Honda Vision 110 (2011)

Eh, is van 80/90 naar 90/90 he, andersom ;)

De Vision bevalt nog steeds, al bijna 40.000 km op de teller :]

En ruis in het achterwiel?


Idd je teller zal minder snel gaan aangeven.
Hier zijn rekenmodellen voor te vinden.
Weet je je huidige teller afwijking?
Zal het eens proberen uit te rekenen
 
Laatst bewerkt:
Zo goed als het lukt om het verschil uit te rekenen kom ik uit op een verschil van 2 km bij 90 km/u .
Dus je teller zal met de 90/90 band 2 km/u lager aangeven op je teller bij 90 km/u.
 
Ging me meer om de rij-eigenschappen dan tellerafwijking met een 90/90 voorband.

Maar monteer wel een 80/90, zit ik zeker veilig ;)
 
Gisteren de Vision even een beurtje gegeven.

Km stand is nu bijna 40.000

Laatste grote beurt bij een dealer is 12.000 km geleden, tussentijds een keer olie ververst.

Remschijf en blokken waren aan vervanging toe, deze dus nieuw gemonteerd.

Olie vervangen en het oliefiltertje uitgeblazen.

Nieuw luchtfilter gemonteerd, de oude was dringend aan vervanging toe.

Kleppen gecheckt, hoefden eigen niet gesteld te worden.
Norm is 0.16mm voor zowel in- en uitlaatklep met 0.02 marge.
De inlaatklep zat op 0.17 en de uitlaatklep op ca 0.14 dus ruim binnen de marge.
Toch de uitlaatklep maar weer even op 0.16 gezet.

Nu nog nieuwe bandjes en nieuwe bougie :Y
 
Laatst bewerkt:
Heb naast mijn suzuki bandit 1200 ook sinds een paar maanden een vision 110. Lekker licht en zuinig voor woon/werkverkeer en om af en toe iets in de stad op te halen. Met een hoog fabri windscherm echt relaxt uit de wind rijden met vizier omhoog en superhandig te plaatsen in de fietsenstalling 😃👍
Heb hiervoor meerdere motorscooters gehad die veel harder gingen (lead, sportcity 300, dylan 150, Sixteen 150, scarabeo 125) maar de vision voldoet voor mij het beste op 60 en 80 kilometerwegen (snelweg is GEEN optie) ook door zijn superlichte gewicht

Zie dat iemand er al 40000 km mee heeft gereden!! Dat geeft wel vertrouwen om er mee verder te rijden. De mijne heeft nog slechts 4000 km
 
Ik heb even een vraag over de voorremmen. Horen er standaard anti trilplaatjes op de remblokken?
Ik heb de remblokken laten vervangen, maar ze lopen enorm aan een piepen ook heel erg.
Kan het zijn dat ze iets vergeten zijn te monteren, of zullen het gewoon kl*te blokken zijn?
 
Ik heb even een vraag over de voorremmen. Horen er standaard anti trilplaatjes op de remblokken?
Ik heb de remblokken laten vervangen, maar ze lopen enorm aan een piepen ook heel erg.
Kan het zijn dat ze iets vergeten zijn te monteren, of zullen het gewoon kl*te blokken zijn?
Geen idee, heb ze vorige week vervangen maar niks geks tegengekomen.
Misschien nog even inremmen?
 
Geen idee, heb ze vorige week vervangen maar niks geks tegengekomen.
Misschien nog even inremmen?

Zitten er al enkele honderden km onder... zal gewoon bagger zijn. Originele blokken besteld dus die zal ik van de week ophalen.
Was gewoon even benieuwd of er anti piep plaatjes op hoorden.
 
Gewoon eventjes de boel opnieuw uit elkaar halen, rem cilinders, geleide pennen en rubbers goed schoon en gangbaar maken en invetten met silicone vet.
Remblokken aan de achterkant een likkie kopervet op de plaatsen waar remblokken de remklauw en de remcilinders raken.
Wil je nauwkeurig de plekjes weten waar je kopervet op moet smeren, pak dan je oude remblokken en kijk op de achterkant van die remblokken waar de aanraak plekken duidelijk zichtbaar zijn in de vorm van lichte slijtage plekjes.

Inrijden van de remblokken geld alleen voor de zijde die tegen de remschijf zit.
En is dus niet nodig om de remklauw gangbaar te maken of piepen op te lossen!

Zaken zoals soepel gangbaar lopen en niet piepen zijn met het geen boven omschreven per direct opgelost, en staat 100% los van slechte of goeie kwaliteit remblokken.
Behalve als er iemand aan heeft staan werken die niet over voldoende kwaliteiten beschikt om dit klusje fatsoenlijk uit te voeren, wat mogelijk bij jou het geval is?

Honda Vision 3 cilinder voorrem
image.php


Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Jan, dank je wel.
Ik ga ze nu zelf monteren en alles schoonmaken. Daar hebben zij inderdaad niets aan gedaan.
Ik heb begrepen dat Lithiumvet achterop de remblokken beter is dan kopervet?

Jan, waar heb jij die exploded view tekening gevonden? Ik zoek namelijk dergelijke tekeningen van de gehele scooter, maar heb ze niet kunnen vinden.


Andere vraag: een ruizend versleten-lager-achtig-geluid bij het achterwiel/carter vandaan? Is dat een bepaald, bekend lager dat nog wel eens vervangen dient te worden? Of is het gewoon een kwestie van alles uitproberen?
 
Ik denk dat je het verkeert hebt begrepen aangaande lithiumvet?

Je hebt voor remblokken een "Antiseize pasta" nodig
Antiseize pasta gebruik je bij hoge temperaturen en extreme drukken.

Ik ben zelf iemand die juist alle soorten vetten gebruikt, waarbij sinds enkele jaren keramisch vet voor mij 'DE' vervanger is voor kopervet, echter is er nog steeds een plekje op de brommert die ik niet in het keramisch vet zet maar juist in koper-vet wil behouden.
En dat wil ik graag zo houden, dit o.a vanuit esthetica, wit keramisch vet zie je immers veel te makkelijk zitten terwijl kopervet qua kleur niet opvalt, daarnaast is kopervet net wat dikker/vetter.
Overigens heeft keramisch vet dus ook de Antiseize eigenschappen zoals kopervet.

Voor de rest ga ik er voor nu maar even niet te ver op in want er zijn ook legio blokken die geen koper-vet gebruiken, daarnaast bestaan er ook nog zogenaamde rubber shims ter vervanging van antizeis pasta

Ik gebruik lithium-vet voornamelijk voor en op kogellagers, assen en scharnier punten etc. maar niet op de achterkanten van remblokken.

Waar jij hoogstwaarschijnlijk mee in de war zit is dat er wel eens in plaats van silicone vet, lithium-vet op de geleidepennen wordt gesmeerd, dat kan namelijk eventueel ook, doch schrijft elk wphb silicone-vet voor ,zie b.v. daarvoor het logootje met de letter 'S' op het screenshot.

Als jij het zo hebt begrepen dan mag je het mij wel even uitleggen, of een verwijzende url geven zodat ik dat even kan bekijken, om daar op terug te komen.

ik zou zeggen koop wat koper-vet en bij de Action 2 spuitbussen remmen-reiniger á 1,50 per stuk, en GO.

Verwijder de remblokken en pomp dan de rem nog voorzichtig iets op zodat de remcilinders net nog iets verder naar buiten komen, en spuit het zaakje dan overdreven veel en goed in met remmen reiniger.
Dan alles goed schoon maken evt. met perslucht, maar met poetslappen en tissues kan ook.

Kijk vervolgens of de glij-pennen gangbaar zijn, zo niet even los halen, en kijken of er geen corrosie op de glij pennen zit, zit die er op dan even met een fijn schuurpapiertje ± P180 of waterproof P120 de geleiden pennen opzuiveren en in smeren met silicone-vet, en heb je dat niet en je hebt alleen lithium-vet dan met lithium-vet.
Bij montage van nieuwe remblokken wel altijd eerst je rempot deksel, kapje en rubber van je rem olie reservoir verwijderen vervolgens pas je nieuwe remblokken installeren.
Mogelijk moet je ook als laatste ook nog even je rem systeem ontluchten of in iedergeval controleren op luchtbelletjes.

Tip:
het aller aller eerste wat je dient los te halen nog voordat je begint met iets anders is de remblokken lock-pen.
Die zit vaak behoorlijk vast door invreten van weers-invloeden.

Mogelijk zit hij bij jou nu niet zo gek vast omdat het zaakje onlangs is los geweest?

Bij montage doe je een likkie keramisch-vet of koper-vet op de schroefdraad en pen.

Zie screenshot hier onder voor de remblokken lock-pen

image.php



Mijn gemaakte 'eploded-view' screenshot is van het WPHB t.b.v. "honda-vision-nsc-50-wh"
Dat is nagenoeg de zelfde brommer als dat jij hebt.
Alles komt overeen zoals b.v. de aanhaalkoppels etc.
Ook met de trommelrem achter, CVT + eind transmissie etc.
Ik meen zelfs te herinneren dat er ook een combineert remmen systeem op zit, heb jij dat ook?

Het is helaas een Duits van papier af in ge-scant exemplaar,
ik had liever een vol Engels pdf gehad.

Het bestand is maar liefst 225mb groot en dat is me net even te veel om voor jou te gaan uploaden naar mijn Googledrive.
Je kunt zelf even proberen door te google op:
"honda vision workshop service manual"
Waarbij ik dus de opmerking plaats dat bij gebrek aan 110cc je ook de 50cc versie kunt gebruiken.

Voor het ruizend versleten-lager-achtig-geluid zal ik later vandaag wat voor je screenshotten met text zodat je weet waar je naar moet gaan kijken om dingen uit te sluiten.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Jan, bedankt voor je uitleg.
Het zal dan om keramisch vet zijn gegaan. Iets van de klok horen luiden.....

Remmenreiniger en kopervet zijn al in huis. Het uit elkaar halen van de remmen gaat ook lukken. Ik heb ze bij de VFR ook zelf vervangen. Ik baal er alleen van dat je blijkbaar niets kunt uitbesteden.
Hij heeft dual brake inderdaad.

Ik ben benieuwd naar het lager....
Ik wil de scooter te koop zetten en hij moet gewoon spik en span zijn.

Bedankt alvast voor alle hulp.
 
Jan, bedankt voor je uitleg.
Het zal dan om keramisch vet zijn gegaan. Iets van de klok horen luiden.....


Okay dat vermoeden had ik al,
maar wil niet te arrogant over komen en direct zeggen dat dat kolder is ;)
Daarnaast geld dus wat mij betreft ook nog het volgende:

Ik ben zelf iemand die juist alle soorten vetten gebruikt, waarbij sinds enkele jaren keramisch vet voor mij 'DE' vervanger is voor koper-vet, echter is er nog steeds een plekje op de brommert die ik niet in het keramisch vet zet maar juist in koper-vet wil behouden.
En dat wil ik graag zo houden, dit o.a vanuit esthetica, wit keramisch vet zie je immers veel te makkelijk zitten terwijl koper-vet qua kleur niet opvalt, daarnaast is koper-vet net wat dikker/vetter als keramisch vet dus blijft nog beter op zijn plek zitten.
Overigens heeft keramisch vet dus ook de 'Antiseize eigenschappen' zoals kopervet.

Probeer daarnaast subtiel met vet om te gaan, en het schoon te verwerken, te veel vet is nooit goed want het trekt ook vuil aan, verwijder dan ook altijd overtollig vet en probeer het intelligent aan te brengen op alleen de precieze plekjes waar het moet zitten.
Dus niet je hele remblokken aan de achterkant in pappen, maar ter controle de oude blokken erbij pakken en kijken waar de slijtplekken aan de achterkant zitten.


Later op de dag even meer over uitbouwen CVT ter controle/uitsluiten van de diverse lagers tussen achterste half-poelies en eind overbrenging naar achterwiel.
Vooruit wel zelf even controleren of het niet gewoonweg simpel je uitlaat, achter spatboard, luchtfilter of hugger of iets dergelijks is wat staat te resoneren.
Als je dat eerst kan uitsluiten kan de lager controle plaatsvinden.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Eigenaardig trouwens dat je dat ding nergens tegenkomt op de wel bekenden Nederlandse onderdelen webshops zoals
Motorcycle Parts From Europe’s Number 1 - MSP en Honda Motorcycle Parts, Kawasaki, Suzuki and Yamaha Motorcycle Parts - ATV, Classic Bike, Dirt Bike Parts :?

Ik kan dus geen "VISION 110 (NSC110 WH) 2011" vinden als dat hem is tenminste?
En met een vergelijkbaar nr. "Vision 110 (NSC110 JF31) 2011" ook niks, ook niet op andere bouwjaren.
110cc modellen lijkt sowieso lastig terwijl die dingen volgens mijn bronnen wel degelijk zijn verkocht in NL.

Wel vindt ik makkelijk de 50cc versie zoals uit het wphb
Honda NSC502WH 2013 Spare Parts - MSP

Maar dat gaat dan ook al niet helemaal voor alle onderdelen van een leien dakje, poelie naaldlager lukt b.v. wel, maar eindoverbrenging/transmissie delen lijkt lastig?

Van de meeste gangbare scooters heb ik naast wphb ook altijd een "part-list", en dan gebruik ik die onderdeel codes om op te googelen maar dat kan nu ook niet omdat er geen part list beschikbaar is.

Wat gangbare universele rommel, delen en b.v. seals en dergelijke is wel te vinden maar daar ga ik niet voor!

Hoe zit dat eigenlijk :?
Want als ik het niet kan vinden dan is dat vreemd.
Los gezien van de dealert, waar kopen jullie de onderdelen dan :?



mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Jan,

er is inderdaad weinig over te vinden. NSC110 is wel de juiste modelbenaming.
Hij is door Motoport geleverd. Ik weet niet of zij de enige waren die hem leverden.

Ik bestel mijn onderdelen bij een lokale brommerboer. Zij doen ook wel wat met lichte motorscooters. De onderdelenlevering binnen Honda is veranderd. Ik geloof dat ze eerst een leverancier voor NL hadden en dat dat nu Benelux is geworden. Daardoor laten sommige onderdelen wel op zich wachten en sommige onderdelen veranderen in ene van artikelnummer. Zo moest ik laatst heel lang wachten op een telleraandrijver en toen bleek het artikelnummer gewijzigd te zijn...

Veel onderdelen zijn ook gelijk aan de 50cc versie. Wat betreft de aandrijving ben ik daar niet zeker van.

Ik ga binnenkort wel kijken naar het ruisende geluid achter. Het is in ieder geval geen resonantie o.i.d. Dat heb ik al gecontroleerd.
 
Ik dacht al zoiets want ik kan normaal alles vinden en ook bestellen maakt niet uit in welke uithoek van de wereld, uiteraard bij voorkeur wel om de hoek ;)

Ik was wat aan het uitzoeken over welk Honda nr. de lagers hadden van de achterpoelie en die van de eindoverbrenging/transmissie.
heb dat wel allemaal gevonden met part nummers erbij maar het is niet zo 1,2,3 te bestellen, en idd sommige parts hebben dubbele en/of vernieuwde nummers zoals:
Dubbelzijdig gesloten lager in achterpoelie
BEARING, RADIAL BALL, 690
91002GA7702 maar deze kan/mag ook: 91002GA7701 (€ 12.89)


Frappante is dat ze wel makkelijk de naaldlager voor de achterpoelie kunnen leveren en niet alle andere gewone lagers, terwijl ik die normaal gewoon ongeacht merk kan bestellen.

Een voordeel is wel dat je alle gewone gangbare lagers lekker ook om de hoek bij Brammer kunt halen, dit met uitzondering van de naaldlager in de achterpoelie, maar goed die hebben ze dan weer wel bij de NL webshops.

Ik heb nog een uitgebreid schemaatje met screenshots etc. voor je gemaakt zodat je structureel kunt gaan checken waar eventueel het geluid vandaan komt.
Ik heb het opgeslagen op mijn computer, ik zal het vanavond hier voor je neer plempen want ik zit nu op mijn phono.

De vario en koppeling ben ik ook wel benieuwd naar, als er verschil in zit dan is dat waarschijnlijk minimaal.
Zo ben ik ook benieuwd of er in een 110cc net als in de brommers ook een Bendix zit.
Maar komt goed want ik heb alles op papier voor je staan en dan horen we van jou wel of het overeen komt.

mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd of dit een beetje aansluit met wat jij tegenkomt.

Benodigd gereedschap:
vario blokkeer tool om via de tanden op de voorste poelie de aandrijving te blokkeren, zodat jij de vario moer kan lossen.

Blokkeren doe je met b.v. de volgende vario blokeer tool:
>deze<
Zelf iets bedenken om simpel de voorste poelie te blokkeren mag natuurlijk ook.

De 2 uiteinden van de vario-blokkeer-tang zet je op de vertanding van de voorste poelie en je kunt vervolgens de vario moer lossen.
Hoe je de moer van het koppelingshuis los haalt moet je zelf maar even bekijken ik doe dat altijd met de luchttool, en heb dus geen ervaring met ander gereedschap.
Maar wat je wel vaak tegenkomt is dat ze er een spanband omheen zetten, zie deze foto
Heb wel een andere tip:
Probeer je achterwiel te blokkeren met een houten balk door de spaken en houd de remhendel max. ingedrukt, verwijder dan de moer van het variohuis.
Extra opmerking:
Er is eventueel een kleine mogelijkheid dat juist het wphb met het geen ik hier boven heb uitgelegd afwijkt bij 110cc, en dat dus alleen de 50cc een bendix systeem heeft.
dat horen we dan wel weer van jou, want op dat moment gebruik je waarschijnlijk beter een vario-blokkeertool van een ander type zoals: namelijk deze

Begin:
Zet scooter op middenbok, en demonteer de CVT deksel.
image.php


Controleer dan eerst de lager die achterin in de zo juist gedemonteerde 'CVT deksel' zit.
Normaliter zou ik nu ter uitsluiting opmerken: "Start de scooter en check of het geluid nu zonder deksel verdwenen is" Maar jij kunt jou scooter nu niet starten omdat het waarschijnlijk een systeem met bendix is?

image.php


Je kunt nu trouwens ook voor in de CVT deksel een soort van afscherm kapje zien zitten wat volgens mij alleen voorkomt bij scooters met een bendix, en dat zijn eigenlijk alleen maar 50cc en mogelijk een enkel 110cc exemplaar?
Zie daarvoor het eerst volgende screenshot hieronder

Bendix mechanisme afschermkap in CVT deksel, alleen in 50cc ?
image.php

Alhoewel ik eigenlijk zeker weet dat er niets mis mee is met alles achter dat kapje, check je daar wel even een eventueel aanwezig mechanisme en op vet gehalte.
Het kapje zit met 5 schroefjes/boutjes vast in de deksel met 3 N-m.
Heb je geen bendix syteem dan zit het kapje ook niet in de deksel!

Vervolgens ga je verder en demonteer je uit de cvt-kast zelf de voorste poelie en dan de bendix.
Dan als laatste verwijder je nog even de moer die op het koppelingshuis zit.

Nu kun je aan voorzijde van de CVT de variateur en aan achterzijde het koppelingshuis er af halen en vervolgens de koppeling/achter-poelie en V-snaar naar buiten trekken.
Let bij verwijderen van de V-snaar wel op de looprichting!!

Probeer als dat wil lukken de vario + rollen + gradenplaat er in zijn geheel uit te halen zodat je de loop richting van de rollen bij montage altijd juist hebt.
Om dit te doen is het handig de vario alleen een heel klein stukje naar voren te trekken op de aandrijfas, vervolgens je vingertoppen aan de achterkant op de gradenplaat houden/drukken en de vario in zijn geheel voorzichtig naar buiten trekken. (zie foto hier onder)
image.php


Nu is je CVT kast zoals op het screenshot hieronder helemaal leeg, en kun je op de middenbok naar hartenlust flink aan het achterwiel draaien om te lokaliseren of het geluid daadwerkelijk uit de eind-overbrenging/transmissie komt.
image.php


Zo JA dan is er een lager kapot in de eind-overbrenging, of mogelijk een tandwiel/wormwiel beschadigd/kapot.
Probeer ter indicatie ook de zijwaartse speling op achteras aan wiel zijde alsook aan cvt zijde om te zien of er speling op de naaf/as zit.
Als je later specifieke demontage uitleg wil over de eind-overbrenging/transmissie en hun kogel lagers dan hoor ik dat wel.

Is alles goed bevonden in de eind-overbrenging/transmissie?
Zo JA dan is daarvan alles uitgesloten en ga je verder met het controleren van de achterpoelie in de CVT kast
Er is dan mogelijk het dubbel gesloten kogellager of de naaldlager kapot of droog die zich bevindt in de achterste poelie die vast zit aan de koppeling. (voor check + vervangen naald(lager) is verdere demontage niet nodig)
Het naaldlager kun je aan de achterzijde van poelie zien zitten, stop je vinger er in en check of hij wel vet is?
Plaats de koppeling met poelies terug op de achteras zonder V-snaar en zonder koppelingshuis.
Geef nu een flinke zwieper aan de koppeling en luister of er tijdens het mooi soepel ronddraaien/uitlopen een vreemd kogellager geluid uit de achterliggende poelies komt.
Als jij een flinke zwieper met de hand hebt gegeven dan horen de koppeling
en daar aan vast zittende poulies mooi en vrij rond te draaien op de achter-as/naaf,
e.a. moet dus vanzelf mooi, soepel en lang door draaien. Check ook zijwaartse speling als de koppeling op de as/naaf ligt!


Hier een voorbeeld:
Dus niet het koppelingshuis (1) en v-snaar monteren als je een zwieper geeft! Gewoon de koppeling en poelies er los op schuiven en rond draaien

image.php


Mocht je vast hebben gesteld dat het of het naaldlager of het dubbel gesloten kogellager in de achterpoulie is welke niet goed is of droog staat, dan weet je wat je te wachten staat.
Vraag mij dan t.b.v. demontage van die lagers om dit verder toe te lichten.

Dubbel gesloten lager en naaldlager locatie in de achterste poelie, zie rode omcirkeling
image.php



Montage aanhaal moment:
Vario moer 59 N-m (Jemag evt. borgmiddel Loctite 'semi-vast' gebruiken op de vario moer)
Achterste moer op koppelingshuis 49 N-m
Boutjes van CVT deksel 3 N-m


Overigens ook weer achter gekomen waar ik dat wphb vandaan had,
staat nota bene op iedere pagina een stempel met de naam.
Je moet wel een account aanmaken voordat je kunt downloaden:
Honda Vision NSC-50-WH workshop manual-DEU

Iets niet duidelijk?
Vraag dan gerust verder, en anders succes gewenst.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Hoe langer ik er over denk des te meer denk ik dat het bij een 110cc gewoon zoals hier onder er uit ziet, dus zonder bendix links boven in de cvt kast ;)
En dat maakt het checken alleen maar makkelijker.

Systeem zonder bendix, PCX 125cc watergekoeld.
Zo zal die van jou er dus ook uit kunnen zien?
Dan gebruik je dus deze varioblokkeer tool
De PSX heeft qua bouwtechniek enkele sterke overeenkomsten.
En dan kun je wel zonder deksel de scooter starten en gas geven.


image.php
 
Laatst bewerkt:
Jeetje Jan, wat een uitgebreide uitleg!
Voor mij hoef je het echt niet zo uitgebreid uit te leggen; ik heb een technische man in huis en heb zelf ook niet twee linker handen ;)
Maar het is sowieso zeker waardevolle info voor op het forum.

Vandaag de nieuwe remblokken opgehaald.
Woensdag ga ik er waarschijnlijk even mee aan de slag.
 
Het viel me op dat er weinig info over deze scooter is te vinden,
dus dan is dat altijd handig idd., ik kan e.a. ook vrij rap in elkaar flansen,
en vergelijken met ander wphb materiaal wat ik heb.

Heb hem dus de straks ook even bestudeert tegenover het wphb van de PCX en alle maatvoeringen van de transmissie lijken identiek. ik denk zelfs dat de cvt identiek is.

Komt vast goed allemaal, we horen het wel.

prettig weekend
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vanmorgen de remblokken vervangen en de klauw + zuigertjes schoongemaakt. Beetje kopervet op de achterzijde van de remblokken en ja hoor! De boel is piep-vrij.
Het enige waar ik niet direct achter kwam was waarom het middelste zuigertje er niet uit kwam als ik mijn rem in kneep. Het middelste zuigertje is van de achterrem (combined braking ). Dus even de achterrem ingeknepen en toen kon ik ook die schoonmaken en controleren.
 
THX 4 update,

laat s.v.p. als het er eens van komt nog wat horen aangaande de uitkomst van de transmissie of achter poelie kogellager check.
Dat is ook handig voor mij zodat ik de bendix uit het verhaal weg kan strepen.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Jan, als ik er aan toe ben om het ruizen uit te zoeken laat ik weten wat het was.
Als het goed is heeft de vision wel een bendix. Op eBay staan ze te koop in ieder geval ...
Ik heb een luchtgekoeld blok, niet watergekoeld zoals de PCX.
 
Neem je tijd, dan doe ik dat ook ;)

Ik weet het dat je een lucht gekoeld blok hebt, ik had dat dan ook alleen juist expliciet bij de PCX neer gezet, die verschrikkelijk veel de zelfde kenmerken heeft als jullie brommer met uitzondering van de waterkoeling en wat frutseltjes.

We wachten het even af want ik ben er namelijk zelf nogthans niet helemaal zeker van dat er een bendix op zit maar voor de volledigheid moest ik het verhaal gewoon daar in eerste instantie op baseren.
Het geeft soms iets te veel text vanuit de luie stoel, maar beter te veel als te summier.

Zodra ik eventueel daar van jullie uitsluitsel over heb pas ik het verhaal aan en verdwijnt het bendix gedeelte met alle vraagtekens, en anders verdwijnt het aanvullende bericht waar de versie zonder bendix in staat.

Een kenner prikt voor de rest regelrecht door het bendix praatje heen en volgt mijn verhaal voor de rest feilloos op

Cheers Jan
 
Laatst bewerkt:
Hoe krijg ik die rottige stuur kappen van elkaar af? Spiegels zijn er af en alle schroeven zijn er uit. Toch blijven de kappen in het bochtje onder de handvatten stevig in elkaar klemmen. Beetje wrikken helpt ook niet. Zie ik iets over het hoofd?

EDIT: laat maar, ik heb het gevonden. Nokjes in de kap die ik de andere kant op moest drukken dan verwacht.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan