XJR topic #9

Status
Niet open voor verdere reacties.

mogas

MF veteraan
In memoriam
22 jun 2004
8.891
428
Spijkenisse
#8 zat weer op 100 paginas en dus hier #9

Dit topic is bedoeld voor iedere XJRrijder of geinterreseerde

de vorige topics kun je vinden op
XJR-lijst op MF
XJR topic op M-F part two.
XJR Topic deel 3
XJR Topic deel 4
XJR topic nr 5
XJR Topic Nr 6
Het XJR Topic # 7
Motor-Forum

full



Wil je nu een XJR kopen dan hier wat tips
Hoe ziet het ding eruit ? Je ziet meestal aan de looks v/d brommert wel hoe ie onderhouden is
Aantal KMs maakt niet zo heel veel uit ,Blok is redelijk bulletproof
De klepdekselpakking soms wil lekken. Mocht je deze moeten vervangen gebruik dan een originele Yamaha pakking. Imitaties hebben geen beste reputatie
Een slippende koppeling bij een KOUD blok hoeft niet verontrustend te zijn.
En de slippende koppeling kan met een zgn. barnett koppeling verholpen worden.
Aan de linkerkant zit onderin het blok de koppelingspomp
Haal er ff een vinger onderdoor ,Is ie nat dan moet ie gereviseerd worden
Neem daarvoor net als voor de klepdeksel de originele yamaha onderdelen
Verder de collector onder het blok even goed bekijken, die kan soms wel eens aan de krokante kant zijn.
En kijk even goed naar de inlaatrubbers. Deze willen nog wel eens uit drogen en daardoor valse lucht door de haarscheurtjes zuigen.

Hieronder wat kleuren en jaartallen van de XJR



Meer info over de verschillend XJR types Yamaha Motor

Yamaha XJR - Wikipedia


Ab Thijssen



ARTC155



Bazza



Beresteef



Biker59



BOaz



Charlie Fox






Drs Rob

66zRThM.jpg


Fast Friend

I397DG9.jpg


Iceshade



ItsmeA3



John-Ta



Jos Raak








Juliet Whiskey



Lasmoat



Mark Schoof




Marceldp



Matn

KxPJbox.jpg


Mausl

b25WG5f.jpg


Mogas




Paco-b

BTNSVnE.jpg


Raoul



Ray3446



RED XJR RIDER

HXoCkCC.jpg


Robberobbe

7RlHqT7.jpg


Rotboer

Wp0gT3H.jpg


Rupert87



RVWXJR1300



Senna46



Simsonleeuw



tdmrat



Technieker



Traumaxx

QmtYDu5.jpg


Tu-enter-



Voldoor



Volume



Vonketrekker



Wilholm68

DOx9SZE.jpg


WinstonWolff

j19ZTYI.jpg


xjr1963


 
Laatst bewerkt:
Dan zal ik de eerste vraag wel stellen.
Het gaat over het monteren van de voorvork.
Wat is de beste manier om de voorvork te monteren, zodat alles netjes recht staat?. Ik lees nl verschillende dingen. Van eerst voorwiel vast dan onderste kroonplaat dan bovenste. Tot ook nog tussendoor inveren.
 
Dan zal ik de eerste vraag wel stellen.
Het gaat over het monteren van de voorvork.
Wat is de beste manier om de voorvork te monteren, zodat alles netjes recht staat?. Ik lees nl verschillende dingen. Van eerst voorwiel vast dan onderste kroonplaat dan bovenste. Tot ook nog tussendoor inveren.
Bovenste kroonplaat vast. Onderste en de wielas fixering los. Een keer hard inveren en dan handvast zetten.
Vooral de onderste kroonplaat moet niet zo vast. Je kan het controleren, als je zonder de rem vast te houden de voorvork makkelijk kan laten veren, dan staat alles goed.
 
Laatst bewerkt:
hallo allemaal

lees ook weer lekker mee.

mooie fotos jongens. blijft toch mooi he zo'n XJR :)

op naar het echt mooie weer en berg weggetjes.

gr
 
Bovenste kroonplaat vast. Onderste en de wielas fixering los. Een keer hard inveren en dan handvast zetten.
Vooral de onderste kroonplaat moet niet zo vast. Je kan het controleren, als je zonder de rem vast te houden de voorvork makkelijk kan laten veren, dan staat alles goed.


gewoon even uit sleutel interesses, hoe zet je onderste kroonplaat niet te vast, die zit toch in een lager en boven in een grote moer vast, dat moet toch altijd los zitten anders stuurt het zo lastig of draai je alles gewoon handvast aan.
dat de bovenste los zit tov de onderste kan wel. of begrijp ik het verkeerd. En dat inveren en dan vast zetten is een mooie manier, deze kende ik nog niet

gr
 
gewoon even uit sleutel interesses, hoe zet je onderste kroonplaat niet te vast, die zit toch in een lager en boven in een grote moer vast, dat moet toch altijd los zitten anders stuurt het zo lastig of draai je alles gewoon handvast aan.
dat de bovenste los zit tov de onderste kan wel. of begrijp ik het verkeerd. En dat inveren en dan vast zetten is een mooie manier, deze kende ik nog niet

gr

Volgens mij heb jij het nu over het balhoofd en zij over de vorkpoten...
 
ik las op de laatste pagina nog wat posts over bagagerekjes van H&B en zwarte Bagster tanktassen,
deze heb ik beide in de aanbieding,

zwarte Bagster tankhoes 50 euro
H&B kofferrrek, nieuw, 100 euro. (Geen koffers).

Ook een GIVI rek kompleet met zijkoffers (ovale model) voor 200 euro
krijg je hoekig model topkoffer erbij.


gr. Jos
 
Mogas jij hebt toch ook ABM rem-schakelsetje? Ik heb 2e hands wat gekocht zonder montage handleiding. Moet ik nog ergens op letten of kan een kind de was doen zeg maar?
 
Mogas jij hebt toch ook ABM rem-schakelsetje? Ik heb 2e hands wat gekocht zonder montage handleiding. Moet ik nog ergens op letten of kan een kind de was doen zeg maar?

Klopt ,Zat bij mij ook niks bij ,Als het set in elkaar zit heb je weinig problemen
Kun je het er zo op zetten ,je rempotje komt iets anders te zitten
Moet je even opletten dat het slangetje niet dubbel vouwt en je geen remdruk op je achterrem hebt
Ik spreek uit ervaring O-) :(

full
 
Laatst bewerkt:
Zal wel ff wennen zijn want je komt met je voetjes wel ietsje hoger te zitten
Kun je ook platter door de bochten :+

full
 
Bedankt! Ben benieuwd. Zit bij mij ook ander rempotje bij zag ik. Gezien de weerberichten mogelijk een Koningsdag klusje. Moet eerlijk zeggen dat ik het gewoon mooi vind staan. Grondspeling, of gebrek daaraan, had ik (nog?) geen last van.
 
Bedankt! Ben benieuwd. Zit bij mij ook ander rempotje bij zag ik. Gezien de weerberichten mogelijk een Koningsdag klusje. Moet eerlijk zeggen dat ik het gewoon mooi vind staan. Grondspeling, of gebrek daaraan, had ik (nog?) geen last van.


Ik heb vrij lange benen en moest echt wel ff wennen aan die hogere steps
Heb het af en toe nog wel eens als ik na de winterperiode opstap
Maar ben er snel weer aan gewend :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan