Het Super Tenere 1200 topic

Ik overweeg een Super Ténéré, budget rond de 10k, dus het wordt een van de eerste modellen.
Zijn er nog plus of min punten waar je rekening mee moet houden? Afgezien van de standaard dingen uiteraard :)

Ik rij een ST uit 2012. De nieuwere modellen hebben een andere display unit, mooiere knipperlichten en de motor schijnt iets beter te lopen. Ik ben echter helemaal blij mijn "oude" ST dus kopen!

Mijn opvallende zaken,
* (indien aanwezig) de zadelverwarming kan met een modificatie van 5 minuten op de juiste temperatuur worden gezet
* Mijn koppelingsdeksel is vanwege een klein lekje onder garantie vervangen. Dit is een bekend probleem met bijbehorende modificatie. Controleer dus of de modificatie is gedaan, of dat je geen lekkage hebt.
* Orginele accu van 12A is vervangen voor 14A. Hij start nu beter in de winter

Succes!
 
Ja, + en - zijn er altijd, weet niet waar je hiervoor op reed, ik zou zeggen ervaar het , het is een perfecte reismotor. Ik kom van een r1 af, en rij nu 1 seizoen op de tenere (13000km), tis ff aanpassen, het bevalt mij super (tenere). Nog 1 tip, koop een tenere met koffers.


Ik overweeg een Super Ténéré, budget rond de 10k, dus het wordt een van de eerste modellen.
Zijn er nog plus of min punten waar je rekening mee moet houden? Afgezien van de standaard dingen uiteraard :)
 
Oh ja, dat is nog wel een klein dingetje. Je hebt geen ruimte onder het zadel voor spullen als een slot of reserve handschoenen. Maar bij dit soort motoren horen natuurlijk koffers!

Ik heb trouwens jaren met topkoffers en roltassen gereden. Met mijn ST rij ik voor het eerst met zijkoffers. Briljant!!!

Makkelijk spullen erin en eruit. Altijd ontzettend veel bagageruimte bij de hand voor boodschappen, werkspullen, sporttas enz. En het staat nog stoer ook *O* *O* *O*
 
Oh ja, dat is nog wel een klein dingetje. Je hebt geen ruimte onder het zadel voor spullen als een slot of reserve handschoenen. Maar bij dit soort motoren horen natuurlijk koffers!

Ik heb trouwens jaren met topkoffers en roltassen gereden. Met mijn ST rij ik voor het eerst met zijkoffers. Briljant!!!

Makkelijk spullen erin en eruit. Altijd ontzettend veel bagageruimte bij de hand voor boodschappen, werkspullen, sporttas enz. En het staat nog stoer ook *O* *O* *O*
toen ik nog woon-werk met de motor deed (ben nu trapfietser) ben ik afgestapt van de zijkoffers,
het klopt dat je daar een massa spullen in kwijt kan, maar voor filefilteren is een topkoffer handiger.

maar ik zou ook zeggen: koop een motor met koffers(set)

(ik rij een GS, maar die bouwen ook niet te breed op de zijkoffers)
 
Sinds deze week mijn XT660X ingeruild voor een Tenere van een jaartje oud

full
 
Vandaag de TKC 70's op de motor gezet, zo met het eerste korte testritje geen grote rijverscnhillen met de battlewing.
Zodra er wat meer km's op staan zal ik er meer over kunnen zeggen.

 
Hallo iedereen, ik rij nu hayabusa en ga daar binnenkort mee door Spanje touren voor 2 weken maar wil volgend jaar toch gaan kijken voor een tenere, of de hayabusa vervangen wordt of erbij blijft weet ik nog niet. Wil volgend jaar n maandje naar t oosten en noorden rijden en denk dat de tenere daar net iets handiger voor is. Heb met mijzelf afgesproken dat ik in Augustus ga proefrijden want eerder kan ik m toch niet betalen en dan kan ik er nog niet hopeloos verliefd op worden mocht dat gebeuren :-)
 
Hallo iedereen, ik rij nu hayabusa en ga daar binnenkort mee door Spanje touren voor 2 weken maar wil volgend jaar toch gaan kijken voor een tenere, of de hayabusa vervangen wordt of erbij blijft weet ik nog niet. Wil volgend jaar n maandje naar t oosten en noorden rijden en denk dat de tenere daar net iets handiger voor is. Heb met mijzelf afgesproken dat ik in Augustus ga proefrijden want eerder kan ik m toch niet betalen en dan kan ik er nog niet hopeloos verliefd op worden mocht dat gebeuren :-)

Fijne vakantie :W
 
Ik ben sinds 2 maanden ook trotse eigenaar van een ST :)
Nog maar weinig gereden maar komende week een lang weekend Sauerland, en later dit jaar naar Noorwegen :P

Deze is de mijne:
full
 
Die valbeugels en mistlampen staan um erg goed!
Zijn dat die lampen met 3 standen, of gewoon aan/uit?

Ruitje is nooit heel fraai, maar wel heel fijn *D


Ja, die 3 standen is niet ideaal, maar het licht valt me niet tegen. Het model lamp vond ik wel mooi, dus ik dacht als die 3 standen niet werkt sloop ik het ledprintje eruit en zet er een andere powerled in. Maar het werkt dus voorlopig laat ik het zo.
Ruitje kan ik eraf halen, maar de turbulentie met de standaardruit is een vreselijke herrie. En met een grotere vervangende ruit ben ik de sticker kwijt ;)
 
Vorige week heb ik mijn XTZ660 Tenere ingeruild voor een nieuwe XT1200Z explorer

Ik deed hetzelfde. Absoluut geen spijt van, maar de 660 blijft een toppertje...


Ik rij nu een maandje met de Bridgestone A40's, geven een goede indruk.
Het originele ruitje heb ik vervangen door een Givi Airflow, ziet er misschien niet uit, maar het werkt wel.
 
Sinds deze week mijn XT660X ingeruild voor een Tenere van een jaartje oud

[afbeelding]

Mooie Worldcrosser, als mijn GS er uit gaat wil exact dit model! Twee jaar geleden getwijfeld tussen deze en de GS, ook hier nog gepost toen.... Maar de Worldcrosser blijft in mijn kop zitten... :Y
 
Hoi,

Ik lees al een tijdje mee. Heb zelf een sinds augustus vorig jaar (2015) een S10. Ik ben de eerste eigenaar; het was een demo-fiets van de dealer. Toen ik hem kocht had ie 3000km gelopen. Inmiddels +/- 11000.

Om iedereen wat op te vrolijken; hier onder een zomers plaatje van een aantal weken geleden 8-)

full
 
Laatst bewerkt:
Iemand wel eens last van tikken in het balhoofd bij draaien van het stuur? Wat zou dat kunnen zijn? Is steeds op dezelfde plek.
 
Terug
Bovenaan Onderaan