Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Hoi allemaal!

Ik ga zaterdag een Z800 huren voor een dagje. Kunnen jullie mij wat meer vertellen over de MT-09? Ik ben wel erg benieuwd naar het 3 cilinder concept! Stuk lichter ook dan de Z800 :P Wat zijn jullie argumenten geweest? Looks, performance?

Groeten!
 
Het uiterlijk van een z800 of een mt09 scheelt nogal wat.
Ik heb net even google erbij gepakt om te zien hoe de laatste versie er uit ziet:
kawasaki-z800.jpg


Dat ziet er toch wel heel stoer uit :P
Er word wel vaker advies gevraagd, moet ik die of die kopen.

afgezien dat een proefrit mkaen natuurlijk een logisch antwoord is zal je vast al wel een voorkeur hebben voor 1 vd 2.
als een proefrit op beiden dat niet heel erg verandert weet je zelf best wat je eigenlijk al weet en wat je dus wil ;)

Denk overigens dat je aan beiden enorme fijne motoren hebt, nu moet je zelf nog bedenken wat je het fijnst en mooist aan beiden vind.
 
Hoi allemaal!

Ik ga zaterdag een Z800 huren voor een dagje. Kunnen jullie mij wat meer vertellen over de MT-09? Ik ben wel erg benieuwd naar het 3 cilinder concept! Stuk lichter ook dan de Z800 :P Wat zijn jullie argumenten geweest? Looks, performance?

Groeten!

Fijne all-round fiets, met toevallig ook ronduit belachelijke performance. Word vaak weg gezet als een hooligan fiets, klopt ook, tegelijkertijd kan ik er ook heerlijk ontspannen op cruisen.
Weegt niet veel. Opbergruimte voor een schijfremslot onder het zadel (voor mij belangrijk, sorry) en een heerlijk breed uitgesmeerd vermogen.

Z800 is een fijne en mooie fiets. Maar ik vond m te zwaar(uit mijn hoofd 40kilo zwaarder dan de 09). en 3 cilinder heeft mijn voorkeur boven 4. Relatief voor het geld ook vrij kaal. Als in: Geen rijmodi, Geen Tractiecontrole, enkel ABS. Daar waar je op de 09 dat allemaal wel hebt. TCS enkel in 2016 model overigens. Tevens zijn Z800's vrij diefstal gevoelig.

Ik zou zeggen maak een proefrit! Want die is het aller aller belangrijkste
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand of het misschien mogelijk is de originele zadeltassen te monteren in combinatie met een kortere kentekenplaathouder?

Ik zoek nog altijd naar een beetje fatsoenlijke mogelijkheid om voor ca een week bagage mee te kunnen nemen. Een tasje achter op het zadel knopen is ook aardig beperkt vond ik.
 
Fijne all-round fiets, met toevallig ook ronduit belachelijke performance. Word vaak weg gezet als een hooligan fiets, klopt ook, tegelijkertijd kan ik er ook heerlijk ontspannen op cruisen.
Weegt niet veel. Opbergruimte voor een schijfremslot onder het zadel (voor mij belangrijk, sorry) en een heerlijk breed uitgesmeerd vermogen.

Z800 is een fijne en mooie fiets. Maar ik vond m te zwaar(uit mijn hoofd 40kilo zwaarder dan de 09). en 3 cilinder heeft mijn voorkeur boven 4. Relatief voor het geld ook vrij kaal. Als in: Geen rijmodi, Geen Tractiecontrole, enkel ABS. Daar waar je op de 09 dat allemaal wel hebt. TCS enkel in 2016 model overigens. Tevens zijn Z800's vrij diefstal gevoelig.

Ik zou zeggen maak een proefrit! Want die is het aller aller belangrijkste


Dank, hier kan ik echt wat mee :) Ook dank @Lepens. Ik ga sowieso even een proefrit maken op een MT-09, ik vind het een gave bike.
 
Weet iemand of het misschien mogelijk is de originele zadeltassen te monteren in combinatie met een kortere kentekenplaathouder?

Ik zoek nog altijd naar een beetje fatsoenlijke mogelijkheid om voor ca een week bagage mee te kunnen nemen. Een tasje achter op het zadel knopen is ook aardig beperkt vond ik.

Ik was hier ook naar opzoek, Google maar even, ik zag een oranje staan op de site van motoport. Succes
 
Weet iemand of het misschien mogelijk is de originele zadeltassen te monteren in combinatie met een kortere kentekenplaathouder?

Ik zoek nog altijd naar een beetje fatsoenlijke mogelijkheid om voor ca een week bagage mee te kunnen nemen. Een tasje achter op het zadel knopen is ook aardig beperkt vond ik.

Zie en oordeel zelf :)

Wel een fijne tassenset




 
Laatst bewerkt:
Het uiterlijk van een z800 of een mt09 scheelt nogal wat.
Ik heb net even google erbij gepakt om te zien hoe de laatste versie er uit ziet:
[afbeelding]

Dat ziet er toch wel heel stoer uit :P
Er word wel vaker advies gevraagd, moet ik die of die kopen.

afgezien dat een proefrit mkaen natuurlijk een logisch antwoord is zal je vast al wel een voorkeur hebben voor 1 vd 2.
als een proefrit op beiden dat niet heel erg verandert weet je zelf best wat je eigenlijk al weet en wat je dus wil ;)

Denk overigens dat je aan beiden enorme fijne motoren hebt, nu moet je zelf nog bedenken wat je het fijnst en mooist aan beiden vind.

Voor de MT heb ik 3 jaar op een Z1000 gereden.
Ook een heerlijke gooi en smijt fiets!
Maar.....in vergelijk met de MT09 een zwaargewicht!
Het was ook zeker geen langzame motor,maar aan de acceleratie kick die de MT teweeg brengt kon hij ondanks zijn hogere vermogen echt niet tippen.
Ik verwacht dat de Z800 dit niet beter doet.
Wat ik wel lekker vind aan de MT is dat je niet altijd het onderste uit de kan moet halen,maar in "B" mode ook lekker als een 4 cilinder kan toeren. Heerlijk soepel motorblok.

Ik zou zeggen,ga met beide rijden en trek je conclusie wat beter bij je past :)

(Heb btw ook op een KTM 1290 Superduke gereden,maar dat is voor mij weer net te.Dat is gewoon een angstaanjagend apparaat waar je niet normaal mee kan rijden)
 
Laatst bewerkt:
Mijn keuze ging ook vanwegen het blok, 4cyl heerlijk maar mist beetje wauw effect, ja kan wel maar dan kom je op een rsv4 tuono of bmw s1000r uit. Waren beetje boven budget toen maar eens wezen rijden en meteen verkocht. Reed hiervoor een rsv1000r uit 2007. 130pk op het achterwiel, maar als ik nu zie hoe mijn mt rijd, geen moment spijt van, wel een setje hyperpro incalculeren in je budget, dat is het geld dubbel eb dwars waard. Verder heb ik ook een healtech quickshifter, nu serieus fijnste en mooiste motor die ik heb gehad.

Ff een pic
IMG_9321.jpg
 

Thnx! Maar dit lijkt de originele kentekenplaathouder te zijn toch? Als ik het zo bekijk zitten de tassen al redelijk dicht tegen de achterlichten aan? Volgens mij zitten die bij mijn motor nog iets verder naar voren dus zou je nog minder ruimte overhouden...
Ik ga eens op zoek naar afmetingen :)
 
Zo jammer dat ik 2.00m lang ben en het er niet uitziet ik op een eender welke naked waar bij ik toch wel zwaar de voorkeur heb voor een MT09 '(
 
Laatst bewerkt:
Zo jammer dat ik 2.00m lang ben en het er niet uitziet ik op een eender welke naked waar bij ik toch wel zwaar de voorkeur heb voor een MT09 '(

Heb je m al is geprobeerd? Ik vind de MT09 best een lange mensen motor hoor. Ik kom dan niet verder dan 1.90 overigens, maar het is in elk geval 10000x beter als mijn voorgaande MT07. Die voelde echt als zo n klein hobbelpaardje als ik daarvoor op een tour/adventure fiets had gereden.
 
Heb je m al is geprobeerd? Ik vind de MT09 best een lange mensen motor hoor. Ik kom dan niet verder dan 1.90 overigens, maar het is in elk geval 10000x beter als mijn voorgaande MT07. Die voelde echt als zo n klein hobbelpaardje als ik daarvoor op een tour/adventure fiets had gereden.

Jazeker, en het zat ook zeker niet onaardig! Voldoende beenruimte, alleen redelijk kort op het stuur.
Dat was gewoon ff proefzitten bij de dealer, misschien een keer proefrijden..

Zit er ergonomisch nog verschil tussen de normale MT en een Sporttracker of Rally?
 
Jazeker, en het zat ook zeker niet onaardig! Voldoende beenruimte, alleen redelijk kort op het stuur.
Dat was gewoon ff proefzitten bij de dealer, misschien een keer proefrijden..

Zit er ergonomisch nog verschil tussen de normale MT en een Sporttracker of Rally?

Bij die laatsten is het zadel ook hoger..... eigenlijk loopt het redelijk vlak met de duo-zitplaats. Ik heb m zo:

full


full


Enkel bij mij is het duo-zadel ook hoger geworden (ca. 3 a 4 cm) om de wederhelft een fijne zitpositie te geven...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan