polyester opbouw.
Deze heeft een breedte van 125cm welke ik gebruikte achter mijn trike.
Ideale maat was dat.
Maar nu is het de bedoeling dat de aanhanger achter de motor komt en is de maat niet meer ideaal maar te breed.
Aangezien ik de aanhanger toch wel erg mooi vind en simpelweg vanwege de kosten overweeg ik om de huidige te gaan versmallen.
Nu kom ik op 2 struikelpunten:
Zoals ik al zei is de opbouw van polyester, nu is dat natuurlijk een mooi materiaal om te bewerken maar wat is nu de juiste aanpak hiervan.
Om exact te zijn moet hij niet alleen smaller worden maar mag hij ook zo'n 10cm lager worden.

Ten 2e zit er een torsie as onder, kan ik deze zonder problemen doorslijpen en er zo'n 30cm vanaf halen in het midden??

Adviezen zouden zeer welkom zijn.
 
Reacties van ervaringsdeskundigen is altijd goed hiervoor bedankt.
Ik heb vanmorgen besloten dat een bod van 50 euro)sorry 60 van martell) niet echt zoden aan de dijk zet.
Dus heb vanmorgen de poly opbouw er af gehaald en en aan het slijpen gegaan.
Heb van de breedte 36 cm er afgehaald en overweeg ook nog zo'n 15cm van de lengte er af te halen.
Anders krijg je zo'n raketachtig aanhangertje.
Hierdoor heb ik de as ook beter kunnen bekijken.
Het gaat om een vierkante koker met idd aan de buitenkanten zo'n 1,5cm rubber wat er uit steekt.
Ik heb eens getikt op de koker en er is een duidelijk verschil te horen in het midden(klinkt erg hol) en aan de zijkanten.
Dus ik ben er niet bang voor om hem door te slijpen want heb er zo toch niets aan.
Alleen aangezien de bak 36cm versmald is zal de as ook 36cm versmald moeten worden.
Dan zal ik ongetwijfeld al bij het rubber zitten.
Zal het een probleem zijn als ik het rubber wat in de koker zit ook inkort?
Het zit er ingeperst heb ik gelezen dus het zal voor de werking mogelijk weinig uitmaken.
Ik zal weer foto's plaatsen als ik de bak weer aan elkaar heb zitten(als het strak lukt).
 
Reacties van ervaringsdeskundigen is altijd goed hiervoor bedankt.
Ik heb vanmorgen besloten dat een bod van 50 euro)sorry 60 van martell) niet echt zoden aan de dijk zet.
Dus heb vanmorgen de poly opbouw er af gehaald en en aan het slijpen gegaan.
Heb van de breedte 36 cm er afgehaald en overweeg ook nog zo'n 15cm van de lengte er af te halen.
Anders krijg je zo'n raketachtig aanhangertje.
Hierdoor heb ik de as ook beter kunnen bekijken.
Het gaat om een vierkante koker met idd aan de buitenkanten zo'n 1,5cm rubber wat er uit steekt.
Ik heb eens getikt op de koker en er is een duidelijk verschil te horen in het midden(klinkt erg hol) en aan de zijkanten.
Dus ik ben er niet bang voor om hem door te slijpen want heb er zo toch niets aan.
Alleen aangezien de bak 36cm versmald is zal de as ook 36cm versmald moeten worden.
Dan zal ik ongetwijfeld al bij het rubber zitten.
Zal het een probleem zijn als ik het rubber wat in de koker zit ook inkort?
Het zit er ingeperst heb ik gelezen dus het zal voor de werking mogelijk weinig uitmaken.
Ik zal weer foto's plaatsen als ik de bak weer aan elkaar heb zitten(als het strak lukt).


images



*O* *O* *O* *O*
 
Dus ik ben er niet bang voor om hem door te slijpen want heb er zo toch niets aan.
Alleen aangezien de bak 36cm versmald is zal de as ook 36cm versmald moeten worden.
Dan zal ik ongetwijfeld al bij het rubber zitten.
Zal het een probleem zijn als ik het rubber wat in de koker zit ook inkort?
Het zit er ingeperst heb ik gelezen dus het zal voor de werking mogelijk weinig uitmaken.
Ik zal weer foto's plaatsen als ik de bak weer aan elkaar heb zitten(als het strak lukt).

Als er een probleem is, zit dat in het terug aaneen lassen. Doe je dat vlak bij het rubber, gaat het rubber geen rubber meer zijn na het lassen ;)

En die 30-40 cm kan ook wel minder zijn geweest, is al meer dan 15 jaar geleden. Gewoon doorslijpen en dan zien, met de as alleen ben ju nu toch ook niets meer ;)
 
Ik rijd al jaren met standaard koppelingen. Geen probleem.

Ja dat het geen probleem is wist ik ook al want ik twijfelde nog of ik moeite ging doen om er een te bouwen voor die van mij. Ik heb dat wel gedaan want als mijn motor om zou vallen zou hij waarschijnlijk mijn trekhaak frame kromtrekken. Verder is het volgens mij verplicht om een draaikoppeling te hebben bij een motor aanhanger op 2 wielen en is het dus per definitie al geen motor aanhanger :P

Wanneer de aanhangwagen meer dan één
wiel heeft, moet de koppeling bovendien
bewegingen om een as in de lengterichting
van de motorfiets toelaten
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan