50cc ontgrenzen met A1 rijbewijs?

Desavux

Rookie
20 apr 2016
10
0
Hallo iedereen

Ik ben nieuw in het motor wereldje en ga binnenkort mijn A1 rijbewijs halen. Graag zou ik een Derbi Senda DRD X-treme helemaal ontgrenzen aangezien ze hier overal begrensd(45km/u) zijn bij alle dealers. Dus gewoon de varioring , prop ... Eruit halen en dan afstellen. Maar ik kan nergens duidelijk vinden of dat wel mag? Moet je er dan iets speciaals mee doen of laten inschrijven als motor of hoe werkt dat? Of raden jullie toch aan een 125cc supermotard meteen te kopen? Want dat is gelijk een stukje duurder.

Sorry als ik iets doms zeg want ben namelijk nog niet bekend met dit soort dingen
Groetjess ;)
 
nee je mag ook niet op een opgevoerde brommer rijden met een motorrijbewijs. maar als hij origineel ook met meer cc's leverbaar is kan je hem wel daar heen ombouwen en dan laten keuren als motorfiets. ik heb dat vroeger een keer gedaan met een honda MBX maar die was origineel al 80 cc en voor nederland teruggezet naar 50 cc. het heeft heel veel moeite gekost en het is het geld en moeite niet waard achteraf. ja ik mocht er mee op de snelweg maar als je daar wordt ingehaald door vrachtwagens is de lol er snel af.
 
Contact met de rdw op nemen? Want hij zal iig naar motorfiets kenteken omgekeurd moeten worden.

Doen ze btw ook met 50cc kreidlers maar die waren zowel in motorfiets uitvoering verkrijgbaar alsook in 49cc bromfiets uitvoering.
 
Varioring op een senda _O-

Maar nee je mag hem niet opvoeren en hem dan als een motorfiets rijden.
Dan moet je hem idd als motor laten keuren met grotere cilinderinhoud, maar dit zijn absoluut de kosten niet waard.

Verder zijn het leuke dingen, zelf ook eentje gehad en erg veel plezier aan gehad.
Je kan de prop uit de uitlaat halen, dat is waarschijnlijk de beste upgrade die je voor nop kan doen. Je brommer zal hiermee +- 75 lopen.
 
Hou er ook rekening mee dat als je hem zo maar opvoert en dan een verkeersongeluk veroorzaakt, de verzekering van jou niet tussen zal komen. Dan mag je namelijk alle schade uit eigen zak betalen!

Het kan je dus heel zuur meezitten...En ook altijd hopen als je zo rijd, dat de politie je niet spot.
 
Ik heb mijn kreidler om laten keuren tot motorfiets , als zo`n Derbi Senda ergens in Europa als motorfiets is typgekeurd zou het waarschijnlijk mogelijk zijn. Een Kreidler is mogelijk omdat dat vroeger ook als motorfiets rond reed in Nederland. Je kunt het beste even vragen in een of ander Derbi forum , er zal vast wel iemand zijn die het eens geprobeert heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan