Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic Deel 11

Die Tracer 700 doet me door het neusje in de verte een beetje denken aan een TDM 900.
 
Ik heb die helm wel zien liggen bij Hans van Wijk, maar zag er geen pinlock in en heb er daarom verder niet naar gekeken.
Maar wat ik op jouw link lees is dat er wel een pinlock in kan?
Dan wordt ie ineens weer interessant. :)

Pinlock voorbereiding zit er gewoon op.
Ik vind het een erg fijne helm
 
Ik heb zelf een Held Alcatar helm bevalt mij erg goed.
Helm Held Alcatar Enduro zwart/wit

Is er binnen deze groep iemand die interesse heeft in een Garmin GPSmap60Cx?
Ik heb deze gebruikt voor het wandelen en heb wat anders gekocht.

Hij is inclusief kaarten (fietsen wandelen varen).
OSM kaarten europa en originele kaarten.
Ik moet nog ergens een stuur houder hebben maar die kan ik zo snel niet vinden vooralsnog dus zonder.
Wat moet dat kosten die garmin?
 
hebben jullie met die cross-look helmen geen last van wind die door het gat in de tank komt?
Ik heb één keer met mijn (echte)crosshelm gereden maar dat was niet te doen zonder er een nekhernia aan over te houden.
Alle wind kwam recht onder de klep.
Ik vind zo'n cross-look wel heel erg mooi maar ben er dus een beetje huiverig voor.
Of ligt dat aan mijn lengte van 1,84?
 
Ik ben 1.80 mtr en heb met deze helm juist minder last van de wind dan met een normale integraal helm.
Daarmee werd mijn kop juist alle kanten op geslingerd en deze helm stuurt de wind vanaf mijn kuipruit keurig over mijn kop.
En voor de Tenere had ik een naked brommer dus ben wel wat wind gewend :+
 
Heb er nog maar 1 keer mee gereden maar tot zover top.

Systeem helm is ideaal maar wou niet de zonneklep inleveren.
Dan was dit de enige keuze tenzij je 800 euro voor de touratach/schubert over hebt.

één minpuntje er zit een Gele pinlock in.. Dit is uiterst irritant moet nog even een "gewone" bestellen.
Goed om te weten, thx.
Lijkt me inderdaad ook wel een handige gadget die zonneklep, al vraag ik me af of ik het echt ook ga gebruiken. Vaak vergeet je vervolgens dat het erop zit.. :z
 
Goed om te weten, thx.
Lijkt me inderdaad ook wel een handige gadget die zonneklep, al vraag ik me af of ik het echt ook ga gebruiken. Vaak vergeet je vervolgens dat het erop zit.. :z

De gele pinlock was de gewoon doorzicht alleen de folie zat Erg vast :z :+
gisteren avond even gereden :] Heerlijke helm *O*
 
Ik ben 1.80 mtr en heb met deze helm juist minder last van de wind dan met een normale integraal helm.
Daarmee werd mijn kop juist alle kanten op geslingerd en deze helm stuurt de wind vanaf mijn kuipruit keurig over mijn kop.
En voor de Tenere had ik een naked brommer dus ben wel wat wind gewend :+

Last van wind is natuurlijk heel persoonlijk, ik ben even klein als jou maar rij wel met een klein extra spoilertje op het scherm dat de turbulentie wat omhoog verplaatst.
Zonder die spoiler werd mijn hoofd ook van links naar rechts gebeukt.

Is de klep makkelijk los te maken van die Held?
 
Last van wind is natuurlijk heel persoonlijk, ik ben even klein als jou maar rij wel met een klein extra spoilertje op het scherm dat de turbulentie wat omhoog verplaatst.
Zonder die spoiler werd mijn hoofd ook van links naar rechts gebeukt.

Is de klep makkelijk los te maken van die Held?

Ik heb een hoger Puig ruitje.
En de klep kan met een schroevendraaier en wat geweld waarschijnlijk wel verwijderd worden.
ik heb het niet geprobeerd.
 
Even iets anders: mocht je de rem en koppelingshevel van eBay willen bestellen, degene waar op xt660.com zo hoog van wordt opgegeven, kijk dan eerst even hiernaar:

IMG_20160422_172505_zpshieunke6.jpg


Ik begrijp niet wat mensen zo geweldig vinden, past voor geen meter. De remhendel gaat wel, maar dit ziet er niet uit. Ik ga zo de originele hevel weer terug zetten..
 
Laatst bewerkt:
Hmm jammer, komt daar niet nog een zwarte beschermingshoes overheen, of is ook de bediening niet lekker?
 
Die hoes komt niet ver genoeg, ik denk dat je het rubber bedoelt dat op het einde van de kabel zit?

Hij bedient ook niet erg fijn, het zit allemaal op het randje. Ik heb de originele hevel weer terug gezet, nu even kijken waar ik iets anders naar m'n zin kan vinden.
De remhevel heb ik wel laten zitten, die zit wel oké.

Nou ja, heb in ieder geval de boel eens schoon gemaakt en weer in het vet gezet.
 
Bestaat de wphb van de tenere ook in de nederlandse versie? Ik heb enkel de engelse en NL leest net wat fijner. En iemand ervaring met het haynes handboek van onze motor? Interessante aankoop of niet?
 
Geen idee of het bestaat, ik heb ook de Engelse versie. Voordeel van die Haynes is dat de uitleg meestal wat uitgebreider is, maar ik red me ook prima met het WPHB. Ik denk trouwens dat de Haynes ook in het Engels is.
 
Geen idee of het bestaat, ik heb ook de Engelse versie. Voordeel van die Haynes is dat de uitleg meestal wat uitgebreider is, maar ik red me ook prima met het WPHB. Ik denk trouwens dat de Haynes ook in het Engels is.

Dan zal ik de Haynes ook maar bij bestellen. Tot nu toe liet ik alles maar doen door de winkel, maar voor een simpele olie, banden, ketting wissel ben ik precies een fortuin kwijt aan enkel werkuren terwijl ik dit gerust zelf kan doen. Scheelt toch een serieuze slok op een borrel. En zo zijn er vast nog dingen die ik kan doen.
 
Vandaag voor het eerst met de "Heavy Duties" koffers + valbeugels gereden! Heb hem nu zo'n 1000km zelf gereden en hij begint steeds beter te bevallen :) Met de koffers is hij nu ook klaar voor de langere afstanden. De rit van vorige week zag er super uit, dus wellicht dat ik er de volgende keer bij ben. Al heb ik nog nooit een kilometer off-road gereden. O-)
2rf4mj5.jpg
 
Laatst bewerkt:
Eens, die van yamaha is ook prima. Nu het toch over wph gaat: bij xt660.com kan je er ook een downloaden tegen betaling . Altijd afgevraagd of dat dezelfde is. Iemand die het weet?

@Fortuna, mooi geheel zo!
is dat gele bij je rechter passagiers voetsteunen een schijfremslot en bevalt dat daar? Ik zoek ook nog een plekje voor zo'n slot..
 
Laatst bewerkt:
Dan zal ik de Haynes ook maar bij bestellen. Tot nu toe liet ik alles maar doen door de winkel, maar voor een simpele olie, banden, ketting wissel ben ik precies een fortuin kwijt aan enkel werkuren terwijl ik dit gerust zelf kan doen. Scheelt toch een serieuze slok op een borrel. En zo zijn er vast nog dingen die ik kan doen.

Voor dat soort klusjes zou ik het houden bij het handboek van Yamaha. De meeste van deze dingen kun je zelfs terugvinden in het normale instructieboekje, en die heb je wel in het Nederlands.
 
Terug
Bovenaan Onderaan