Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic Deel 11

De boutjes zijn vrij onmogelijk los te krijgen als je de kop heel wil houden inderdaad. Precies de goede schroevendraaier en een beetje druk zetten dan gaat het wel.
 
Is het bovenste kapje aan de aan de linkerzijde van de motor op de tank. Bescherming tegen het vallen. Ah nylonbouten, schroevendraaier insteken en kopje draait direct stuk is normaal.. verbieden die handel. Brengt enkel onnodige frustraties met zich mee.

Aha, dan heb ik het verkeerd begrepen.

Tja, die nylonbouten.. Als je over het stuur gaat en blijft hangen achter het scherm is het idee dat de bouten meegeven en jij niet tegen dat scherm blijft plakken.
 
Net gekeken of ik het stuur recht kreeg, maar het lijkt erop dat het stuur recht zit tov de kroon platen en het wiel dus scheef zit tov de kroonplaten. Dat lijkt mij te duiden op getordeerde vorkpoten of heeft iemand nog andere ideeën? En zijn getordeerde poten makkelijk te fixen?

alleen de bovenkant los maken als het goed is valt het dan weer recht.
 
Alleen de bovenste kroonplaat losmaken dus, dat moet ng wel lukken.
Is het proberen waard In elk geval. Moet het nog met een bepaald moment terug aangedraaid worden?
 
Nice!

Die van mij verschillen niet zo veel met die van jou, dus dat geloof ik verder wel. Filmpjes heb ik net even vluchtig gekeken, zit wel leuk materiaal tussen. Nu alleen nog even de tijd vinden om er iets mee te doen, hopelijk dit weekend.
 
Is het bovenste kapje aan de aan de linkerzijde van de motor op de tank. Bescherming tegen het vallen. Ah nylonbouten, schroevendraaier insteken en kopje draait direct stuk is normaal.. verbieden die handel. Brengt enkel onnodige frustraties met zich mee.

Nee, die nylonboutjes zijn een veiligheidsmaatregel. Als jij met je keel op je ruitje terecht komt bij een crash o.i.d., wil je waarschijnlijk liever dat die boutjes breken dan dat je keel wordt doorgesneden.... Daarom dus nylon. ;)
 
Leuke foto's en zo te zien een leuke route. Nu baal ik nog meer dat ik er niet bij kon zijn. B|
 
Toevallig dat jullie het nu weer over die plastic boutjes van het scherm hebben. Ik had onlangs mijn ongenoegen geuit over de prijs van die krengen (4,21 per stuk :( )
Wel weer raar dat ze het Touratech ruitje op de limited edition uitvoering met stalen boutjes door de grote ruit heen vastzetten. :? Dan hebben die plastic boutjes ook geen nut meer, toch?
 
Laatst bewerkt:
Nee, die nylonboutjes zijn een veiligheidsmaatregel. Als jij met je keel op je ruitje terecht komt bij een crash o.i.d., wil je waarschijnlijk liever dat die boutjes breken dan dat je keel wordt doorgesneden.... Daarom dus nylon. ;)
Daarom is het best te begrijpen, maar de kop van het boutje kan best met een harder plastic gemaakt worden zodat men ze niet direct gaar draait bij het minste. Maarja :-) er zijn ergere dingen in het leven.
 
En, hoe bevalt hij?
Ik ga van het weekend bij fc-moto.de langs, kijk ik gelijk voor een helm en ik zoek ook een soortgelijk model.
 
Bedankt voor de tips :} , bovenste kroonplaat losgehaald en m'n stuur is weer recht. *O* *O* *O*
Nu nog een spatbord en spiegel bestellen, spierpijn is al een stuk minder en ik ben er weer klaar voor :] :]
 
Bedankt voor de tip, heb alleen net bij OTR besteld. Winstdeling van de baas gehad dus ook maar meteen het Kahedo zadel meebesteld.
 
En, hoe bevalt hij?
Ik ga van het weekend bij fc-moto.de langs, kijk ik gelijk voor een helm en ik zoek ook een soortgelijk model.

Heb er nog maar 1 keer mee gereden maar tot zover top.

Systeem helm is ideaal maar wou niet de zonneklep inleveren.
Dan was dit de enige keuze tenzij je 800 euro voor de touratach/schubert over hebt.

één minpuntje er zit een Gele pinlock in.. Dit is uiterst irritant moet nog even een "gewone" bestellen.
 
Ik heb zelf een Held Alcatar helm bevalt mij erg goed.
Helm Held Alcatar Enduro zwart/wit

Is er binnen deze groep iemand die interesse heeft in een Garmin GPSmap60Cx?
Ik heb deze gebruikt voor het wandelen en heb wat anders gekocht.

Hij is inclusief kaarten (fietsen wandelen varen).
OSM kaarten europa en originele kaarten.
Ik moet nog ergens een stuur houder hebben maar die kan ik zo snel niet vinden vooralsnog dus zonder.
 
Ik heb zelf een Held Alcatar helm bevalt mij erg goed.
Helm Held Alcatar Enduro zwart/wit

Is er binnen deze groep iemand die interesse heeft in een Garmin GPSmap60Cx?
Ik heb deze gebruikt voor het wandelen en heb wat anders gekocht.

Hij is inclusief kaarten (fietsen wandelen varen).
OSM kaarten europa en originele kaarten.
Ik moet nog ergens een stuur houder hebben maar die kan ik zo snel niet vinden vooralsnog dus zonder.

Ik heb die helm wel zien liggen bij Hans van Wijk, maar zag er geen pinlock in en heb er daarom verder niet naar gekeken.
Maar wat ik op jouw link lees is dat er wel een pinlock in kan?
Dan wordt ie ineens weer interessant. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan