Rook uit klepdeksel bij warme cb750f2

5 aug 2006
56
0
Den Haag
Hoi,

Vraagje, ik heb een cb750f2 net rijdend, blok voor het eerst gestart, starten met de kick en lopen!! Geschiedenis ken ik niet.
Wanneer het blok goed op temperatuur is komt er rook uit de ontluchting van de klepdeksel. Olie is nieuw, ok, goedkope minerale olie. Wat kan die rook zijn? Geen dikke witte of blauwe walm maar wel aanwezig. Gewoon de olie of elders zoeken? Rijdt wel ok.

En dan wat lekkage links op de kop, het valt me op dat het niet de cilinder is die nat wordt maar de koelribben op de kop, daar ligt olie op, echter niet op de bovenste, de rest wel. Ik heb nog niet kunnen ontdekken waar het vandaan komt, mn andere f2 had hetzelfde probleem met de kop en ook links. Iemand een idee of oplossing? Wanneer het om de koppaking zou gaan verwacht je olie op de cilinder zou ik denken.

Bedankt alvast.

Gr
Rob
 
Als je deze vraag stelt op cbfourclub.nl krijg je op zeker een gedegen antwoord en een goeie kans op een oorzaak en wellicht oplossing.

Ben er al jaren lid van en heb er voor mijn vorige cb750k7 ontzettend veel aan gehad.Eén bonk kennis over de oude sohc's.Ze staan ook op veel oldtimerbeurzen,mocht je daar wel eens heen gaan.

Groet,Auke.
 
ik denk dat het gewoon warme olie is..
als er verder niets aan de hand is zou ik me daar niet te druk over maken..

de rook dan..
met een foto wordt de rest wat duidelijkerderder..
 
Laatst bewerkt:
Normaal word dat toch aangezogen via het luchtfilter? Of zit er een los filtertje op?

Over die lekkage. Misschien een o-ring die over een van de tapeinden zit?

Die lekten bij in ieder geval lichtjes. Waarschijnlijk door het steeds warm worden/uitdroging.
 
Lekkage op de kop is een afdichtrubber, wordt dus iig het blok uitbouwen en de nokkenas er even af.
Bedankt voor de info over de dampen. Ik heb idd podfilters.
Als ik hem toch open heb kijk ik gelijk even naar de rest.

Gr
Rob
 
Terug
Bovenaan Onderaan