TRX850 start belachelijk slecht

MaartenTRX850

Rookie
15 apr 2016
8
0
Zoetermeer
Hallo motorgekken,

Na 3 weken volle bak genoten te hebben van mijn trx, wilde hij ineens heel slecht starten..... Heb een acculader aangeschaft en het probleem leek opgelost te zijn maar..... Vanochtend deed het probleem zich weer voor. Het klinkt alsof de startmotor de motor zelf niet rondkrijgt. Zie het eerste filmpje voor verduidelijking. Na lang aanhouden en proberen wil hij toch wel starten, maar slaat niet gelijk aan. Hierna heb ik hem uitgezet, en toen kwam er uit de rechter demper damp, met een flinke benzinelucht.
Na even onderzoek gedaan te hebben, kwam ik erachter dat de benzineschakelaar (of hoe je dit ook noemt) op de PRI stand stond.... Dus daar komt die benzinelucht waarschijnlijk vandaan? Maar nu is de vraag, kan dit ook de oorzaak zijn voor het slechte starten?
Accu heb ik doorgemeten, is 12,5 V als de motor uitstaat, en gaat naar de 13,5V ongeveer als de motor bijlaadt (bij wat gas geven).

Startenverhaal:

damp-uit-de-uitlaatverhaal:

Graag doe ik een beroep op jullie onuitputbare kennis! ;) :P
 
Laatst bewerkt:
Kamer stond denk ik inderdaad vol met benzine... verklaart ook wel het verbruik van 1 op 15. Zou toch beter moeten kunnen....;) Net weer even gestart en weer heel goed, morgen is kijken hoe hij start met een koude motor (zonder aan de lader te hebben gelegen)
 
Eerst peil checken! Als er benzine in het carter is gekomen, is je oliepeil "gestegen" maar het smeert niet zo goed!

Hoog verbruik heeft bij de TRX vaak ook te maken met uitgesleten naaldbuizen, is een kwaaltje van dit type.
Benzinekraan op de PRI stand is niet handig maar zouden de carbs opzich moeten kunnen hebben.
Kortom: denk dat je carbs wat TLC behoeven!
 
Oliepeil was goed! Nergens meer last van gehad. Heb de benzinekraan van pri gehaald en weer op normaal gezet, startte vanochtend gelijk. Morgen een flink stuk rijden, even kijken hoe het verbruik is en hoe die maandag start. Verbruik was 1 op 17.

Thanks voor alle reacties!!
 
Beste Maarten, dit probleem heb ik ook een paar x met mijn oude TRX gehad! Kamers en uitlaten vol benzine. Uitlaten los gehaald (benzine eruit) en even droog starten (zonder vonk).

Had het vooral als de tank vol zat, druk was te hoog. Het membraan in de benzineschakelaar heb ik vernieuwd maar dit bracht niet echt de oplossing omdat het niet mooi aansloot. Ouder membraan er weer in gedaan en nooit vol meer weg gezet daarna "verlost" van het probleem. Maar hier ligt waarschijnlijk het probleem in combinatie met de benzinekraan stand. Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan