lekke remmen na revisie

TheMauster

MF veteraan
25 jul 2005
21.175
8
Rotterdam ergens
Facebook
hallo,
ik heb me remmen gereviseerd, inhoudend de zuigers opgepoetst en de stofringen en olie keringen vervangen.
Ik heb de zuigertjes niet helemaal schoongekregen.. aan de randjes zat nog wat zwarte muck.

nu zie ik volgens mij steeds een druppeltje remvloeistof op het randje van de zuiger zitten. WAT HEB IK FOUT GEDAAN? de zuiger te lang gepoetst?
ik heb commandant gebruikt en een lapje op de taaie stukken heb ik ook nog even een schuursponsje met commandant gebruikt :/
 
Laatst bewerkt:
hallo,
ik heb me remmen gereviseerd, inhoudend de zuigers opgepoetst en de stofringen en olie keringen vervangen.
Ik heb de zuigertjes niet helemaal schoongekregen.. aan de randjes zat nog wat zwarte muck.

nu zie ik volgens mij steeds een druppeltje remvloeistof op het randje van de zuiger zitten. WAT HEB IK FOUT GEDAAN? de zuiger te lang gepoetst?
ik heb commandant gebruikt en een lapje op de taaie stukken heb ik ook nog even een schuursponsje met commandant gebruikt :/

Als het uit de zuiger komt, is je zuiger misschien niet goed meer. Maar als er nog zwarte zooi aanzit, kan het zijn dat het daardoorheen lekt.
 
de ringen zagen er nog goed uit, ik ga morgen het wiel weer monteren en dan zal ik hem een nachtje laten staan met ingeknepen remhendel.
Als smeermiddel had ik een klein zakje vet gehad van de monteur remvet noemde hij het.
 
hallo,
ik heb me remmen gereviseerd, inhoudend de zuigers opgepoetst en de stofringen en olie keringen vervangen. Ik heb de zuigertjes niet helemaal schoongekregen.. aan de randjes zat nog wat zwarte muck.:/

ze zijn dus wel vervangen ;)
ik zou de zuigers nog eens goed controleren! misschien een klein krasje erin ofso.
gingen ze er wel lekker in? of heb je ze misschien scheef erin gedrukt?
 
nee ze gingen er gewoon recht in, uitsparing ook schoongemaakt deze was aardig geoxideerd en er kwam aardig wat troep uit
de ontluchtingsnipple te hard aangespannen en een barst? dan gaat hij toch niet lekken op de zuiger ????
 
Als het alu. van je klauw isaangevreten ,dus voelbaar is,dan dicht je o ring niet meer op je klauw af.
Je zou kunnen proberen je klauw nog te hohnen als het niet te diep ingevreten is.Zelfde geldt voor je zuigert.O ring moet je altijd vervangen.
 
Kweenie wat voor motor je hebt, maar heb je je remklauw ook gesplitst, of niet?

Kun je aangeven waar hij nu precies lekt?
Edit; randje van de zuiger |(
 
Laatst bewerkt:
Ik heb eveneens zoals de eigenaar van dit topic destijds aangaf alsnog lekkende zuigers na het reviseren van de remklauwen.

- hoofdcilinder en klauwen helemaal los gehaald + gereinigd. (ook nieuwe remleidingen)
- ze lekten niet, maar na 32 jaar gewoon vernieuwen ivm het minder remmen.
- zuigers zien er netjes uit, geen roest/pitting of iets dergelijks.
- nieuwe rubbers (2 ringen) in de Honda CB remklauw gestopt.
- met verse remvloeistof de rubbers vochtig gemaakt en de zuigers ook vochtig gemaakt met verse remvloeistof en ze er recht ingestopt zonder problemen.

- Ik heb niet het vet gebruikt => weet ook niet of ik dit op de rubbers/zuigers...moet smeren trouwens.

- nu heb ik na de eerste tekenen van lekkage de boel open getrokken om te kijken of ik de rubberen ringen bijv. verkeerd om had geplaatst (zie niets aan die dingen)of dat ze los waren geschoten of iets dergelijks.
Heel de boel weer terug geplaatst, zuigers er weer in geplopt, geen speling gevoel, recht...en toch lekken ze weer iets!

Heeft dit te maken omdat ik geen vet heb gebruikt!?
Zuigers verwisseld bij het terugplaatsen!
Alles is met beleid gedaan en alles is goed schoon gemaakt.

Heb dit nog nooit meegemaakt en begin een beetje schijtziek hier van te worden :-( en begin voor het eerst aan mijn kunnen te twijfelen na 26 jaar sleutelen.


ps het gaat om een honda cb700 / 1984 met normale dubbelzuiger remklauwen.
 
3 dingen controleren:
- afdichtingen niet beschadigd met monteren?
- groef van de afdichtingen niet beschadigd (krasjes of iets dergelijks)
- zuiger niet beschadigd?


Bij de revisiesetjes die ik tot nu toe heb zit een soort vloeistof, hierin moet je de afdichtingen minimaal een uur laten weken alvorens ze te monteren.

Of zit er bij jou echt montagevet bij? Dat kan natuurlijk ook, dit is vaak bedoeld zodat de kans minimaal is dat je de afdichting beschadigd tijdens heb monteren van de zuiger.
 
Of je hebt de pech dat het een bami revisiesetje is en nu dus al half vergaan is. Of gewoon een hele slechte passing heeft.
Je hebt wel dot 3,4 of 5,1 gebruikt als remvloeistof?
 
Laatst bewerkt:
Netjes weer in leven geroepen door Ronaldoe21 ipv dat hij een nieuw topic hier over gestart heeft.
Oftwel hij heeft eerst netjes op MF gezocht wat eigenlijk zelden gebeurt.
Hulde daarvoor

Inderdaad, geen onnodige vervuiling qua topics door goed te lezen alvorens er een te starten.

Gewoon normale en nieuwe dot remvloeistof en een normale revisie set (geen China troep).
Alles nieuw behalve master cilinder, remklauwen en zuigers.

Ik zal de klauwen er weer af halen, schoonmaken en rubbers inspecteren op breuken en bij terugplaatsing de tube met vet gebruiken.
Zal de rubbers en zuiger er mee invetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan