quad project yamaha 600cc

mishaaa

MF'er
12 mei 2013
245
0
quadprojectlogo_zpsd05fd858.png


Hallo heren (en dames?),

Ik zal me even voorstellen. Ik ben misha 18jaar en studeer werktuigbouwkunde. Ik doe dit project deels samen met Justin, ook 18jaar.
Mijn hobbys zijn natuurlijk sleutelen.

Ik kreeg samen met een goede vriend van me een idee om een quad project te beginnen en er een blok onder te leggen van een motor. Ik zocht een quad die niet te duur was maar wel op kenteken (aangezien het blok meestal het duurste is van de quad). We kwamen al snel bij een chinese bami, een EGL Madmax. Genoeg ruimte voor een groot blok en zo nog een aantal dingen wat het toch gemakkelijker zal maken.
Wij dus contact op genomen en een paar dagen erna de quad (zonder blok) gaan ophalen met de aanhanger (die overigens 10cm te smal was..).



Eenmaal thuis aangekomen bedachten we, tja zonder blok kunnen we niet verder.
Nog even een foto met mij op de quad:



Dus maar eens gaan zoeken voor een motor. We kwamen uit bij een xj600 die toevallig in de buurt te koop stond.
Dus wij maar gaan kijken.




Meteen maar meegenomen en heeft justin hem nog naar huis gereden.




Specs van de motor:
600cc 4 cilinder, 6 versnellingen, 75pk luchtgekoeld. Genoeg voor een quad dus.

Even foto met motor en quad samen:



Eenmaal thuis meteen de quad en motor gestript en het blok eruit gehaald. DryFit in de quad en het paste perfectt:cheer:
Fotos zeggen meer dan woorden:









Wij natuurlijk helemaal blij omdat alles gewoon veel beter paste dan we gedacht hadden. Met name ook de benzinetank. Bij de meeste quads valt die deels in het frame, bij deze ligt die er mooi op waar door die niet in de weg ligt voor het blok, en we dus geen nieuwe hoeven te lassen. Weer een meevaller!

We zijn al veel verder, maar om alles in 1 update te gooien is saai.

Tot de volgende!
 
Laatst bewerkt:
Misschien er overheen gelezen. Maar ben je nog langs het RDW geweest met dat ding?

Wel leuk project. Zelf ook vaak aan zitten denken om zoiets te maken :D


'Helaas' ben ik al met teveel projecten bezig :D
 
Hoe gaat het rijden zelf? Voldoet ie aan de verwachtingen, ook qua remmen enz?

Jaa voldoet zeker aan zijn verwachtingen,de gezichten van mensen als je het gas open gooit als je achter ze rijdt is nog altijd het leukste.

Misschien er overheen gelezen. Maar ben je nog langs het RDW geweest met dat ding?

Wel leuk project. Zelf ook vaak aan zitten denken om zoiets te maken :D


'Helaas' ben ik al met teveel projecten bezig :D

Nee helaas nog niet, ik moet eens contact met ze op gaan nemen maar dat doe ik later pas.
 
Even een vraagje

Iemand die toevallig weet in welke volgorde de bougiekabels aangesloten moeten worden. Ik heb gezocht op het Internet maar overal staat wat anders, de een zegt 1234, de ander 1432 en de ander weer 1243.
 
Terug
Bovenaan Onderaan