SRAD'98 vacuum fuel valve montage

BartG

Rookie
3 apr 2016
8
0
Venlo
Goedemorgen!

Ik zal me eerst even voorstellen;
Ik ben Bart (29) en ik rijd sinds een jaar of 3 een Suzuki GSX-R SRAD van 1998 met carburateurs.

Nu heb ik vanwege een benzinelekprobleem de vacuum klep gereviseerd met een setje pakkingen en nieuwe veer en klep (compleet besteld), maar nu start hij niet meer. Er komt geen benzine meer bij de carburateurs. Nu heb ik het vermoeden dat ik het zaakje onjuist in elkaar heb gezet. Kan iemand me vertellen hoe en in welke richting alles in elkaar hoort? Of dat er andere oorzaken kunnen zijn?

Alvast bedankt!
 
Kan niet heel veel misgaan toch? Of heb je de veer aan de andere kant van het membraan gezet? (wat volgens mij niet kan/past).


Meestal zie ik juist een probleem voorbij komen dat de vacuüm niet meer dicht gaat en de benzine blijft doorstromen.
 
Ja dat was juist het probleem. Het ding is zowat vierkant dus ik dacht dat niet veel uitmaakt in welke richting dat ik het membraan ertussen zet. De veer zit aan de juiste kan, als ik met gezond verstand bekijk hoe de vacuum zou moeten werken. Kan het zijn dat de vacuumslang niet meer strak zit en hij daar lekt?
 
Ik heb uiteraard goed gekeken hoe de pakking in elkaar zit en de kit 1 op 1 overgezet je kunt het verkeerd in elkaar zetten.


2uii14w.jpg
 
Laatst bewerkt:
Toch nog een probleempje, hij blijft wat benzine lekken. Pakkingen zitten er recht tussen en alles is netjes aangedraaid. Naar mijn idee moet alles direct sluiten, of kan het zijn dat hij in het begin nog wat zweet...?