De Motobliekers 11 - meer gezelligheid dan kilometers..

Vandaag dan eindelijk de eerste rit van het jaar *O* - even wat huizen kijken in leiderdorp met mn meisje *O*

En morgen de eerste tourtocht van het jaar *O*

Jullie nog plannen dit weekend ?
 
Goedemorgen!

Het begint hier af en toe wel heel rustig te worden :z

Het motorseizoen is voor mij in ieder geval weer begonnen...maw: de eerste aanpassingen zijn al weer doorgevoerd aan de GSR. De LED knippers achter hebben na 3 jaar trouwe dienst toch wat vocht binnen gekregen. Daarom overgestapt op superfelle knipperlichten (Kellermann Micro 1000 LED) + een lastonafhankelijk relais.

Daarnaast zit ik nog te wachten op wat wrapfolie kleurstalen, want er mag ook wel eens wat kleur bij. Denk eerst aan een ducati-achtige streep over de tank. Ook heb ik nog een offerte liggen voor een onderkuip / bugspoiler.

Over 2 weken vertrekt de GSR club weer richting duitsland, dit jaar toeren wij door Sauerland voor 4 dagen. Moet ook daar nog volop voorbereidingen voor treffen: er moet nog een bagagerol komen (die van Bram&Zen was ideaal, maar misschien wordt het tijd om er zelf 1 te kopen) en een headset.
 
@richard is het rondje gelukt ?
Ja voor de zekerheid nog wel een beetje in de buurt gebleven, maar toch weer 80km aan dijkjes gereden.

Wel 2 spannende momentjes gehad. Na het tanken kon ik hem zonder problemen starten, maar als ik weg wou rijden sloeg hij steeds af. Nou loopt hij stationair nog niet helemaal lekker, maar dit was toch wel raar. Na 2 pogingen kwam ik er gelukkig achter dat de standaard-beveiliging goed werkt :+

2e momentje was toen ik moest stoppen voor een wegafsluiting ivm een toertocht van een paar honderd motorfietsen. Maar ook daar kwam ik gelukkig zonder problemen weg.

Ik heb nu nogmaals een flesje reiniger besteld die ik in de tank ga gooien in de hoop dat ook de laatste cilinder onder alle omstandigheden mee gaat doen. Boven de +-6000rpm loopt hij gelukkig als vanouds, dus overal een versnelling lager dan normaal nemen en z'n 6 alleen voor 150+km/h gebruiken en er is goed mee te rijden. Dat ga ik de komende tijd dan ook zeker doen :]

Jij ook een goede toertocht gehad? Zat je toevallig in de groep waar ik op moest wachten? Die kwamen bij het pompstation tussen Vuren-Leerdam het Lingebos uit en gingen voor Asperen weer de polder in.
 
@richard117 :+ nee had een ritje over de lek en waaldijk.. alleen nu last van een err-1 op het display wat inhoud dat de data niet of niet goed wordt ontvangen, met als resultaat 2 tellers op nul en temp in de hoek. En dat terwijl het blok wel gewoon loopt en niet stil staat :9

Dus nu de FJR maar uit elkaar aan het halen op zoek naar een slecht contact. Heb er al wel een gevonden, die was groen uitgeslagen, maar helaas was dat niet het probleem. Vrolijk verder zoeken dus :+ - al heb ik deze week niet zoveel tijd, aangezien we op mn werk aan het verhuizen zijn *O* - eindelijk ruimte :Y

@kiwi Sauerland is altijd leuk :Y ( zolang het niet regent :P )
 
IK heb vandaag ook weer eens gereden. :]
Ik heb mijn oude motor van 17 jaar geleden weer terug.
Alvast geërfd van mijn schoonvader die is nl gestopt met rijden.
Het is gewoon weer genieten op die oude GS500.
Druk op de knop en lopen, je kan ermee gooien en smijten.
 
Eerste woon-werk ritje heb ik ook weer gehad *O*
Wat een verschil met vorig jaar, toen ben ik niet verder gekomen dan 300m duwen. Nu staat de teller al op 150km rijden _O-
 
Gs500.E.. daar ben ik ook ooit op begonnen.. 25KW _O- :+

de fjr van voor naar tot (bijna achter) de ecu/mcu alle connectoren nagekeken en slechts 1 slecht contactje gevonden. Massa kabel lijkt er goed uit te zien (heeft ie een fabrieks mod voor gehad). Dus het wordt waarschijnlijk toch expert werk - aka de dealert - :9
 
GS500E was ook mijn eerste wegmotor. Wel vol vermogen (35 KW) .
Deze GS500E is mijn oude motor die heb ik weer terug.

En de Yamaha loopt ook weer .
Deze week 2 keer met de Yamaha naar het werk geweest.
Vandaag ga ik met de Suzuki, want mijn nieuwe kentekenplaat is eindelijk binnen en gemonteerd
 
had het bijna opgegeven en haar naar de dealert gebracht, maar toch afgelopen week nog een avondje zitten meten en een breukje gevonden in een, volgens het schema, logische draad.

Nu mezelf getrakteerd op een betere multimeter (dan 1 van de gamma) en een 20-tal , het was even een uurtje googlen maar toch de connector gevonden, sumitomo hm female stekkers besteld via E-bay uit de UK :9
 
klopt, want ook zij moeten echt gaan zoeken.. - als het goed is - hebben ze er meer ervaring mee. En wellicht betere apparatuur. Maar het demonteren van al het kuipwerk is al een hele klus - vond ik :+
 
Zo, weer terug van het jaarlijkse GSR tripje in Duitsland. Na Eiffel en Moezel, was het dit jaar tijd voor Sauerland. Het zag er van tevoren niet rooskleurig uit qua weer (sneeuw :o ) maar eenmaal daar viel het toch behoorlijk mee. Eerste twee dagen volop zon, derde dag koud maar droog...maar de terugreis was iets minder leuk: Natte sneeuw, hagel, regen en kou.

In totaal 1009km gemaakt met z'n 8en. Helaas moest na dag 1 er iemand afhaken (was met auto, lekke koppakking).

iwmddc.jpg


kd8n6h.jpg


eknthz.jpg


1j20p3.jpg
 
Lekker weertje daar Richard.
En je moet naar huis.

Als het rijden daar maar lekker was.
Was inderdaad heerlijk rijden daar. Weer prachtige bochtige wegen gevonden. En voldoende terrasjes aangedaan :9

Die terugweg was inderdaad verstand op nul en gewoon gaan. Had een t-shirt + thermoshirt + polo + textieljas + binnenvoering aan...maar mijn motoroutfit is echt niet voorbereid op dit soort temperaturen.
 
Vanmiddag weer een rondje gereden met een koper voor de Diversion.
Koper vond hem heerlijk rijden .
De Diversion heeft zichzelf dus verkocht.

Dus mij zie je voortaan op een 2 cilinder.

ronk 21 jaar geleden op de Suzuki GS500E
Met nog haar op zijn knar _O- _O- En rechte vingers zie ik nu _O- _O- _O- _O-
full


Zelfde motor 21 jaar later met een nieuwe tank

full
 
Laatst bewerkt:
Ik zie wel meer verschillen Ron, zoals de velgen (zwart ipv wit), de bestickering van de achterkuip (geen rood meer), de koplamp (geen chrome meer) en de duo-greep (zilver ipv zwart).
 
Laatst bewerkt:
Het brengt wel nostalgie naar boven...dit was mijn eerste motor (al weer 12 jaar geleden). Ook een GS500E dus. Volgens mij had Francois er ook 1, maar dan met vlammen op de uitlaat.

Hoe rijdt het in verhouding tot de Div? Ging er altijd van uit dat ze redelijk vergelijkbaar waren, ondanks 100cc en 2cil verschil.
full
 
Als we dan toch met GS'jes aan het smijten zijn, hier die van mij:

IMG_4436.jpg


Maar een GS is niet met een Div te vergelijken. Een GS is veel kleiner en lichter, een Div is in vergelijking daar mee een grote bonk ijzer. Maar heeft daardoor wel iets meer comfort.

Voor mijn Fazer is er slecht nieuws. Na een paar ritjes waarin ze steeds beter ging lopen besloot ze vorige week spontaan tijdens een paar dagen stil staan weer wat benzine uit te spugen.
Dus er is nu toch maar een revisieset voor de carburateurs onderweg. Ik had gehoopt dat het met alleen reinigen wel goedkoop goed zou komen, maar dat was dus niet voldoende. Filters, verse olie en nieuwe remblokken liggen ook al klaar, dus dan kan dat binnenkort ook gedaan worden en dan hoop ik toch wel dat ik echt klaar ben om weer lekker te gaan rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan