ZXR400/600 project

BASH22

MF veteraan
14 aug 2006
1.169
10
Ik rij nu alweer een wat jaartjes met een ZXR400 op diverse circuits rond. Super mooi stuur machientje maar beetje vermogen tekort. Beetje jammer als op het circuit rijdt en je uit een bocht komt en al die andere (600cc) motoren lopen bij je weg. In de bocht kom ik er vaak wel weer bij en soms haal ik ze dan weer in, waarschijnlijk omdat de ZXR lichter is.

Het plan is een sneller met mijn ZXR400 rond te gaan. Dit ga ik doen door een 600cc blok in een ZXr400 rijwielgedeelte te hangen.

Dus ik ben reeds in bezit van een 600cc blok, een ZZR600 met standaard 100pk. Dat is beter dan de 60pk die ik nu heb. Ook zal het koppel van 36Nm naar 64Nm toenemen. Het blok is zo'n 10kg waarder dan het ZXR400. Dus ik ga het gewicht compenseren met lichtere marvic wielen en ik schop allen niet nodige delen van de fiets. Dus hij zal hetzelfde of lichter worden dan een orginele ZXR400

Echter ik wil de motor zo opbouwen dat je niet kunt zien dat het een 600cc machine is. Dat is lachen als je op het circuit rijdt.... Dan kan ik ze wel makkelijker bijhouden.

full


Ik ben al met het frame bezig en heb de achterste ophangpunten er vanmiddag opgelast.

Gr. Bas :]
 
Laatst bewerkt:
wel een heel kleine box.
achter de carbu's heb je nog plaats zat, daar zou ik zoveel als mogelijk gebruiken om de box groter te maken.

edit : bedenk me nu net dat ik een 400H heb, jij een L.
ik heb indertijd van beide boxen delen gepakt en die aaneen gelast :

[afbeelding]


Volgens mij is het slechts nog het stalen onderframe en komt er nog wat erop te zitten. Tenminste daar lijkt het op als ik het zo bekijk van een afstand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan