rem ontluchten

sw567

MF'er
19 aug 2012
95
0
breda
Hoi

zoals zovelen heb ik ook een probleem met het ontluchten van mijn voorrem en heb bijna alle topics gelezen maar niet echt iets wat een oplossing zou kunnen zijn.
Wat heb ik gedaan:
Remklauwen gedemonteerd, gereviseerd, remleidingen helemaal leeg laten lopen en toen alles weer gemonteerd en je raad het al geen druk.
Heb alle banjo bouten al los gehad en daar alle lucht laten ontsnappen , er komt nu alleen vloeistof uit.
remvloeistof van onder met spuit erin gespoten totdat er alleen maar vloeistof uitkwam en ook dat heeft niet geholpen.
Als ik de remhendel inknijp komt er wel vloeistof uit de ontluchtingsnippel maar de druk is gewoon te weinig om de remcilinders naar buiten te laten komen.
Dus naar mijn mening denk ik dat de lucht eruit is, maar is de remdruk te weinig.
Gister nog even de hoofdrem cilinder uit elkaar gehad maar ook deze geeft genoeg druk en lekt nergens, dus ik weet het niet meer, misschien iemand nog een idee of gewoon naar een motorzaak brengen?? :? :? :?
 
De atmosferische druk? Als het reservoir open is heb je de luchtdruk als deze dicht is ontstaat er een onderdruk in het reservoir. Maar ik zie dat ik als rookie het tegen een veteraan opneem, dus als u zegt dat het geluk was, akkoord. ;)
Er ontstaat geen onderdruk in je reservoir. Er is onder het deksel (en boven het rubber membraan) namelijk gewoon een open verbinding met de buitenlucht.
 
Ok maar het membraam wordt wel naar beneden gezogen als er minder vloeistof instaat, althans als ik ontlucht met deksel erop en haal dan de deksel eraf dan is het membraam een soort van uitgerekt.
En als je een membraam bekijkt lijkt het net of deze bedoelt is om uit te rekken zeg maar of zit ik er helemaal naast???
Master-Cylinder-Reservoir-Diaphragm-Suzuki-GSXR1300_zpsn8r0nqsh.jpg
 
Dat is zeker bedoelt om uit te rekken want je wil niet dat er een onderdruk in het reservoir ontstaat maar tegelijkertijd dat de remvloeistof niet in contact staat met de buitenlucht.
 
Uiteindelijk de motor weg gebracht en nu weer terug en hij remt weer.
Kan wel nog steeds de remhendel redelijk ver inknijpen maar zal wel beter worden als de remmen een beetje ingesleten zijn.
Blijkbaar zaten de zuigers toch iets te vast in de seals???

Iedereen bedankt voor het meedenken en info en en hier kan wat mij betreft een slotje op.

:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan